ꜱ ʏ ɴ ᴏ ᴘ ꜱ ɪ ꜱ

157 10 0
                                    

𝐇𝐢𝐦  -
“ I fall for your smile every single time. ”

── ・ 。゚☆: *.☽ .* :☆゚. ───

Isabelle Mayserra mengeluh perlahan sambil memandang langit yang terbentang luas. Cantik. Tetapi dia rasa kosong. Seolah-olah jiwanya sudah ditarik oleh sang pencipta. Namun sejak bila?

Sejak bila dia jadi begini?

Jawapannya, sejak ibu dan bapa dia sudah tiada. Dia yang merupakan anak tunggal, sebatang kara di bumi Malaysia ini. Jadi, pergi mana ibu bapa saudaranya? Percaya atau tidak, ibunya merupakan anak tunggal dan bapanya merupakan anak angkat kepada keluarga ibunya. Dan mereka berkahwin atas arahan keluarga. Cliché, right? Hm.

Jadi, siapa yang selalu menjaga makan pakainya? Orang gaji keluarganya. Dia dikira cukup bertuah kerana mempunyai harta hasil daripada pekerjaan ibu bapanya. Dan juga dikira bertuah kerana masih mempunyai orang gaji dan pengawal keselamatan milik ibu bapanya untuk menjaga dirinya yang sebatang kara ini. Tapi entah kenapa dia masih rasa kosong. Dia rasa sunyi. Sunyi yang teramat.

Mungkin kerana dia tiada kawan di sekolah. Yang ada cuma pembuli. Dia bukan senang dibuli but there is one guy yang selalu mengacau hidupnya setiap jam, setiap minit, setiap saat. Serius rimas.

Zayden Damian

Tidak pernah terfikir pun dia bahawa lelaki itu akan menjadi sahabat baiknya buat selamanya.

Tapi, ini bukan kisah antara Isabelle dan Zayden.

𝐇𝐈𝐌  ( Slow Update )Where stories live. Discover now