#رواية_طلقة_حب...
#نوران_جمال...
#الفصل_الرابع_عشر....ترجل كنان من السيارة ودخل الي ذلك البيت القديم وخلفه يزن ليجد اارجل الذي كان ممسكا بنادين جالسا علي كرسي وحوله الحبال من كل جانب يتحرك بحدة وهو يصرخ يريد الخروج كما انه يشعر بالام الشديد من يده بسبب الرصاصة التي اطلقها كنان عليه ..
كنان ببرود وهو يجلس علي الكرسي امام الرجل : انا والرجاله صدعنا من صوتك بص من الاخر كده هسألك كام سؤال انا عارف اجابتهم ولكن بتأكد فمتفكرش انك تكدب او انك تعاند عشان متدفنش مكانك هنا فاهم..
لينظر له الرجل بقلق
كنان بهدوء : رئيس الفا عرفني ازاي وعرف ان نادين عندي ازاي ..
الرجل : عن طريق الظابط ..
يزن بهدوء : اياد صح..
ليومئ له الرجل لينظر يزن الي كنان فظنهما كان صحيح ..
كنان بتساؤل : كانت ايه هي مهمتك بالظبط ..
لينظر له الرجل بتفكير
ليصرخ به كنان بحدة : انطق ..
الرجل بسرعه وخوف : ان احنا نهجم علي الفيلا وناخد نادين رهينه ونشوف انت هتيجي تنقذها ولا هتروح تحرق المخزن ولو المخزن اتحرق كنا هنخطفها او هنقتلها ..
يزن بمكر : وانت شايف بقي ان الخطه نجحت ..
الرجل بتوجس : المخزن متحرقش ..ليضحك كنان ويزن بسخريه ليخرج يزن هاتفه ويضعه امام الرجل وبه صورة المخزن الرئيسي للشركه وهو يحترق ..
كنان بسخريه : الجاسوس اللي كنتوا زرعينه عندنا وعرفكم بالخطه الجديدة كان بردوا تابع لينا ..
لينظر له بصدمة ليشير كنان الي يزن ليحكي يزن له ما حدث ..Flash back
كان كنان ويزن يجلسان في المكتب وهما يتحدثان حتي قاطعهما دخول احد رجالهما ..
كنان بإستغراب: خير..
الرجل بقلق : شركة الفا كانت عنيهم علينا وعرفوا حاجات كتير عننا وضغطوا عليا بأنهم هيقتلوا اختي لو مقولتش ليهم كل حاجه فقولت عن المخزن اللي عليه الدور واللي هنحرقه النهارده وعرفت خطتهم ان هما هيهجموا علي الفيلا ويوقفوك عن طريق واحده اسمها نادين ..
كنان بهدوء : متقلقشعلي اختك هي في حمايتي ولو فعلا في خطر عليها هسفرها بره مصر ..
ليشكره الرجل بفرح ..
لينظر كنان الي يزن وهو يقول : اجمع الرجاله ..
ليأتي الجميع
كنان بأمر : النهارده هيكون في خطتين الاولي حرق المخزن اللي فيه الدوا الجديد وديه هي الخطه اللي هنفذها والتانيه ان لو حصل اي حاجه هنغير طريقنا وبدل ما هنروح علي المخزن الصغير هتتحركوا علي المخزن الرئيسي بس انا ويزن وجزء منكم مش هنكون موجودين ومتقلقوش مش هيكون في حرس هناك ..وعندما جاء الوقت وصلت الي كنان رسالة التهديد ليخبرهم بتغيير الخطة ليستبدلوا وجهتهم بدلا من المخزن الصغير المخزن الرئيسي ..
Back
كنان بجدية : هعرض عليك عرض مغري الصراحه لا تقبله لا متقبلوش وبراحتك ..
لينظر له الرجل بتوجس
ليكمل كنان : تبقي راجل من رجالتي وتعمل اللي انا عايزه بالظبط..
الرجل بتساؤل : لو موافقتش ..
ليسمع صوت المسدس بعدما رفعه يزن عليه ..
الرجل بسرعه : موافق ..
كنان بإبتسامة: ذكي وتعجبني بس انت حطيت ايدك علي حد يخصني فهتتعاقب علي ده الاول وبعد كده نبتدي شغل ..
ليشير الي رجاله ليكملوا ضرب به
أنت تقرأ
رواية طلقة حب بقلم نوران جمال
Ação#نبذة من الرواية.. تقابلا في ظروف سيئه كادت ان تموت لولا انه قام بإنقاذها فماذا سيحدث لهما .... هي الوحيدة التي كانت لديها الجرأه لتقوم بذلك في ظل خوف الجميع ولكنها تقدمت وقامت بتلك العملية بكل شجاعة ومهارة كعادتها ... تلك الثقة التي تجعل الجميع ي...