Bazen alışmalı insan değil mi ?

48 16 126
                                    

       Alışmak , bir şeye alışmak zordur. Varlığına alıştığın birinin yokluğuna alışmak,  yokluğuna alıştığın birinin varlığına alışmak... Yorar insanı...  Kimse istemez alışkanlıklarını bırakmak... Kimse istemez alışkanlıkları yüzünden dışlanmak...

     "Bir gün şairin birine sormuşlar" Dünya'nın en zor şeyi nedir?" o da hemen cevap vermiş." Dünya'nın en zor şeyi varlığına alıştığımız kişinin yokluğuna alışmak."... Bu yazıyı okuduktan sonra "onsuz yaşayamam "dediğim kişinin kuzenimle sevgili olduğunu öğrendim... Oysa onun varlığına çok alışmıştım. Onun yokluğuna alışmak benim için çok zordu.  Bana tek mesaj atan kişiydi o ... O gittikten sonra telefonuma gelen en ufak mesajı sanki o atmış gibi heyecanla açardım... Sonradan aklıma gelirdi onun artık yok olduğu . Buna alışmak hep güç gelirdi bana. Aylarca ağladım. Hatta bir gün gururumu ayaklarımın altına aldım ve ona yazdım. " En ufak mesajı sen zannetmekten yoruldum... Her telefonum çaldığında sen arıyorsun hissiyatına kapılmaktan yoruldum. Ben yoruldum. 4 yılda yaptın yapacağını. Beni kendi varlığına alıştırdın. Şimdi öylece senin yokluğuna alışmaya çalışıyorum. Canımı bu kadar yakacağını bilseydim en başında sana alışmazdım, sana bağlanmazdım..." Mesajı gönderip  telefonu sessize aldım. Zaten o da yazmadı . Yine de ben hala sessizde kullanırım telefonu. Gitmesinin üstünden 3 yıl 2 ay 21 gün geçti ... Yokluğuna alıştım ama yinede bana gelen her mesaj bildirimi sanki o atmış gibi hissettirir.  Artık eskisi gibi huzur vermiyor Niğde sokakları bana. Bizim sokagimizdan her geçmemde göz yaşlarıyla çıkmaya alıştım. O sokakta onun kokusu var hala. Onun kokusuna alışmıştım. O kokunun yokluğuna alışmak en zoru oldu benim için. 

  Insan herşeyi başarabilecek güce sahiptir. Insan ben yapamam derse kaybeder . Herşeyden önce inanmak gerekir. Inanırsan kendine yapabilirsin.
Ünlü bir Türk düşünür derki - bu düşünürü hepiniz biliyorsunuz- " Sen aklına koyduğun herşeyi yapabilirsin . Çünkü senin inanılmaz bir gücün var ve sevginde var!" Hepimiz uzun süre bu cümle ile ilgili video çektik ama aslında sözlere dikkat edersen ne kadar doğru bir cümle olduğunu anlaybilirsin. Kendini sevmelisin. Kendini seversen içindeki gücün farkına varabilirsin. O güç senin için en önemli şey. O güçlü aklında, kalbinde iyi ya da  kötü bütün düşünceleri gerçekleştirebilirsin. Herşey kendini sevip kendine inanmakla başlıyor. Kendinle barışık olursan yapabilirsin. Ne olursa olsun !

    Bu yokluğa alışmak bir tek sevdiğin çocukla ilgili de değildir aslında. Kimileri de babasının , annesinin ya da kardeşinin yokluğa alışmak zorunda kalır. Onlara da " Keşke aşık olduğum çocuk gitseydi de onun yokluğuna alışsaydım. Keşke o gitseydi de ( annem, babam, kardeşim. Artık her kimse) ' in yokluğuna alışmak zorunda kalmasaydım." Diyebilirsiniz

    Hiç kimse " Benim hayatımdan kimse gitmedi. Ben kimsenin varlığına  yada yokluğuna  alışmak zorunda kalmadım." Demez eminim ki herkes birgün birinin yokluğuna alışmak zorunda kalmıştır.

   Alışmak zordur ama bunu başarmak büyük bir erdemdir bana göre. Bir babanın evladını kaybetme duygusunu hissedebiliyor musunuz? Eve geliyorsunuz bir ses eksik. Ne kadar da alışmış onun varlığına. Işten gelince " babam" diyip boynuna atılmasına. Onun yokluğunu unutup ona seslenmek ne kadar acı verir? Bazıları alışır " o artık yok !" Diyebilir. Bazıları yokluğuna inanmak istemez. Bir gün çıkıp gelecekmiş gibi hisseder. O gelmeyince de...

    Birilerine bağlanmak sevmek güzeldir ama yeri gelince silmeyi de bilmek gerekir. Alışmak gerekir varlığına ya da yokluğuna. Alışmak bu Dünya'da ki en büyük sınavdır. Alışmayı başaran insanın mutluluğu en sonunda fark edilir.

    Alışmaktan korkma canımın içi. Eğer alışabiliyorsan senden güçlüsü yok ! Sen bunu yaptıysan daha çok şey yapabilirsin. Alışmak bu hayatta ki en önemli şeydir bunu sakın unutma.

       HAYAT BITTI DEDIĞIN YERDE YENIDENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin