5 Keinumisen maailmanmestari

389 23 1
                                    

[Tommi]

Jes, vihdoin ja viimein portaista kuuluu askelten ääniä. Alettiin jo oikeasti olla huolissaan Aleksista ja Ollista. Alskeleet pysähtyvät suoraan oven taakse ja yhtäkkiä Porko päättää avata oven. Suoraan oven takana Kadonneet lampaat seisovat, mutta hieman yllätyksenä, he oikeasti suutelivat. Heitimme kyllä siitä aikaisemmin läppää, kun he menivät vessaan, mutta hämmennys oli suuri, kun olimme olleet oikeassa.

Ei kulunut montaa sekuntia, kunnes Olli ja Aleksi huomaavat läsnäolomme ja irroittautuvat toisistaan. He vaikuttavat hieman kiusaantuneilta ja istuvat tällä kertaa eri puolille huonetta Porkon ohjeistuksesta. Porko ei ilmeisesti tahtonut saada roiskeita.

Me kaikki ehdimme jo kyllästyä pelaamiseen, joten päätimme lähteä lähellä sijaitsevaan puistoon, koska ei muutakaan paikkaa keksitty. Sieltä sitten lähdemme kotiin, kun sen aika koittaa. Ensin kuitenkin kävimme varmistamassa, että keittiössä on kaikki paikallaan ja läpällä käytiin myös katsomassa, miten paljon vessa oli ottanut osumaa Aleksista ja Ollista. Porko lupasi laittaa laskun perään, jos löytää jotakin ylimääräistä vessasta. Mitään ei löytynyt ja pääsimme lähtemään puistoa kohti.

Matkalla kävelemme kotini ohi, joten käyn viemässä repun, koska en jaksa kantaa sitä turhaan mukanani. Saavumme vihdoin puistoon ja näemme miten aurinko alkoi painua puiden taakse. Se näytti suorastaan upealta, mutta puhelimen kameralla siitä ei saanut kovin vakuuttavaa kuvaa.

Olli ja Aleksi istuvat keinussa sylikkäin, joka hieman mietityttää minua, jos he alkavatkin katumaan tekojaan ja sitä, miten he ovat lähentyneet niin nopeasti. En kuitenkaan halua pilata iltaa keneltäkään, joten pidän asian vain omana tietonani ja odotan minne heidän tilanne ajan kanssa kehittyy, vaikka se ei suoranaisesti minulle kuulu.

Olemme vain kaikki hiljaa ja ihailemme, kuinka ilta hämärtyy. Jostain Niko kuitenkin saa taas mahtavan idean ja päätämme ottaa kilpailun siitä, kuka hyppää pisimmälle keinusta. Joel paljastui melko hyväksi kyseisessä lajissa, olimme jo valmiita lähettämään hänet Olympialaisiin, kunnes huomasin taas Aleksi ja Ollin toistensa kimpussa. Olisikohan kohta aika lähteä kotiin.

Koko päivä on ollut aivan mahtava ja Aleksi on paljastunut todella mukavaksi ja hauskaksi tyypiksi. Onneksi törmäsimme häneen käytävällä. Nyt on kuitenkin aika lähteä kotiin, koska meitä kaikkia odottaa kotona melkoinen läksyvuori ja huomenna olisi taas koulua.

Minä lähden kävelemään Joonaksen ja Joelin kanssa samaan suuntaan. Olli, Aleksi ja Niko lähtivät taas toiseen suuntaan, mutta pian Aleksi ja Olli jäävät kahdestaan, koska Niko kääntyy toiseen suuntaan kuin he. Aleksin selityksen perustella hän on muuttanut vain puolen kilometrin päähän Ollista, joka oli tiedosta aivan haltioissaan. Voisipa Isla asua myös lähellä minua.

Ollista ja Aleksista tuli väkisinkin mieleen tyttöystäväni, jonka näen taas viikonloppuna, koska hän tulee kylään isälleen. Hänellä on ollu kiireinen päivä koulun suhteen ja hän ehtii jutella vasta, kun koulujutut on tehty ja, kun hän tulee tallilta kotiin.

Mä en kestä, kuinka upea ihminen Isla on, mikä sattuma, että tutustuin sen kanssa riparilla. Sen vanhemmat kuitenkin erosivat kesän lopulla ja nyt Isla asuu äitinsä kanssa toisella paikkakunnalla. Mulla on ihan kauhea ikävä, vaikka nähtiin viimeksi eilen. Mitenköhän mä tuun jaksamaan tän kouluviikon näkemättä sitä.

Saavuin pihaani ja sanoin heipat Joelille ja Joonakselle. En kunnolla ehtinyt keskittymään heidän puheisiin matkan aikana, koska ajatukseni pyörivät vain Islassa, mutta eivät he varmaan mistään kovinkaan tärkeästä puhuneet, olisin kyllä kuullut sen. Aika jännä, miten osaan suodattaa alitajuntaisesti tärkeän ja turhan tiedon.

Sisälle päästyäni laitoin heti viestiä Islalle, joka tulisi tallilta aivan pian kotiin. Hänellä on oma hevonen, jonka olen tavannut pari kertaa. Lähdin käymään nopeasti suihkussa, jotta saan sen pois alta ja voin käyttää lopun illan läksyihin ja Islaan.

Suihkussa kuulin, kuinka äiti huutaa nimeäni. Huuhtelen äkkiä hiuksistani loput shamppoot pois, kuivaan itseni ja vedän lähimmät housut ja T-paidan päälle pyykkitelineestä. Mitäköhän asiaa äidillä tällä kertaa on. Kun saavuin keittiöön, hän vaikutti normaalia vakavammalta. Voi paska, nyt on joku oikeasti vialla.

__________________________________________

Mitäköhän asiaa Tommin äidillä mahtaa olla?

(600 sanaa)

Even if it kills me [Blind Channel story]Where stories live. Discover now