Bab 6

462 47 0
                                    

KLAUS tak ada pilihan lain selain membuntuti ke mana aje Luna pergi. Mereka masuk ke dalam kedai serbaneka dan Luna mengambil beberapa jenis makanan.

Selesai membayar, Luna terus keluar dari kedai itu.

"Kau kata nak makan."

"I am. Kan dah beli ni." Luna tunjuk makanannya.

"Kenapa tak makan kat dalam kedai tu aje. Meja kerusi dah disediakan."

Luna sengih. "Lets take a walk sambil makan."

Klaus ketap gigi.

"Kau tahu yang kita kena masuk ofis pukul 8 hari ni kan?"

"I don't see a problem with that. Kenapa? You ada masalah ke untuk masuk pukul 8? Takut lambat lagi? Don't worry, I get your back." Sengih Luna.

"You're abusing your power, Ms Luna."

"It's gonna be easy if you say yes from the very beginning."

"Aku tak berminat dengan offer kau. I don't like you."

"How can you not like me? You don't even know me."

"Exactly. Dan aku tak nak mula untuk mengenali kau pun. So please stop. Kau nampak murah."

Tersentak Luna. Dia menoleh ke sisi.

"This— is not cheap. This is effort. Dan I selalu usaha untuk dapatkan apa yang I nak."

"Kau terlalu fokus pada apa yang kau nak, tapi terlupa pada kemahuan orang lain? I don't want you. I don't like you and I don't intend to get to know you or even liking you."

Luna berhenti melangkah dan berdiri di hadapan Klaus.

"You might not going to love me, but you will like me. I will make you like me." Tegas Luna.

Klaus senyum sesaat.

"Kalau tak?"

"Kalau tak, you akan sentiasa nampak bayang I kat mana-mana aje." Janji Luna.

"You're psycho."

"No, I'm not. But I do realize that I have that kind of obsession."

Klaus ketawa sesaat.

"That's psycho, Ms Luna."

"Name it what ever you want. I'll get what I want."

"Apa sebenarnya yang kau nak sangat dari aku?"

"A date."

Klaus merenung ke dalam anak mata Luna lama, sebelum menjawab.

"No."

LUNA merenung syiling. Selepas ditolak Klaus entah buat kali ke berapa, lelaki itu terus berlalu pergi meninggalkannya.

Gagal lagi, tapi Luna puas. Dah lama dia tak rasa teruja macam ni. Perangai dari kolej rupanya masih tak padam.

Dulu pun dia macam ni juga dengan Louis. Patutlah kena tinggal. HAHA. Tapi nak buat macam mana, dah dilahirkan dengan perangai buruk macam ni. Susah betul nak buang perangai syaitan ni.

Jam 8 pagi, Klaus sudah terpacak di tempat duduknya.

Luna yang baru tiba agak terkejut dengan kehadiran lelaki itu. Awal!

Hey, Klaus [PUBLISHED] Where stories live. Discover now