Joel oli onnellisempi pitkään aikaan. Parissa kuukaudessa, Blind Channel oli saanut polkaistua toimintansa käyntiin ja koko bändillä oli päällä aivan uskomaton draivi. He olivat käyttäneet melkein kaiken vapaa-aikansa harjoitteluun ja musiikin tekemiseen. He olivat saaneet jo pari demoa tehtyä, mainostaneet ahkerasti musiikkiaan tutuilleen ja kerenneet jo esiintyä pienelle porukalle pari kertaa tarvehuoneessa. Vastaanotto oli ollut hyvä, ja koko bändi oli innoissaan kaikesta mitä olivat saaneet niinkin lyhyessä ajassa aikaan.
Joel oli antanut kaikkensa bändilleen, mutta esiintyminen kouralliselle kavereita ei riittänyt hänelle. Hänen sydämensä halasi päästä vetämään keikkaa oikean liveyleisön eteen. Siksi eräänä sateisena lokakuun iltana hän suorastaan puhisi kiukusta heittäytyessään Luihuisen oleskeluhuoneen mustalle nappitoppauksin koristelulle nahkasohvalle lyöden rypistyneen flyerin Joonaksen eteen pöydälle. Joonas katsoi häntä kysyvästi, mutta Joel ei tuohtuneisuudeltaan pystynyt heti puhumaan.
- After All This Time? Joonas luki Joelin rypistämästä paperista, joka oli valjennut Kolmen luudan varren kurpitsajuhlien jatkojen esitteeksi. – Alex Mattson? Mitä tää tarkottaa?
- Sitä, että ne kaks saa soittaa Kolmessa Luudanvarressa kurpitsajuhlan jälkeen, mut me ei! Joel murisi. Joonaksen hämmentynyt katse valkeni, ja Joel jätti huonolta tuuleltaan huomauttamatta Joonasta siitä, ettei tämä selkeästi ollut aluksi tajunnut After All This Timen olevan bändin nimi, vaikka muussa tilanteessa olisikin nauttinut kiusata Joonasta pitkistä piuhoista.
- Mikä tää juttu on? Joonas tiedusteli tiiratessaan tarkemmin flyeria. – Miks me ei olla kuultu tästä aikasemmin?
- Holmqvist kerto mulle just, Joel vastasi viitaten heidän nuorekkaaseen jästitiedon opettajaansa, jonka kanssa hän usein keskusteli jästimusiikista tuntien jälkeen. – Se on frendejä Kolmen luudan varren omistajan kanssa ja järkkää sen kaa niitä jatkobileitä. Holmqvist oli ehdottanut Mattsonia sinne esiintyy. Joka nyt soittaa siellä muutenkin tyylii joka viikonloppu. Mut arvaa mikä on hauskin osuus?
- No? Joonas kysyi pahaa enteilevästi tietäen, että Joel ei käyttänyt sanaa ”hauska” sen kirjaimellisessa merkityksessä.
- Se omistaja halusi sinne jonkun bändin esiintymään. Koska Magnus Bailey on tulossa sinä iltana sinne. Ja After All This Time näköjään tajus sen aikasemmin ku me. Vittu.
Joonaksen suu loksahti auki. Ja syystä. Magnus Bailey oli velhomaailman tunnetuimpia muusikoita. Hän oli 90-luvulla vaikuttaneen Unheavenly -nimisen bändin entinen rumpali. Unheavenly oli ainut velhobändi, jonka Joel tiesi breikanneen myös jästimaailmassa. Heidän levyjään oli myyty miljoonittain ympäri maailmaa, ja he olivat esiintyneet isoilla lavoilla muun muassa sellaisten ”pienten” jästibändien kuten Metallican ja AC/DC:n kanssa. Nykyään Magnus tunnettiin siitä, että hän omisti liudan rock -clubeja ympäri Lontoota ja edisti musiikkibisnestä velho- ja jästiyhteisöjen välillä. Hänen mentoroitavanaan oli lukuisia artisteja, jotka yhdistelivät taika- ja jästimusiikkia. Joelin yksi salainen haave oli päästä tapaamaan legendaksi muodostunut Bailey.
- Miks Magnus Bailey tulee Tylyahoon? Joonas kysyi silmät ymmyrkäisinä.
- No se etsii tietenkin nuoria kykyjä. Ja nyt noi saa vetää keikan Baileylle, mut me ei, Joel lopetti läimäisten pöydällä lojuvaa esitettä After All This Timesta ja Alex Mattsonista. Ajatus siitä, että niin hyvä tilaisuus oli mennyt täysin heidän silmiensä ohi, sai hänen pulssinsa kiihtymään.
- Mä en tiennyt, et Tylypahkassa on toinenkin bändi, Joonas sanoi ja tutki kiinnostuneena liikkuvaa kuvaa bändistä, jonka neljä jäsentä, kaksi tyttöä ja kaksi poikaa, olivat pukeutuneet esitteeseen verenpunaisiin hupullisiin viittoihin. – Millasta musiikkia ne tekee?
ESTÁS LEYENDO
Blind Channel - Exploring Hogwarts
FanficTämä tarina on saanut alkunsa jälleen kerran tuosta Jumalan (tai Saatanan) meille suomasta sosiaalisen median alustasta Jodelista. Kirjoitin kerran BC -fanficin aiheesta Titanic ja Jodelissa toivottiin lisää minun kirjoittamia tarinoita. Jodelissa o...