👻 06 '

14 7 0
                                    

jom sambung !! Happy reading !!

luvyu

______________________________

" aku ? " tanya manusia— eh , gwishin yang setinggi tiang lampu jalan raya tu .

" taklah . Pintu tu . Mana ada aku cakap dengan kau . " kataku sambil melihat pintu bilikku .

" hehe .. Nama aku Kim Mingyu . Marga kita sama awak . " katanya sambil tersengih . eww ..

" eh , tetiba rasa nak muntah . Jap eh . Uweekk .." kata aku sambil membuat gaya macam nak muntah . Eii .. Tak janggal ke panggil ' saya , awak ' .

" hek eleh .. " kata Mingiyu eh , Minggu . Ha , Minggu eh , bukan .. Min .. Min .. Giyu .. Ha , Mingiyu . Salah-salah . Mingyu . Ha . k bye .

Saja je author ni . Nak tambah words la tu .

Author : sukahati lah . Kau sibuk pehal ? Dah sambung berlakon sana ! Menyibuk je kerja dia . * baring atas katil , peluk bantal then sambung type *

ugh , fine !

Eii .. Author ni suka buat hati kita sakit tau .

k sambung .

" oh .. Mingyu .. Ha , kau , kau dan kau siapa ? " tanyaku kepada tiga orang gwishin yang duduk dekat-dekat . Tak panas ke ?

" aku , Jeon Wonwoo . Sebelah kanan aku ni Boo Seungkwan , sebelah kiri aku pulak Chwe Hansol ataupun Vernon . " kata gwishin yang pakai cermin mata bulat .

Gwishin pun pakai cermin mata ke ?

" kenapa Vernon ? Bukan Hansol ? " tanyaku hairan .

" sebab tu nama aku . Dah , tak payah nak banyak tanya . Ha , yang ni nama dia Kwon Soonyoung . Kau boleh panggil dia Hoshi . Sebab dia Hoshi . Ni pulak Hong Jisoo . Panggilan dia Joshua . Sebab dia Joshua . Dah . Eh , belum . Ni , nama dia Lee Chan . Kau boleh panggil dia Dino . Sebab dia paling muda kat sini . Jadi , nama dia pun comel la . Dah . Habis dah kan ? Takde yang tertinggal kan ? " terang gwishin nama Vernon ni .

Panjang betul dia intro . Tapi aku boleh tangkap .

" erm .. Mungkin ? Hehe .. " kata aku .

' dah macam mak-mak aku tengok . Mak yang tengah marah anak . kehkehkeh .. ' kata aku dalam hati .

" kau kutuk aku eh ? Ish , geram pulak aku . Hyung , boleh tak aku gigit dia ? Ada ke dia cakap aku ni macam mak-mak yang tengah marahkan anak . Ish , aku .. Aiih .. Aku memang pantang kalau orang cakap aku macam mak-mak . Aku— "

" kau belum intro aku lagi . Sian aku .. Nama aku Lee Seokmin . Boleh panggil Dokyeom . Sebab aku comel . "

" eh ? "

" macam mana kau boleh tau eh aku kutuk kau ? Rasanya aku cakap dalam hati . " kata aku lagi .

" eh , dia ni memang nak kena . HYUNG . BOLEH TAK AKU GIGIT DIA ? GERAM NI . "

ow mai gowd .. dia nak gigit aku gaiis ..

" TOLONG !! DIA NI VAMPIRE KE PONTIANAK ? EH , VAMPIRE NGAN PONTIANAK SAMA . KENAPA NAK MAIN GIGIT-GIGIT NI ? TOLONG !! ADA APA TAH NAK GIGIT AKU . HUUWAA !! " jeritku keluar tingkap bilikku .

" woi . Tak payah la nak menjerit macam orang gila Yunno oii .. " kata Abang Seungcheol— eh , salah . kata Seungcheol sambil menarik tanganku .

" TAKNAK . ADA BEMPAYE NAK gigit AKU ! TEPI ! " jawab aku sambil melihat kearah vampire aka Vernon mendekati aku .

" EH , KAU KENAPA DEKAT DEKAT NI ?! DEYY , AKU TAKNAK JADI CIK PONTI ! TO— "

" diam atau aku gigit kau betul-betul . Biar kau jadi gwishin macam kitorang . MUUAAHAHAHAHA . " kata Vernon sambil gelak jahat .

[ OG ]  gwishin  : :  FANFICTIONWhere stories live. Discover now