LUNA terjengah-jengah ke dalam pintu bilik kaca. Klaus tiba lebih awal daripadanya. Dia baru aje nak duduk, tapi bila dilihat ke dalam bilik itu, Klaus sudah fokus dengan kerjanya.
Dia baca ke tidak surat tu? Risau juga kalau surat tu jatuh kat tangan orang lain. Malu satu ofis nanti.
Luna tunggu hingga waktu makan tengah hari. Tapi tetap hampa.
Klaus langsung tak pandang dia. Wah. Jarang aku kena ignore macam ni.
Selalunya aku yang abaikan orang lain.
Akhirnya Luna membiarkan hari itu berlalu dek kerja yang menimbun. Biasalah. Pertengahan bulan memang kerja akan bertimbun.
+ Hello, I need an update!
Ariel ni kalau tak menyibuk, memang tak sah.
- Pertengahan bulan! Everyone is busy!
+ But still, tak ada reply ke?
- Talk to you later when I'm home.
+ I need to know now!
- You're annoying bitch.
+ I don't give a damn. Update!
- Nothing! I got nothing!!
+ HAHAHAHA. Really? Aku ingat kau boleh dapat siapa aje yang kau nak. Sadly, the nerd turns you down? Wew.
- Aku cuma belum dapat reply. Tak bermakna dia reject aku! It's only been a day.
+ He turned you down.
- No he's not!
+ Admit that you've lost your touch since Louis.
NAMA ITU LAGI.
- Fuck you.
+ HAHAHA. Aku boleh set date untuk kau dan cousin aku.
- No!
+ He likes you, you know that.
Luna teringat sepupu Ariel yang seorang itu. Muka boleh tahan, tapi perangai pengotor dia.. damn.
- No thank you.
+ Kau perlukan seseorang untuk teman kau.
- I will get him.
+ Will you? Can you?
Mengejek minah ni.
- You'll see!
Luna hempas telefon ke atas meja dan dia cuba untuk menyambung kerjanya. Tapi..
Matanya kejap-kejap mencari kelibat Klaus.
Dinding pipi digigit-gigit. Apahal punya payah kau nak mengorat mamat nerd tu?
Kenapa tak pilih aje orang yang nak dekat kau, Luna? Bukannya tak ada. Banyak!
Sebenarnya, Luna pun tak terhegeh-hegeh nak berpasangan. Hatinya masih terluka dan entah bila akan sembuh. Bila orang sibuk mengejar dia, dia jadi hilang minat.
Tapi yang menarik minatnya sekarang, adalah mamat nerd ni. Bukan senang orang nak reject Luna, tapi yang ini.. lain macam!
Cliché. I know right? Well honey, this is my story.
Luna menjeling lagi ke arah Klaus.
"Macam nak tembus tengok dia." Suara di sebelahnya menegur. Nak tercekik air liur dibuatnya.
YOU ARE READING
Hey, Klaus [PUBLISHED]
Action*WARNING, INI CERITA CLICHE* Luna, seorang wanita berkerjaya yang sudah melangkah masuk ke alam 30-an. Tapi disebabkan pernah dilukai, dia berhenti untuk mencari pengganti. Setelah didesak Ariel, kawan baiknya untuk mencari pengganti bagi menemaniny...