BÖLÜM 2 - Başlangıç

8.3K 139 9
                                    

Konuyu belirledikten sonra yapacağımız şey ise hikayeye iyi bir başlangıç bulmak. Nede olsa bir hikaye nasıl başlarsa öyle biter. Bu nedenle bizde hikayemize iyi başlayacağız. Örneğin vurgulayıcı ve duygusal olabilir ya da korku ile başlayabilir bir hikaye. Bu tamamen kişiye bağlı. Yazar başlarken hikayeye duygu katmalı. Bu;acı,nefret,hüzün,yalnızlık,ihanet vb. kavramları olabilir. Fark ettiyseniz çoğu hikayenin başlangıç duygusu hüzüne dayalıdır. Bunun nedeni hiç beklenmedik bir anda mutluluğu ön plana koyarak okuyucuyu etkilemektir.Yazar öyle bir duyguyla anlatmalı ki eserini,okuyucu hikayenin baş kahramanının yerine kendini koyabilsin. Bunun en etkili yolu hikayeyin 1. tekil kişi yani 'ben' tarafından anlatılmasıdır. Hikayenin başlangıcı bulunursa zaten devamı gelir. Okuyucu, gizem dolu hikayeleri benimsediği için hikayeyi anlatırken her şeyden açık açık bahsetmeyin. İşin içinde gizem ve korku olsun,karanlık bakışlar,yıkılmayan duvarlar olsun ki okuyucu hikayenin sonunu merak etsin. Bu yüzden bir bölümde yaşanan olayı aynı bölümde bitirmek yerine olayın içine korku ve ihanet katarak aynı olayı daha heyecanlı kılarak birkaç bölümde sonlandırabilirsiniz.

''Mutluluk, küçük umutlardan büyük kalıntılar bırakabilen bir duygudur.''

Kitap Yazmaya BaşlarkenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin