WARNING !!! KALAU KORANG
BACA PART NI , ANGGAP SI
JOSHUA TU BUKAN HANTU .
TAKPE , ANGGAP JE . K ?_________________________
" akh ! S-sakit ! " aku mengaduh sakit . Kepala aku tiba-tiba pening lagi .
" kau kenap— YAH YUNNO ! " jerit Woozi .
Dan selepas itu , semuanya gelap .
author's
Selepas membawa Yunno ke biliknya , Seungcheol pun menyuruh Joshua meletakkan Yunno di atas katil .
Di dalam bilik itu cuma ada Seungcheol , Jeonghan , Jun , Minghao dan Joshua .
" hyung " panggil Jeonghan .
" mende ? "
" kau perasan tak ? Setiap kali Woozi dekat dengan Yunno kan , mesti Yunno pengsan . Kau perasan tak ? " tanya Jeonghan sambil matanya melirik ke arah Seungcheol .
" haah . Aku pun perasan . " kata Jun menyokong Jeonghan .
" erm .. Tak jugak . Waktu Woozi perkenalkan diri dia , takde pun Yunno pengsan . " kata Seungcheol .
" tu sebab dia jauh dari Yunno . " Joshua mencelah .
" betul tu . " kata Jun .
" and .. Korang perasan tak muka dia macam Haeyoung ? " tanya Minghao .
" erm .. Jap aku tengok .. " kata Jun sambil meneliti wajah cantik Yunno .
" EH , HAAH LAH . DIA NI KEMBAR HAEYOUNG KE ? " tanya Jun .
" oi , jangan bising lah ! Nanti Yunno bangun ! " kata Jeonghan dengan nada berbisik seolah-olah menjerit . Faham kan ?
" haah muka dia sama macam Haeyoung . Tapi , dia bukan kembar Haeyoung . " kata Seungcheol sambil matanya tidak henti-henti meneliti wajah gadis itu .
" macam mana hyung tau yang dia bukan kembar Haeyoung padahal hyung tak tanya dia pun ? " tanya Minghao .
" eh , kang ada jugak yang makan kaki . Dah marga diorang tak sama . Kim Yunno . Jung Haeyoung . Sama tak ? Tak kan ? Fikirlah ! " kata Seungcheol dengan wajah menahan geram .
" ya tak ya jugak eh . hehe .. " kata Minghao sambil tersengih .
Setelah beberapa minit mereka tidak membuka mulut , akhirnya semua terlelap kecuali Joshua .
Semuanya senyap . Termasuk Joshua yang tengah layan drama Melayu .
" awak ! " panggil seorang perempuan .
" apa ?! " jawab lelaki itu .
" awak curang kan ? " tanyanya .
" huh ? "
" cakap je lah ! Awak curang kan ?! Hah ?! "
Teman lelakinya diam .
" AWAK ! " panggilnya lagi .
" PAHAL ?! "
"AWAK CURANG KAN ?! " tanyanya lagi .
" YA , AKU CURANG ! HA , NI GIRLFRIEND AKU . "
Seorang perempuan dengan pakaian tidak cukup kain memeluk lengan teman lelakinya .
" hai " sapa perempuan itu .
Tiba-tiba datang seorang lelaki .
" OI LELAKI ! Aku hairan lah . Kenapa kau curang dengan dia eh ? " tanya lelaki itu .
" sayang ? SAYANG buat apa kat sini ? " tanya si perempuan kepada lelaki itu .
" t-tu .. sayang kau ? OH KAU CURANG EH ?! "
" HAAH ! DIA BOYFRIEND AKU ! Kalau kau ada girlfriend , aku ada boyfriend . So , kita putus . Aku taknak couple dengan kau lagi . "
" APA ?! WOI— "
BANG ! - sound effect rosak ㅠㅠ
Joshua menoleh ke arah bunyi itu lalu mematikan telefonnya . Suara itu berasal dari tingkat bawah sekali .
" uh ? bunyi apa tu ? " tanya Joshua seorang diri . Joshua berdiri .
Joshua melihat ke arah tangga . ' turun ke tak ? Turun ke tak ? Turun je lah . ' kata hati seorang ehem seekor Joshua .
Joshua menuruni tangga sambil matanya asyik melilau-lilau mencari apa yang berbunyi tadi .
fiu ~ - sound effect rosak pt.2 ㅠㅠ
Baru sahaja kaki Joshua mahu menjejak lantai di tingkat bawah sekali , dia terdengar suara halus sedang meniup telinganya .
" WAA !! Siapa tu ?! haha tak lawak lah ! k-keluar cepat ! k-kalau tak .. " kata-kata Joshua berhenti seketika .
" kalau tak apa ? HEHEHEHE .. "
" HUWAA !!! K-KAU SIAPA HAH !? " kata Joshua dengan takut dan perlahan-lahan menoleh ke belakangnya .
" hiks .. " Joshua menarik hingus palsunya . Heh .. I know you know . Eh , tiber .
Perlahan-lahan Joshua memusingkan badannya . Dan ..
__________________________
Macam pelik je part ni .
Gwishin takut gwishin .
Ha , kan dah warning awal tadi .
thanks for reading ! ♡
YOU ARE READING
[ OG ] gwishin : : FANFICTION
ФанфикWalaupun aku tahu rumah tu berhantu , aku tetap nak sewa sebab diorang hensem (. ❛ ᴗ ❛. ) " KIM YUNNO " Pernah dengar hantu minta tolong ? Selalu kan ? Hantu dalam rumah banglo yang disewa Yunno telah meminta Yunno untuk mencari kawan peremp...