1. Bölüm

58 13 7
                                    

( medyadaki  Yeşim . Üstündeki elbisede bu . )

Dünün ve gecenin yorgunlugu üstündeydi Baranın. Olan herşeyi tartıp ölçüp biçiyor du .
Ne kadar düşünse de çıkarmıyordu içinde tüm gece boyunca da düşünmüş ve uyuyamamıştı.
Dikildiği için artık buna son verip yatağından doğruldu . Odasındaki banyoya adımlayıp kısa bir duş aldı . Ama hala aklı yaşananlarday dı.

Çocukluktan beri deli gibi aşık olduğu kuzenin de onu sevdiğini öğrenmişti . Sonra kız okumak için yurt dışına gitmişti ve gitmeden önce ikiside bir birlerine söz vermişlerdi . Sonra sosyal medyada çıkan fotoğraflarlardan aldatıldığını öğrenmişti bundan tam beş yıl önceydi ve şimdi başka bir kadınla evleniyor du . Sevdiği kadının en yakın arkadaşıydı Rümeysa . İyi bir kızdı sevmiyordu ama saygı duyuyordu . En azından onu aldatmazdı. Zaten ondan sonra kimseyi sevebileceğini sanmıyordu .

Hızla kendini sirkeleyip havluyu beline sardı . Banyodan çıkıp saçlarını kuruladı ardından hızla giyinip aşağıya indi .

Kahvaltı hazırdı ve sadece Baran eksikti sofrada. Hızla ilerleyip " Herkese hayırlı sabahlar. " Dedi .

Babası ve Amcası " sanada hayırlı sabahlar oğlum . " Dedi . Diğerlerinden de aynı karşılığı alınca yerine geçip oturdu .

Amcası ve babası çok iyi anlaştığı için beraber aynı konakta yaşıyorlardı Baranın bir kız birde erkek kardeşi vardı . Amcasının ise sadece Sümeyye yaşında bir kızı ve Baranla yaşıt olan Yusuf vardı . Kuzenlerde birbirleriyle çok anlaşıyordu . Ama Baran kuzenine tutulmuştu ve o aldatmış tı . Tabi Sümeyye sen başka kimse aralarındaki aşktan haberdar değildi .

Sessizce bitmişti kahvaltı . Baranın annesi
" Biz kız tarafına gideceğiz hadi Sümeyye oylanma . " Dedi ardından Barana dönüp "Sende tıras ol oğlum hazırlan . " Dedi .

Sümeyye oflayıp yerinden kalktı . Onun bu durumdan çok rahatsız olduğunu biliyordu Baran . Çünkü o kuzeniyle çok iyi anlaşıyor du bu sebepten o na konduramadı hiç bir zaman o fotoğrafları görmesine rağmen konduramadı . Rümeysa danda hoşlanmıyor du ve bunu saklama gereği de duymuyordu .

Baran da başımı sallayıp Yusuf'a ve kardeşine döndü .
" Barış , Yusuf hadi. " Dedi onlarda başını sallayıp kalktı .

☘️☘️☘️

BARAN'DAN :

Akşam olmuş ve misafirler sırayla gelmişti bizde inmek için bekleme odasında duruyorduk. Bu sırada tüm gün asık bir suratla gezen Sümeyye ilk kez gülümseyerek içeri girdi . Heycanla
" Hadi herkes sizi bekliyor . " Deyip hızla geldiği yolu döndü .

Bende Rümeysa ya dönüp kolumu uzattım oda hemen koluma girdi . Beraber merdivenlerden ağırca indik . Ardından ortaya bizim için konulmuş olan sandalyelere oturduk .
Önce eğlenceli bir kaç parça çalınmış ve oynamışlardı . Ardından Sümeyye sahnedeki mikrofonu eline almış " Artık kına türküsünü söyleyelim . Şimdide ağlama vakti , gelinimizi bir güzel ağlatalım ." Dedi aşırı keyifli bir sesle ve bu bana hiç te normal gelmemişti huzursuzca yerimden kıpırdandım . Sonra bir daha Sümeyye'ye baktım .
Sümeyye derin bir nefes alıp devam etti
" Abicim içimden bir ses bu gün sesninde ağlayacağını söylüyor . Ağlamazsın demi ?" Dedi alayla. Ve söyledikleri beni daha da tedirgin etti .

Ardından ışık kapandı ve Kürtçe kına türküsünün melodisi başladı . .

Hinê bînin li teştê kin
Hinê bînin li teştê kin

Urfa'nın KraliçesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin