فى منطقه شعبيه تسكن بطلتنا الجميله هنا فى منزل متوسط الحال /
وهى ميرام وهى فتاه متوسطة الطول بيضاء البشرة جسدها نحيف ذو عيون عسلى وشعر بنى الون طويل الى خصرها تدرس ميرام فى الصف الثالث الثانوى عندها ١٧سنه؛
يامااااااااااماااااااا انا تعبت بقا من غسيل المواعين كل شويه ارحمينى ارجوكى انا بنتك مش كده الله...
اسكتي بقا يابت وخلصى علشان الدرس ياعين امك...
ميرام: اهو يابطه انتى اللى قولتى الدرس امال بتخلينى اغسل لى بدل ورايا درس ياقلب بنتك هااا ردى الله؟(كل ده وهيا فيه يدها رغاوى الصابون)
الام: اخلصى يازفته بقا داك شلل الاطفال يبعيده …وتتجه للخارج
ميرام: اهو ده اللى باخدوا منك ياست ماما.... وتكمل غسيل.
الام: يالااا ياختى روحى الدرس ياعين امك يالااا
ميرام: فيه ايه يابطه زعلانه لى دا انا لسه غاسله المواعين
الام: ايوة ياعين امك انتى فكرانى هنسااا انك بتعملى كل ده علشان متروحيش الدرس وتعندينى يالا يابت البت فيروز جيت علشان درس العربى (فيروز صديقه ميرام منذ الطفوله وجميله ايضا عيون بنى شعر اسود اللون متواسطه الطول ايضا بيضاء البشرة جسدها نحيف)
ويتجهوا للخارج ميرام: انا خلصت لبس ياماما مش يالا ياست فيروز ولا هتفضلى قاعده مع بطه كتير ياختى..
فيروز: ههههههههههههه داك شلل اسكتى مزعلا بطه لى يابت ها دى خالتى عسل كد ياميرو دى تربيتى فيكى…
الام: تربيه زباله منك ليها واللهى يالاا روحوا الدرس يابت انتى وهيا وانتى يافيروز ابقى تعالى قعدى مع المتعوسه شويه بعد الدرس...
فيروز: هههه من عنيا يابطوط ياعسل سلام
ميرام: سلام ياماما
الام: سلام ياحبابيبى ربنا يوفقكم ويسعدكم يارب.
الام بحزن: عينى عليكى يابنتى بتضحكى وتهزرى بس انا عارفه اللى انتى فيه منه لله اللى كان السببفى الشارع وهم يتجهون للدرس..
فيروز: حلتى الواجب ياميرو
ميرام: ان شا الله اعدامك ماحليت حاجه يافيزو
فيروز: مصدقاكى ياختى كده كده 😂سقوط
ميرام: ههههههه على رائيكفى مكان قريب منهم يقف شاب يراقب احداهم وفى عيون حب وحزن يتمنى لو يكلمها كلمه واحده لا كان هى لاتعطى هذه الفرصه..
(هو عمر الشهاوى طويل شعر اسود كثيف وعيون سوداء وجسم مفتول العضلات)
فهو يحب ميرام منذ الطفوله ولكنن حدث جعلها تكره او هذا تعتقد...
عمر: وحشتينى اوى ياميرام امتى اعرف بس اكلمك زى زمان..اول مره اكتب ومش عارفه اكمل ولا لا 😂ولو سمحتوا هيا حلوة ولا لا بردوا
أنت تقرأ
حياة ميرام
Randomروايه من نوع اخر هنعيش مع ابطالها حزن وفرح وغير كده التشويق يعنى البطل هنا البطل مش غانى لا ده محاسب فى شركه والبطله طالبه فى الثانوي.. روايه حياة ميرام.