Konkurs Tematyczny - Dzień Kobiet ✅

270 5 20
                                    

Dzień Kobiet – coroczne święto obchodzone 8 marca od 1910 roku.
Przekazy mówią, że początki Dnia Kobiet sięgają starożytnego Rzymu. Dzień Kobiet był wówczas oddaniem czci bogini Junony, która była opiekunką życia kobiet. Kobiety modliły się o szczęście w życiu małżeńskim, a mężowie w tym dniu obdarowywali swoje żony prezentami. Są przekazy mówiące, że  oddawanie czci kobietom związane jest z rzymskimi obchodami Matronaliów, święta macierzyństwa, płodności i pierwiastka żeńskiego w naturze. Wtedy też kobiety były traktowane w sposób wyjątkowy, dawano im prezenty i spełniano ich życzenia.
Dzień kobiet współcześnie —> Mężczyźni wręczają znajomym kobietom – matkom, żonom, partnerkom, koleżankom kwiaty i drobne podarunki. W niektórych krajach (jak Rumunia) dzień ten jest równoważny z dniem matki, podczas którego dzieci ofiarują drobne prezenty swoim matkom i babciom. We Włoszech kobiety obdarowywane są gałązkami akacji srebrzystej. Akacje srebrzyste i czekolada są także najczęstszym prezentem w Rosji. W Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Brazylii, Chorwacji, Czarnogórze, Rumunii, Mołdawii, Macedonii, Słowenii, Serbii i Węgrzech kobiety najczęściej dostają kwiaty. Czasami prezenty ofiarują swoim pracownicom również pracodawcy. Często obdarowane przez swoich uczniów zostają nauczycielki. W Portugalii i Rumunii często noc 8 marca grupy kobiet świętują na obiadach i przyjęciach „tylko dla pań”. W Polsce prezentami są najczęściej kwiaty lub słodycze.

Formularz:
001. Nick osoby zgłaszającej się.
002. Hasło.
003. Oznacz 3 osoby, które być może chętnie wzięłyby udział w konkursie.
004. Napisz jakiego kwiatka lubisz najbardziej i dlaczego.
005. Napisz, że zapoznałeś się z regulaminem i będziesz się do niego stosować.

✭Praca do wykonania: one-shot
✭Minimalna liczba słów: 800
✭Maksymalna liczba słów: 4500
✭ Temat pracy: Mój wymarzony dzień kobiet.

Jakie nagrody czekają na zwycięzców konkursu?
~ tematyczny dyplom wykonany przez naszych grafików,
~ reklama profilu,
~ zwycięska praca zostanie opublikowany na naszej grupie cest_la_vie_book wraz z oznaczeniem autora w książce, która będzie poświęcona TYLKO zwycięzcy,
~ one shoty, które zajmą drugie i trzecie miejsce, zostaną opublikowane w książce "One Shoty – Prace Konkursowe" na profilu cest_la_vie_book.

Ważne info!
° By konkurs się rozpoczął musi zgłosić się do niego minimum trzech członków Wattpadowej społeczności! Bądźcie cierpliwi!
° Gotowe prace podsyłacie na naszego maila, którego podamy Wam na priv.
° Gdy praca będzie wysłana na maila, należy powiadomić nas o tym w wiadomości prywatnej.
° W mailu muszą znaleźć się informacje o autorze i tytule dzieła. Nie zapomnij wspomnieć o konkursie, w którym praca bierze udział.
° One shoty wysyłane są do nas w formie wiadomości. Nie w pliku.
° Okres na podesłanie pracy jest określony. Trwa on miesiąc od chwili zgłoszenia chęci udziału.

Życzymy Wam dobrej zabawy!

Źródła:
¬ https://isp.policja.pl/isp/aktualnosci/6990,Czy-wiesz-skad-wzial-sie-Dzien-Kobiet.html
¬ https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Dzie%C5%84_Kobiet

Konkursy PisarskieOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz