kimyunno's
Masa semua tengah makan , tiba-tiba aku teringat sesuatu .
Aku pandang Seungcheol lama sebelum aku panggil dia .
" Seungcheol-ah . " panggil aku .
Seungcheol tengok aku sambil makan .
" Nae ? "
Aku letak sudu dan garfu dalam pinggan yang dah kosong . Aku dah habis makan dah .
" Erm , pasal kawan kau yang hilang tu . Bila kau nak cerita ? " tanya aku .
Aku capai gelas . Jug berisi air oren aku ambil dan aku tuang air ke dalam gelas tadi lalu aku minum .
Seungcheol dan Jeonghan pandang satu sama lain . Diorang macam cakap guna fikiran . Hm , ni pelik .
Diorang ni hantu ke orang magik ? Risau pula aku .
Jeonghan tengok Mingyu yang duduk sebelah aku . Berkerut-kerut keningnya .
Aku pusing badan tengok Mingyu . " Korang asal ? "
Cepat-cepat diorang sambung makan . Mingyu berdehem .
" Ekhem . Kau basuh dulu pinggan kau . Bila kitorang dah habis makan nanti Seungcheol cerita dengan kau . " kata Mingyu sebelum dia sambung makan .
Aku hanya mengangkat bahu lalu membawa pinggan ke sinki .
Aku dapat dengar diorang bercakap .
" Macam mana , hyung ? " tanya Mingyu .
" Kita reka ceritalah . Nak ? " kata Seungkwan .
" Ehh , tak nak aku . Kalau dia tau kita tipu dia nanti naya . " kata Vernon .
" Dah tu nak buat apa ? " tanya Seokmin .
" Nanti aku cerita dengan dia . " kata Seungcheol .
Aku melambatkan kerja aku . Aku nak dengar perbualan diorang . Hehe curi-curi dengar takpe kan ?
" Kau ceritalah apa yang jadi dekat Haeyoung . " kata Wooyoung .
Haeyoung ? Siapa Haeyoung ? Lagi satu , Wooyoung tahu diorang nak minta tolong apa dengan aku ? Hm , maybe diorang kawan kot .
" Kau tak kisah ? " tanya Joshua .
" Aku okay je . Asalkan aku tahu mana adik aku . " kata Wooyoung .
Adik ? Adik mana pula ni ?
" Hyung , aku takyah campur tangan kan ? " tanya Dino .
" Tak payah . Kau dengar dan diam . " kata Jeonghan .
" Jun dan Minghao , korang tolong cerita juga tau . " kata Wonwoo .
Aku pusing belakang tengok diorang . Jun dan Minghao mengangguk . Mingyu menongkat dagu . Wonwoo angguk-angguk . Seungcheol diam . Jeonghan main sudu . Seungkwan dan Dino main game . Joshua tengok Seokmin yang tengah hias makanan . Woozi dan Wooyoung pula masih makan .
Aku pusing badan ke depan balik . Aku letak pinggan di tempatnya . Aku berjalan pergi dekat diorang .
" Korang dah habis makan belum ? Cepat sikit . Aku tak sabar nak dengar cerita ni . Aku tunggu luar tau ! Annyeong ! "
Aku terus berlari ke ruang tamu . Aku hidupkan televisyen . Aku capai kacang yang ada dalam bekas atas meja lalu makan .
" Sedapnya kacang ni ! Tak sia-sia aku suka kacang . Eum ! " aku bercakap sendiri .
Aku layan drama Korea yang ditayangkan . Bapaklah . Laki dia curang dengan lelaki lain beb ! Ni cerita gay ni !
" Asal tv tayang cerita pelik-pelik ni ? Tayang lah cerita Snowhite ke , Beauty and The Beast ke , Frozen ke . Ni cerita gay , siapa nak tengok ? Haish . " bebel aku .
Tiba-tiba bahu aku ditepuk .
" MAK KAU JANDA ! Hish , apa ni main tepuk-tepuk ?! Terkejut tahu tak ?! " aku pusing tengok belakang .
Lah , Abe Cheol rupanya .
Seungcheol ketawa terbahak-bahak .
" HAHAHA ! KAU MELATAH KE WEH ?! HAHAHA SAKIT PERUT AKU NI HAHAHA "
Aku jeling Seungcheol . Hish , dah kejutkan orang , ketawakan orang pula . Tak cukup satu .
" Kalau kau datang sini cuma nak kejut dan gelakkan aku , baik kau duduk je dapur tu lama-lama . Ish , menyakitkan hati kita je dia ni . " aku sambung makan dan tengok tv .
Seungcheol mencebik . " Alah kau , aku gelak je pun . Tu pun nak terasa . "
" Takde Jepun . Sini Korea . " jawab aku .
Seungcheol hanya diamkan diri . Dia termenung . Entahlah , fikir masa depan kot .
Tak lama lepas tu , Wooyoung dan member Seventeen yang lain datang .
Mingyu ambik tempat sebelah kanan aku , atas sofa . Dis tengok Seungcheol yang duduk sebelah kiri aku .
" Asal tu ? " tanya Mingyu . Mungkin dia perasan yang Seungcheol senyap je dari tadi .
Aku hanya mengangkat bahu . " Entah . Fikir bini lah tu . "
Mingyu ketawa kecil . Dia menyandar di sofa .
" Yah , Minghao ! Janganlah berdiri depan tv ! Kau ingat aku hamak sangat nak tengok muka kau tu ?! Ke tepi sana ! " marah Mingyu .
Apa kejadahnya Minghao pergi berdiri depan tv ? Buang tabiat ke mamat tu ?
" Heol , aku pun tak nak lah tunjuk muka hensem aku dengan tiang . Hmph ! "
Minghao berjalan ke sofa . Dia duduk tepi Seungcheol yang masih termenung . Paha Seungcheol ditampar perlahan .
" Hoi . Kau dah kenapa termenung dari tadi ? Ingat awek ehh ? Elelele , hyung dah ada awekk ! Ayokk , tatayok ! "
PAP !
" ADUH ! Sakitlah setan !! Asal kau tampar kepala aku ?! " Minghao mengaduh sakit .
Aku ketawa . Tapi terus diam bila si katak tu jeling aku . Ceh , ingat aku takut ? HAHA memang pun ㅠㅠ . Aku takut dia gigit aku je . Macam Vampire Vernon tu .
" Awek mana yang nampak aku ? Cuba kau cakap dengan aku . Selain Haeyoung dan Yunno , awek mana yang nampak aku ? Lagi satu , kau pun setan juga eh . Jangan nak cakap aku je . " Seungcheol menjeling Minghao .
Haeyoung lagi . Siapa dia tu ?
" Ish , kau ni . Memanglah aku set— "
" Haeyoung ? Siapa Haeyoung ? " tanya aku . Aku potong percakapan Minghao tadi . Kekekek .
Minghao tengok Seungcheol , Seungcheol tengok Minghao . Ha , ni dah kenapa ?
Yang lain pun ikut tengok Seungcheol dan Minghao . Bila masa pula diorang ni datang ?
" Haeyoung tu .. Erm .. Haeyoung tu err .. Haeyo— "
" Haeyoung tu adik aku . " tiba-tiba ada suara belakang aku .
Bahu aku terhinjut sikit . Terkejutlah woi , pusing je tengok muka ensem Uyong . HAHA i is gedik right now . Oke , dah .
" Adik kau ? Kau ada adik ? Adik kau hantu juga ? Haeyoung tu hantu juga ke , Uyong ? Macam mana aku nak cari kalau— mmph ! Mmph mmph , mmph ?! "
Tengah aku bercakap , Uyong tutup mulut aku dengan kusyen sofa . Dia jeling aku . Jari telunjuknya diletakkan di mulutnya sendiri . Senang , dia suruh aku diam .
Aku balas jelingan dia .
" Diam . Jangan banyak tanya . Kau kena diam jadi aku boleh cerita dengan kau . Arra ? " kata Wooyoung .
__________________
thanks for reading !
luvyu <3 !
YOU ARE READING
[ OG ] gwishin : : FANFICTION
FanfictionWalaupun aku tahu rumah tu berhantu , aku tetap nak sewa sebab diorang hensem (. ❛ ᴗ ❛. ) " KIM YUNNO " Pernah dengar hantu minta tolong ? Selalu kan ? Hantu dalam rumah banglo yang disewa Yunno telah meminta Yunno untuk mencari kawan peremp...