İlk radarlar operatöre direk bir radar resmi vermekte ve operatör hangi hedeflerin gerçek olduğu konusunda kendi deneyimi ve ustalığını kullanmaktaydı. APG-68 gibi donatımlar ise tüm radar bilgilerini dijital form haline getirerek pilota önceden belirlenmiş sembollerden oluşan bir sentetik genel resim vermektedir. Bu donanımda ekran tüm elektronik parazitlerden temizlenmiş olarak kolayca okunabilmektedir. Daha sonraki yıllarda APG-68 radarı Lockheed Martin LANTIRN alçak irtifa navigasyon ve gece için hedef infraruj podu ile desteklenmiştir. Bu donanım da pilota arazi izleme radarı ile navigasyon için FLIR (ileri görüş infraruj) sayesinde tank, füze bataryası gibi yer hedeflerini vermekte ve Maverick füzelerinin çeşitli hedeflere atılması için bilgileri atış kontrol sistemine geçirmektedir.
F-16'daki gelişmiş aviyonik sistemleri sayesinde uçak hem havadan-havaya hem de havadan-karaya yapılacak olan saldırılarda üstün bir performans sergilemektedir. Radar, HUD ve pilot kontrollerinden oluşan atış-kontrol sistemi sayesinde pilot saldırı anında kokpit içindeki göstergelere gömülmek zorunda kalmamakta ve böylece saldırının o kritik anlarında gözünü hedeften ayırmamaktadır. Pilotun çabuk reaksiyon verebilmesi için atış kontrol sistemindeki düğmelerin bir kısmı lövye, bir kısmı da gaz kolu üzerine yerleştirilmiş olup pilot küçük bir parmak hareketiyle silahları ateşleyebilmektedir.
F-16C/D'de kullanılan atış kontrol radarı Westinghouse Electric Corporation yapımı olan AN/APG-68'dir.N/APG-68'den geliştirilmiş olan bu yeni radardaki tüm havadan-havaya modların menzilleri arttırılmış, hız belirleme ve çok sayıda hedefi aynı anda izleyip görüntüleme kabiliyetleri eklenmiştir. Radarın havadan yere modları da geliştirilerek 8:1 olan Doppler netleştirme oranı 64:1'e yükseltilmiştir. Ayrıca hareket halindeki yer hedeflerini de izleyip görüntüleyebilme kabiliyetleri eklenmiştir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
F-16
Non-FictionF-16 Savaşan Şahin Lockheed Martin üretimi çok amaçlı, tek motorlu jet savaş uçağı. General Dynamics şirketi tarafından, ABD Hava Kuvvetleri için geliştirilmiştir. Hafif avcı olarak tasarlanmış, başarılı birçok amaçlı avcı uçağıdır. Geniş kullanım a...