...

13 3 0
                                    

Hayat ne tuhaf değil mi ? "  Asla yapmam. Kralı gelse yaptıramaz " deriz bazen ama  öyle  bir an gelir ki hepsini  yaparız. Mesela ben " Hiç bir erkekle sabahlara kadar konuşmam." Derdim. Artık öyle  değil  . Kralı mı peki ? Hiç  sanmıyorum. Tabi bir yerde de " Kalbi fethetmek " diye bir deyimimiz var. Belki kral değil  ama kalbimi fetheden biri.

     Herkesin hayatına birileri girer ve çıkar.  Zaman akıyor.  Kimse ilk gün ki kadar temiz , saf ve masum değil.  " Ya k benim  çocukluk  arkadaşım,  kardeşim " dediğimiz  birine bile  aşık olabiliyoruz. Peki aşk nasıl birşey.  Peri masallarındaki gibi mi ? Yoksa romantik komedi filmleri gibi mi ? Aslında aşk ne masallardaki ne de filmlerdeki gibi? Aşk sadece  kendi kalbinde yaşadığın gibi.

     "Kalbim taşlaştı artık  kimseye yer yok giden gider ama kimse giremez!" Diyip  kilitlemiştim  kalbimi anahtarı da  suya atmıştım.  Derinlere dalsın ve kimse bulamasın diye. Buldu ,o kalbimin anahtarını buldu. Açtı ve en baş köşeye oturdu. Önceki kitabımı okuyanlar bilir. Ibrahım  bile o tahta oturamamıştı. O bile orda yer alamamıştı. 

    Birazda doğru  aşk mevzusu tabi. Kime aşık olduğunda  mühim.  Şimdi o tahta oturana Ibrahim"i karşılaştırıyorum. Çok farklılar ya da ben büyüdüm hic bir fikrim yok tek bildiğim  şu an yaşadığım  kişinin  ben olmadığım. Her gece ağlamaktan şişen  gözlerim  kayboldu  .  " Kendini keşfetmek" doğru cümle  bu olsa tanımlamaya.  Kendimde bilmediğim  bir tarafı çıkarıp  koydu önüme.

     Diyeceksiniz ki " Şevo ne anlatıyorsun kardeşim  ?"
Demek istediğim  açık aslında  doğru kişiler sizi siz yapar.  Karanlıktaki  sizi ortaya çıkarır. Bir çok kişisel  gelişim kitabı okuyup uzun uzun düşündükten  sonda yazıyorum  bu bölümü. Sizde okuyun , geliştirin kendinizi ama kitaplarla kalmayın. Kitaplarda kalan ben ve hayata uygulayan ben arasında çok fark var. Sizde yapın bunu.  Lafta değil  icraatta usta olun.  "Ölümlü Dünya" da hayatınızı  yaşayın.  Tek bir yere takılı  kalmayın. Zaman dar... Gezin , dolaşın,  aşık  olun, ibadet edin.  Sabah uyandığında  yeni bir sen olarak kalk. Kıyafetlerini  değiştir, ruhunu  değiştir. Herkesin  bildiği  sen olmaktan çık.  " Basitsin" diyen kişilerin  algısını kır. 

    " Yapmam" deme illaki bir gün yaparsın.  "Buyuk konuşma " derler. Sen sen ol büyük konuşma  bu söylediklerim aşkla ilgili değil sadece. Okulda  da arkadaşlarında da geçerli.  Canını  sıkan  arkadaşına yol ver. Seni üzeni  barındırma hayatında. Etarfina  bak günler bile birbirini tutmuyor. Çık dışarı  derin bir nefes al  . Sonra da " Yapılacaklar  listesi " hazırla. Bir hayal kur ve peşinden koş.

   Bu arada aşık olmayı unutma! Dedim ya hayat kısa  ve bu senin hayatın  . Büyük konuşma!  Yapman gereken şey karanlıktaki  seni bulman . Derin sulardaki  anahtarını  illaki biri bulacak. Ona izin ver.  "Ya yine kırılırsam?" Deme . Yeterince kırışmışsın zaten  bir iki darbe seni düşürmez  ...

       HAYAT BITTI DEDIĞIN YERDE YENIDENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin