👻 03 '

17 7 0
                                    

" ha , macam tu lah aku dengar tadi . " kata Minghao .

" okay . Munasabah .. " kata gwishin yang bernama Moon Junhwi ataupun Junhui ataupun Jun . Banyak nya nama-

" apa maksud hyung ? " tanya Minghao pelik .

" takde lah . Macam pelik je kalau tetiba orang nak sewa rumah ni . " kata Jun lagi .

" ouh "

" tapi kan Minghao , " kata-kata Jeonghan berhenti seketika .

" kenapa ? " tanya Minghao dan Seungcheol serentak .

" tadi kau cakap Jiwoo tapi dalam cite takde pun sentuh nama Jiwoo ? " sambung Jeonghan .

" Jiwoo lah tu ! " kata Minghao .

" siapa ? Perempuan yang nak sewa tadi Kim Yunno bukan Jiwoo . " kata Seungkwan menyokong Jeonghan .

" haah " kata Mingyu lagi .

" haih .. Susah lah dapat member lambat macam ni . " kata Minghao .

" Hoshi . Kau tau ke siapa Jiwoo ? " tanya Mingyu sambil melihat kearah Hoshi .

" tak "

" mwo ? tadi Minghao cakap dia kawan perempuan yang kau pernah ada . " kata Seungkwan .

" kawan online . " kata Minghao dan Hoshi serentak .

" aish .. "

" okay jadi siapa Jiwoo ? Siapa kawan online kau ? " tanya Wonwoo yang dari tadi asyik dengar je perbualan .

" tanya Minghao " kata Hoshi

" Minghao "

" okay aku terangkan kat korang ya . Sian korang duduk dalam kegelapa- "

" CEPAT LAH . " kata Jeonghan , Lee Jihoon atau lebih dikenali sebagai Woozi , dan Lee Chan atau dikenali sebagai Dino .

" okay , okay . Haha .. Kawan online dan makcik Kang dalam cite tu tadi , orang yang sama . " terang Minghao .

" hah ? Tak faham . " kata Chwe Hansol atau Vernon .

" haih .. Ni baru boleh dikatakan gelap . " kata Jeonghan .

" dah aku tak faham . " kata Vernon lagi .

" aku pun sama " kata Lee Seokmin atau Dokyeom .

" aish " keluh Seungkwan pt2 .

" macam ni . MAKCIK KANG DAN KAWAN ONLINE HOSHI HYUNG TU , IALAH JIWOO . KANG JIWOO . MAKCIK . MAKCIK KANG JIWOO . FAHAM ? " jelas Minghao yang sudah berapi-api .

" okay dah faham " kata Vernon dan Dokyeom sambil mengangguk-ngangguk .

" dah ah . Aku nak naik atas dulu . " kata Minghao dan berdiri ingin pergi .

Tetapi berhenti kerana kata-kata kawannya yang bernama Hong Jisoo ataupun Joshua . " tu ke Yunno ? Cantik . " kata Joshua .

" mana ?! " jerit semua gwishin termasuk Minghao .

" tu " kata Joshua sambil menunjuk pintu utama .

✦ ✦ ✦

Hai yall's . So , how ? Minghao ? eh , sorry sorry . Jadi magnet tak cite ni ? Tak kan ?

[ OG ]  gwishin  : :  FANFICTIONWhere stories live. Discover now