BÖLÜM 6 - Etki

2.1K 65 4
                                    



Etki.

Okuyucuyu etkileyen şeyler nelerdir?

İşte kitap yazmaya başlamadan önceki düşünmeniz gereken bir etkende bu.

İşte tam burada devreye ben giriyor ve aynı soruyu size yöneltiyorum.

Siz bir hikayede en çok nelerden etkilenirsiniz?

Kafanızda sıralayın. Tek tek. Nelerden etkilenirsiniz onları belirleyin.

Ben en çok bir hikayedeki farklılıklardan etkilenirim mesela.

Farklı bir ba§langıç

Farklı bir kurgu

Farklı cümleler

Farklı kişiliklere sahip karakterler

Farklı dokunuşlar

Farklı renkler

...

Bu böyle uzayıp gider.

Sizde etkilendiginiz faktorleri tek tek sıralamalı ve hikayenizde bunlara sık sık yer vermelisiniz.

Söylemeden geçemeyecegim bir mevzuda oyuncular. Yorumlarınızda bahsettiğiniz bir konuda bu.

Şunu söylemek isterim ki karakterleri oyuncunun hayaline bırakacaksınız. Bana kalırsa hikayedeki karakterlerin resimlerini medyaya yüklemeyin.

Unuttunuz mu ? Kitapların,filmlerden daha guzel olmasinin bir nedeni de bu.

Filmlerde her sey bellidir. Oyuncular falan filan.

Ama kitaplarda bu böyle değildir. Okudugun karakteri tamamen kendi hayal gucune birakirsin. Karakterleri sen belirlersin bir kitapta. Tamamen özgürsündür.

Siz de böyle yapmalısınız. Oyuncunun resimlerini medyada paylasmak yerine karakteri hikayede betimlemeli ve gerisini hayal etmesi icin okuyucuya birakmalisiniz.

Wattpad in en çok okunan kitabi olan Yabancı yı ele alalım. İtiraf etmeliyim ki okudugum en etkileyici kitap. Ve ilk göz ağrım. Yani wattpad okumaya ilk yabancıyla başladım.

Yabancıda,oznur yildirimin yaptigi en guzel sey Edizin fotografini medyada paylasmak yerine hikayede betimleyip Edizi sizin hayal gucunuze birakmasiydi.

Arkadaslarimla sohbet ediyorduk ve bana "Senin Ediz'in nasıl biri?" diye bir soru gelmisti. İste ben orada anladım ki oznur gerçekten harika bir yazar.

Kısacası sizin yapmanız gereken tek şey karakterleri hikayede betimlemek. Geri kalanını okuyucunun hayal gucune birakmalisiniz.


Kitap Yazmaya BaşlarkenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin