2. Bölüm

39 9 6
                                    


(Medyada Baran)

BARAN'DAN:

  Tüm gece uyuyamamış olmanın verdiği baş ağrısıyla yataktan doğruldum . Üzerime bir tişört alıp dün geced n kalma olan kumaş pantolonumu çıkarıp eşofman giyidim .

Odamdan çıkıp hemen çarpamazmda olan odaya baktım . Kapısı kapalıydı.

  Bakışlarımı kapalı kapıdan çekip merdivenlerden aşağıya indim . Mutfağa girdiğim gibi kahvaltıyı hazırlayan Ayşe teyze "Ne oldu oğlum bir şeymi istiyorsun ?"  Diye sordu .

  " Zahmet olmazsa sade bir kahve yapabilir misin ?" Denemele .

" Tabi ağam bu benim işim ." Demişti .

  " Ben avludayim Ayşe teyze." Deyip mutfaktan dışarı çıktım . Çıkış kapısına yönelip ayakkabılarımı giyinip avluya çıktım . Avludaki koltuklardan birine oturdum .

Kafam çok karışık'tı. Dün Rümeysa her şeyi yalanlamıştı ama aşikâr ses kayıtları vardı . Ama hala aklım almıyor madem ki öyle neden o zaman gelip söylememişti ?

   Beni neden aramamıştı ? Bir açıklama yapmamıştı . Beni hiç mi önemsemiyordu ?

  " Başka bir isteğiniz varmı Baran ağam ."  Diyip önüme kahveyi koyan Ayşe abla beni düşüncelerimden kurtarmıştı. 

  Ayşe ablaya hayır anlamında başımı sallayıp kahve fincanı'nı elime aldım . Kahveden bir yudum alıp yerine bıraktım . Ne yapacağımı bilmiyordum . Ne olacağını da dün gece bilinmezlik içinde düşüncelerle kıvranıp durmuştum.

Yanımda olan hareketlilikle oraya çevirdim başımı yanıma oturan Yusuf
" Hayırlı sabahlar kardeşim .  " Dedi tebessüm ederek.

  Bende ona zoraki bir tebessüm'le
" Sanada kardeşim." Diye karşılık verdim . Ardından başımı fincanıma çevirip bir yudum daha aldım .

Omuzumda hissettiğim eliyle başımı yine ona doğru çevirdim . " Canını sıkma kardeşim . Yeşim ve Rümeysanın arasında olan şeyleri bırak onlar haletsin . Sen ayrılmak zorunda değilsin . Hem Yeşim de öyle düşünüyor . " Dedi .

Şaşkınlığımı saklamadan " Yeşim de mi öyle düşünüyor ? Yani ne dedi ?" Diye sordum. 

  " Dün gece konuştum onunla . Oda eğerki bir birlerini seviyorlarsa benim için sorun yok . Ben sadece üstümdeki iftiradan kurtulmak istedim . Dedi . Yani bu gün düğün günü hiç bir şeyde bozulmak zorunda değil . " Dedi .

Bense onun söylediklerine takılmıştım . Ne bu yani . Bu kadar basitti onun için .

" Kahvaltı hazır ağalar . " Diyen Sümeyye'nin sesiyle ikimizde ayaklandık.
Başımı yanımdaki Yusuf'a çevirdim " Bu benim kararım değil biliyorsun ben kabul etsemde babam ve ağalar kabul etmeyebilir . " Dedim.

" Sıkılmadınızmı başkalarının sizin hayatınızla ilgili kararları almasından . " diyen alaylı sesin sahibine baktım . Merdivenlerden inen Yeşim ne dediğimi duymuştu  .

" Ne o Yeşim hanım beş yılda unuttunuz mu örf, adetlerimiz?"diye karşılık verdi Yusuf .

Yeşim'de abisinin yanındaki yerini alınca beraber içeri girip yemek masasına doğru ilerledik . " Unutmak ne mümkün abicim . Bu adetler yüzünden memleketime uğrayamaz oldum ." Dedi aynı alaylı ses tonuyla.  
 

Urfa'nın KraliçesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin