Maanantaina tuntien jälkeen, Olli hölkkäsi Joelin kiinni aulassa, kun hän oli synkeänä laahustamassa muodonmuutosten luokasta tyrmiin päin, aikeissa mennä vaihtamaan vaatteet illan jälki-istuntoa varten. McGarmiwa, joka valvoisi heidän tämän iltaisen jäki-istunnon, oli tunnin jälkeen huomauttanut, että kannattaisi pukea, jotakin joka saisi likaantua, ja Joelilla oli pahat aavistukset tämän illan jälki-istunnon luonteesta.
Joel ei ollut nähnyt ketään muuta kuin Joonasta koko viikonloppuna, sillä heidän jälki-istuntonsa oli pantu vireille heti lauantaina ja koko viikonloppu oli mennyt heidän tuvanjohtajansa Devinen rangaistukseksi määräämän esseen parissa. Siksi Joel oli iloinen nähdessään Ollin ensimmäistä kertaa epäonnistuneen Tylyahon reissun jälkeen.
Ollin silmät säihkyivät, kun hän tavoitti Joelin, joka sai hänet uteliaaksi siitä, mitä Ollilla oli asiaa.
- Hyviä uutisia, Olli henkäisi tervehtimättä Joelia lainkaan. Hän vaikutti niin innostuneelta, että Joel tunsi kärsimättömyyttä kuulla, mitä uutisia hänellä oli.
- No? Joel kärtti ja tuijotti Ollia intensiivisesti uteliaisuuden kihelmöidessä hänen ihonsa alla.
- Aleksi on mukana!
Joel räpytteli silmiään, eikä voinut uskoa Ollin sanoja todeksi.
- Mit... Oikeesti?? Joel huudahti. Olli nyökytti kiivaasti kasvot säteillen.
- Joo. Se varmisti sen mulle tänään yrttitiedossa, Olli vakuutti hymyillen niin, että Joel pystyi näkemään koko pituudeltaan raon hänen etuhampaittensa välissä. Joel oli niin innoissaan, ettei tiennyt mitä sanoa. Hän olisi voinut suudella Ollia. Itseasiassa hän tekikin sen.
- Vittu sä oot MVP! Joel hihkui ja moiskautti märän pusun Ollin poskelle. Ollin ilme oli hämmentynyt, kun hän pyyhki poskeaan kämmenselällään mutta hänen kasvoiltaan paistoi myös tyytyväisyys Joelin kehuista.
- Mä olin ihan varma, et Aleksi ei haluis enää ees kuulla meistä, Joel säteili pidellen Ollia olkapäistä.
- Kieltämättä niin mäkin ajattelin eka, Olli sanoi hymyillen vienosti. - Se oli aivan maansa myynyt sen jälkeen, kun Aron otti sen valvojaoppilaan merkin pois.
- No mitä sä sanoit sille??
- En oikeastaan mitään, Olli sanoi ja kohautti olkiaan vaatimattomasti. - Kysyin vaan, et onko se enää mukana. Se sano, et joo.
Joel kohotti kulmiaan, mutta ei jäänyt pohtimaan asiaa sen syvällisemmin. Pääasia, että Aleksi oli heidän puolellaan. Joelilla ei ollut muutenkaan aikaa jäädä enää jutustelemaan Ollin kanssa, sillä jälki-istunto alkaisi pian, ja sitä ennen hänen täytyisi kertoa uutiset Joonakselle. Olli ja Joel sopivat näkevänsä jälki-istunnon jälkeen tarvehuoneessa, elleivät tapaisi jo aiemmin, jos sattuisivat joutumaan samaan jälki-istuntonakkiin.
Joel kiiruhti Luihuisen oleskeluhuoneeseen etsimään Joonasta. Joonasta ei näkynyt siellä, joten Joel paineli mutta mutkitta tämän makuusaliin etsimään häntä. Tästä oli tullut heille jo jonkinlainen tapa. He tunkivat toistensa makuusaleihin tuon tuosta niin, että heidän huonetoverinsakin olivat tottuneet heihin toistensa makuusaleissa. He jopa nukkuivat välillä yhdessä, sillä halusivat näpäyttää Joelin vittumaisia huonetovereita Michaelia ja Nathania siitä, että he kutsuivat Joonasta aina Joelin poikaystäväksi.
KAMU SEDANG MEMBACA
Blind Channel - Exploring Hogwarts
Fiksi PenggemarTämä tarina on saanut alkunsa jälleen kerran tuosta Jumalan (tai Saatanan) meille suomasta sosiaalisen median alustasta Jodelista. Kirjoitin kerran BC -fanficin aiheesta Titanic ja Jodelissa toivottiin lisää minun kirjoittamia tarinoita. Jodelissa o...