البارت الخامس 🦋

18 1 0
                                    

مها بزهق: متخلصي يا ست حبيبة ايه رايحة فرح؟؟.

حبيبة وهي بتشوف اللبس اللى في دولاب: اتلمي يا حمارة من غير ديل دي خروجةحًوٌآدٍيَتٌ حًبًوٌبًةّ للملاهي وانتي عارفة لازم اختار لبس يكون محترم بس اعرف اللعب بيه في الملاهي مش كده ولا ايه؟.

مها: طب اخلصي يا ختي سارة كلمتني من ساعة وهي خلصت وشكلنا كده مش هنمشي. غير علي المغرب.

حبيبة بفرحة: اهو خلاص لقيت اللبس اللى هخرج بيه.

مها بزغروطة اطفال صويت😂😂: لولووووااي اخيرا يلا بقا البسي بسرعة يا تلاجة انتي.

حبيبة بتناكة وداخلة الحمام: لا اسمي فريزر يا خفة.
دخلت حبيبة تغير لبسها ومها رنيت علي سارة تيجي تحت بيت حبيبة عشان يمشوا من عندها وبعد. لما وصلت طلعتلهم علي فوق وقعدت مع مها لحد ما حبيبة تخلص.
حبيبة خلصت لبس ودخلت للاؤضة تاني مها كانت بتكلم سارة وراحت برقيت علي حبيبة فسارة استغربت من رياكشن مها المفاجيءحًوٌآدٍيَتٌ حًبًوٌبًةّ وراحت بصيت وراه فبرقيت هي كمان.
حبيبة باستغراب من شكلهم: مالكم يا جماعة في ايه؟؟.

مها بتصفيرة: اوبا ايه الجمال ده يا بيبو ده انتي شكلك زي القمر حلاوتك.

حبيبة بنرفزة: اتلمي يا بت انتي فاهمة. وراحت بصيت لسارة. سارة هو انا شكلي ملفت البس حاجه تانية.

سارة ببتسامة: هو بصراحة المشكلة مش في اللبس المشكلة فيكي انتي قمورة اللهم بارك عليكي.

حبيبة اتكسفت وراحت ناحية التسريحة عشان تعدل حجابهكانت لابساه شيميز احمر وعليه سلوبيت جينز ولبست عليهم طرحة بيضة معاه وشها الجميل والطفولي وعيونها اللى تخطف اي حد يشوفها كانت زي الملاك فعلا.
مها كانت لابسة بنطلون جينز وعليه شيميز تركواز وعليه طرحة كريمي هادية.
اما سارة فكانت لابسة بنطلون جينز اسود وعليه شيميز ابيض طويل وعليه طرحة سودة ولابسيت نضارتها لانها بتحب الابيض والاسودحًوٌآدٍيَتٌ حًبًوٌبًةّ مش بتحب الالوان كتير.

حبيبة : يلا يا جماعة انا جهزت.
خرجوا التلاتة برا الاؤضة وحبيبة كلمت مامتها وهي بتلبس الكوتشي بتاعها.

حبيبة: ماما احنا نازلين تمام ومعايا الموبايل ومشحون عشان لو رنيتي.

حورية طلعت من المطبخ ناحيتهم: تمام وخلي بالكوا من نفسكوا كويس ماشي يا حبيبة عشان عارفة دماغك طقة حبتين.

مها بضحك: متقلقيش يا طنط هنخربها ونيجي.

حورية: الله اكبر كده اطمنت عليكوا.

ضحكوا وبعدين خرجوا برا البيت ناحية موقف العربيات وركبوا واتجهوا ناحية الملاهي وبعد وصولهم كانوا في قمة حماسهم.

مها بفرحة: انا هروح اقطع التذاكر بسرعة عشان نلحق اليوم من اوله ماشي.
مشيت وسابت حبيبة وسارة واقفين.

وٌعٌدٍ آلَحًبًحيث تعيش القصص. اكتشف الآن