البارت الثالث 🦋

21 2 0
                                    

ليلي شافت فريد سرحان فقربت ؤدامه بس لحظة انه فدنيا تانية.
ليلي: فريد فريد انت سرحت في ايه؟.

فريد من غير ميحس: مفيش حاجه يا حبيبة.
رعد وليلي اتصدموا واستغربوا من نطق فريد لاسم حبيبة.
ليلي فبالها: اكيد حبيبة دي حًوٌآدٍيَتٌ حًبًوٌبًةّ البت اللي بيحبها بس لا مش علي لولا اه انا مصدقت لقيته ولازم اعرف حكاية حبيبة دي.

ليلي ببتسامة خبث: انا ليلي يا فريد مين حبيبة دي.

فريد اتوتر: لا ده.. ده ده تلاقيني اتلغبط عشان سرحت شوية مش اكتر.

ليلي بتفكير: اتلغبط اممم طيب.لقيت في بنات بيندهوا عليها. طب عن اذنكوا يا شباب هروح اشوف صحابي واجيلكوا. وراحت حطيت ايديها غلي كتف فريد وبسهوكة وتلزيق🤢. اوعي تتحرك هيجيلك تاني.
فريد بصلها ببرود لحد ممشيت بعيد عنهم .

رعد: مالك يا بني مصدرلها الوش الخشب دايما ليه مع اننا عارفين هي بتحبك قد ايه؟؟.

فريد بلا مبالة: بلاش قرف تحب مين دي دي عايزة تقضي وقت وخلاص بس شايفاني مختلف عنكم وعايزة حاجة جديدة اسكت بس.

رعد بقلق علي صاحبه: مالك يا حًوٌآدٍيَتٌ حًبًوٌبًةّ فريد مش عجبني بقالك يومين متغير حتة لما بنخرج سوا بشوفك سرحان ايه حصل.

فريد بيحاول يهرب : مفيش يعني بس ضغط الدراسة م اكتر عايز اخلص عشان اشتغل بقا.

رعد بعدم تصديق: طيب هعمل نفسي مصدقك لحد متيجي وتحكيلي بنفسك بس عايزك تحط حاجه في دماغك مفيش ست تستاهل انك تضحي عشانها يلا بينا علي المحاضرات ضيعنا المحاضرة الاولي.
مشي رعد ؤدامه وسابه يفكر فكلامه باهتمام: بتفكر في كلامه كله صح وحبيبة هتبقا زي ليلي فيوم من الايام بردو. بس حبيبة مختلفة اوي عقلها كبير وتفكيرها مختلف مع انها صغيرة اوي وغير كده دي صحبة اختي واختي مش هتبقا زي بنات اليومين دول. بتفكر في ايه يا فريد ونت مالك بيها اوعي تفكر لمجرد تفكير انها تبقا ليك دي قد اختك يا فريد مش ممكن ابدا.

رعد قطع تفكيره بصوت عالي: ياااا بنيي يلااا.
فريد فاق من نقاشه لنفسه ومشب ناحية رعد ودخلوا المدرج عشان يحضروا المحاضرات.

❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀

في المدرسة مها راحت تشوف شئون الطلاب عشان تدفع المصاريف وسابت حبيبة وسارة مع بعض في ال break.

حبيبة وهي بتاكل: متحكيلي عن نفسك يا سارة مدام بقينا صحاب ولو مش عايزة خلاص عادي.

سارة ببتسامة وهي بتاكل قطمة حًوٌآدٍيَتٌ حًبًوٌبًةّ من السندوتش: لا يا ستي عادي بصي انا اتولدت في اسكندرية اساسا في العجمي وفريد اخويا كمان وفضلنا عايشين هناك فترة طويلة بابا اصلا بيشتغل في شركة مقاول كبير بس معرفش اسمه ايه وماما في البيت معانا ولما بابا صاحب الشغل قاله انه لازم يسافر مصر لمدة طويلة عشان الشغل هنا محتاجه فقرر اننا نسافر معاه ونكمل دراستنا هنا فريد دخل الكلية الحقوق اللى هنا ونا معاكوا في المدرسة بس كده.

وٌعٌدٍ آلَحًبًحيث تعيش القصص. اكتشف الآن