👻 07 '

19 7 11
                                    

" diam atau aku gigit kau betul-betul . Biar kau jadi gwishin macam kitorang . MUUAAHAHAHAHA . " kata Vernon sambil ketawa sinis .

" eh , taknak . Aku nak hidup . AKU TAKNAK MATI DULU . pliss .. " kataku sambil membuat puppy eyes .

" m-mati jelah . Lagipun kau bukannya ada kerja nak buat lagi kan ? " kata Vernon . Macam nak menyakat . Macam gagap pun ada .

Tapi itu tak penting !! SEKARANG NI AKU TAKNAK MATI DULU .

" ada ! A-aku ada kerja nak buat ! K-kerja tu penting sangat . Tolonglah jangan gigit aku .. A-aku janji aku akan tolong korang . Ha , t-tadi kau nak aku t-tolong apa ? A-aku akan berusaha tolong k-korang . H-ha .. " kataku tergagap-gagap . Gila tak gagap . Aku tipu diorang .

Mataku beralih kepada Seungcheol , gwishin yang tanya aku tadi .

Wajah Vernon berubah sampai macam muka Wonwoo aku tengok . Ketat semacam .

Eh ? Kejap je aku ingat muka diorang kan ?

" betul kau nak tolong kitorang ? " tanya Vampire Vernon tu .

Eh , VV !

" haah .. Tu lah kerja penting aku . Ha , padia ? "

" eh , tetiba jadi kerja penting kau . Okay , kitorang nak minta tolong kau cari kawan kitorang ." kata Seungcheol sambil memandang aku serius .

Pehal tetiba serius ni bang ?

" kenapa pulak ? "

" eh , tadi kata nak tolong . Vernon– "

" okay , okay , aku tolong . Ish .. sakat sikit koyak , sakat sikit koyak . " kata aku sambil menggulingkan mata .

" ouh , k . "

" tapi kan .. " aku berhenti sekejap .

" kenapa ? " tanya Seungcheol .

" kenapa kau nak aku cari kawan korang ? "

" dia hilang . Nanti lah aku cerita dengan kau . " kata Seungcheol .

" erm .. okay . " kata aku .

" Kau jadi tolong kan ? Ha , malam ni kau masak bebanyak tau . Untuk selebeghet yang dah ada orang nak tolong . Okay ? " kata Seungcheol memberi arahan dengan Jeonghan .

" aku taknak . Tu je aku nak cakap . AKU TAKNAK . " kata Jeonghan yang duduk disebelah Seungcheol .

" kau jangan memacam nak bantah arahan aku . Aku cakap masak , kau pergi masak . Joshua , kau tolong arahkan diorang buat apa kat dapur tu . " kata Seungcheol .

" wait , diorang ? " tanya Vernon .

" haah " jawab Seungcheol . Manakala Jeonghan hanya diam dari tadi kerana taknak buat api kemarahan Abang Seungcheol tiba .

Kejap , kenapa aku selalu panggil Seungcheol Abang ? Aishh .. pabo ..

" so maksudnya semua perlu buat kerja lah ?! URGH , WAE ?! WAE HIDUP NI KEJAM ? AISHH .. MENYESAL AKU DUDUK SINI DENGAR KORANG POTPET POTPET MEMANJANG . ISH . MENCI AH CENI ! " kata Dino lalu pergi menuju kearah dapur sambil menghentak kaki tanda marah .

Sumpah aku cakap . Dari tadi aku tengok dia ni dok muncung tak habis-habis .

" oi , Mingyu Panjang . " panggil aku .

" APA ? KALAU NAK CARI PASAL BUKAN KAT SINI SUYUNK TU , KAT SANA TU . HA , SITU BOLEH LA KAU NAK PANGGIL AKU PANJANG KE , PENDEK KE , TEBAL KE , APA KE . ASALKAN KAU DUDUK KAT SITU . OKAY , SUYUNK ? " kata Mingyu sambil menunjuk ke arah longkang .

Eh , asal dia nak kitorang bergaduh kat longkang ?

" kau pehal siot ? Tetiba marah-marah pastu panggil aku sayang . Eii , geli aku . Kau period eh ? Dahlah tempat diajak bergaduh macam takde tempat lain . Kat longkang jugak dia pilih . "

" EH , KAU NI MEMANG– MMPHH !!!! " kata Mingyu terpotong sebab Jeonghan tutup mulut Mingyu guna tangan Seungcheol .

Bising lagi . Kan dah kena ngan Jeonghan .

Pftt–

" MMPHH !! "

" kau diam boleh tak ? Dah kena tutup mulut pun masih nak menjerit . "

____________________________

thanks for reading !
bye lurvies ! ♡

[ OG ]  gwishin  : :  FANFICTIONWhere stories live. Discover now