"""

6 3 0
                                    

  Insan yorulur,hata yapar , biliyorum zanneder ama aslında hic bir şey bilmez. En çokta bunlar yorar insanı.  Bazen aile baskısı, arkadaş  kazığı  , aşk acısı  hic gelir . Bunlarda bazen bizim hatalarımız  olur

   " Nasıl Şevo? " diyebilirsiniz. Aile baskısını ele alalım. Bir hata yaparsın, örneğin  90 alman  gereken sınavdan 89 alırsın. Ailende sana çalışman için baskı yapar.  Burdaki hata senin o sınava yeterince çalışmayıp  beklenilen notu almamandan kaynaklanır.  Ya da başka  biri hata yapar  sonuçlarına  siz katlanırsınız. Bir arkadaşınız  sevgili  yapar aileniz bunu büyük  hata sayar sizi kısıtlar. Hoş birinin sevgili yapması  ailenizi ilgilendirmez ama baskı yapacak yer aranır bazen ...

    Bir diğer örnek  "Arkadaş  kazığı" bu da sizin hatanızdır. Doğru kişiyle arkadaşlık  yapmadığınız  için.  Insanı tanımadan  " bu benim arkadaşım " diyip  sırlarınızı anlattığınız  için...

   Aşk acısı peki ? Evet buda sizin hatanız.  "Doğru kişi " kavramı vardır . Eğer doğru kişi değilse  aşık olduğunuz kişi kusura bakmayın ama aşk acısı  çekersiniz.

  Dedim ya "Biliyorum zanneder ama aslında hiç bir  şey bilmez" siz arkadaşınızı  ya da sevgilinizi ya ne bileyim anne ya da babanızı. "Biliyorum ,tanıyorum" dersiniz ama yeri gelir sizin bildiğinizden  çok farklı  bir kişidir.  " Arkadaşım  asla sırlarımı anlatamaz!"dersiniz ama o sizin gözünüzün içine  baka baka  kuyunuzu kadar ve bir anda kendi elleriyle boşluğa  atar . Bilip tanıdığınız  o kişi bir anda başka biri olur tanıyamazsınız.  " Aşık  olduğum çocuk beni  aldatmaz!" dersiniz ama o sizi en yakınınızdaki kişiyle  aldatır. Farkına varınca canınınız çok yanar. Aileniz sizi düşünür  gibi yapar mesela  yatılı bir okula verir . "Eğtim , ders " der ama aslında sizden kurtulmaktır niyetleri.

   Işte tam burda  güven  girer araya . "Güven" bu 5 harflik kelime aslında bizim hayatımızı  oluşturur. Hatalarımızı  , bildiklerimizi oluşturur ya da bir anda yıkar  . Herkesin hayatı bu 5 harflik kelime üstüne kuruludur. Inanmak değildir başarmanın yarısı.  Başarmanın  yarısı doğru kişilere  güvenmek, kendine güvenmektir.  Eğer yoksa doğru kişiler  kendine inanmak  , kendine destek olman gerekir.  Bazen özgürce  koşmak için o bastonları atman  gerekir.

    Sana bir tavsiye yavrum." Herşeyden önce  sana sen lazımsın  . Kendine güven , biliyorum deme, yorulursun hata yaparsın  ama yıkılma! Etrafında  düşmeni bekleyen insanlar var "

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Aug 23, 2022 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

       HAYAT BITTI DEDIĞIN YERDE YENIDENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin