Prima aprilis to dzień w którym każdy może zostać ofiarą dowcipu. A kto zna się na nich lepiej od klaunów? Dlatego też 1 kwietnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Klauna - trudno o trafniejszą datę.
Klaun kojarzy się z wyrazistym makijażem - z dominującymi kolorami: czerwonym i białym. Postać ta podczas występu nie odzywa się, może jednak wydawać dźwięki, które nie są słowami. Kluczową rolę w grze klauna odbywa zatem mimika oraz mowa ciała.
Termin klauna ukształtował się w XVI wieku, kiedy powstało powiedzenie "grać klauna na scenie", co miało oznaczać zachowywanie sie niewłasciwie. Pochodzenie słowa "klaun" nie jest do końca znane. Podejrzewa się, że wywodzi się z islandzkiego "klunni" lub szwedzkiego "kluns", co oznaczało osobę niezdarną. Obecnie funkcjonujące znaczenie klauna, jako błazna i głupca, przyjęło się na początku XVII wieku.
Najstarszy ślad klauna znaleziono w czasach piątej dynastii Egiptu, około 2400 roku p.n.e.. W przeciwieństwie do błaznów dworskich, klaun odgrywał ważną rolę społeczno-religijną i psychologiczną, często jego rola wiązała się z kapłanem i odgrywała ją ta sama osoba.
Najstraszniejsze w klaunach jest fakt, że to, co powinno nas bawić, straszy. Dzięki Andresowi Muschiettiemu i jego wersji książki „To", cały świat cierpi na koulrofobię, czyli paniczny lęk przed klaunami. Trzeba jednak przyznać, że nawet w tych zwyczajnych, cyrkowych klaunach jest coś niepokojącego.
Formularz:
001. Nick osoby zgłaszającej się.
002. Hasło.
003. Oznacz 3 osoby, które być może chętnie wzięłyby udział w konkursie.
004. Napisz co myślisz o klaunach. Czy według Ciebie są one straszne?
005. Napisz, że zapoznałeś się z regulaminem i będziesz się do niego stosować.✭Praca do wykonania: one-shot
✭Minimalna liczba słów: 800
✭Maksymalna liczba słów: 4500
✭ Temat pracy: Spotkanie z klaunem.Tematyczny klaun musi znaleźć się w powieści. To w jaki sposób zostanie przedstawiony to kwestia indywidualna autora. Podobnie jest z gatunkiem pracy.
Jakie nagrody czekają na zwycięzców konkursu?
~ tematyczny dyplom wykonany przez naszych grafików,
~ reklama profilu,
~ zwycięska praca zostanie opublikowany na naszej grupie cest_la_vie_book wraz z oznaczeniem autora w książce, która będzie poświęcona TYLKO zwycięzcy,
~ one shoty, które zajmą drugie i trzecie miejsce, zostaną opublikowane w książce "One Shoty - Prace Konkursowe" na profilu @cest_la_vie_book .Ważne info!
° By konkurs się rozpoczął musi zgłosić się do niego minimum trzech członków Wattpadowej społeczności! Bądźcie cierpliwi!
° Gotowe prace podsyłacie na naszego maila, którego podamy Wam na priv.
° Gdy praca będzie wysłana na maila, należy powiadomić nas o tym w wiadomości prywatnej.
° W mailu muszą znaleźć się informacje o autorze i tytule dzieła. Nie zapomnij wspomnieć o konkursie, w którym praca bierze udział.
° One shoty wysyłane są do nas w formie wiadomości. Nie w pliku.
° Okres na podesłanie pracy jest określony. Trwa on miesiąc od chwili zgłoszenia chęci udziału.Życzymy Wam dobrej zabawy!
Źródła:
¬https://www.kalbi.pl/miedzynarodowy-dzien-klauna
¬https://dziendobry.tvn.pl/styl-zycia/miedzynarodowy-dzien-klauna-obchodzimy-go-w-prima-aprilis-1-kwietnia-5657264
¬https://pl.wikipedia.org/wiki/Klaun
¬https://www.antyradio.pl/Filmy-i-seriale/Filmy/Klauny-we-wspolczesnym-horrorze-Jak-zmienial-sie-wizerunek-tych-postaci-17531
CZYTASZ
Konkursy Pisarskie
RandomJeśli lubisz tworzyć różne historie, zapraszamy do zapoznania się z naszymi pisarskimi konkursami 🖤