"BOBOIBOY KAU BGUN SEKARANG!?"
Itu dia vocal yang di keluarkan oleh Komander Kokoci entah berapa tinggi highnotenya mungkin lebih tinggi dari ketinggian badan nya.
"Apa ni komander bising ii nak tidor pun susah tahu tak."kata Gopal yang separuh sedar.
Kokoci mengeluarkan rotan nya lalu merotan katil Si Gopal , bunyi rotan itu membuatkan Gopal terkejut.
"WARGH AMMA!!"
Gopal terus berlari ke bilik mandi untuk bersiap
Kokoci hanya menayang poker face , Boboiboy melihat ke arah Kokoci dengan muka baru bangun tidor , kesan air liur basi yang meleleh di pipi nya menandakan Boboiboy mendapat tidor yang lena.
"Kenapa ni komander? Ada perkara serius terjadi ke?"soal Boboiboy sambil menegangkan badan nya.
Kokoci menepuk dahi nya cuba menahan diri nya dari membebel.
"Kamu lupa ke hah?! Hari ni korang ada misi!? Boleh lagi kau tanya aku!?"marah si Kuih Koci eh Kokoci.
Boboiboy yang sedang mengumpul nyawa nya hanya menganggukkan kepala tanda faham.
Kokoci yang mula hilang kesabaran , dia merotan tangan Boboiboy.
"ADOI KOMANDER!?!?"
Gopal yang sudah selesai mandi , berjalan masuk ke bilik . "Komander , tak baik tau pukul anak orang . Nanti komander ada anak , saya pukul balik anak komander."ujar Gopal dengan berani.
Mata Boboiboy terbeliak apabila mendengar pekataan dari mulut Gopal , dia memandang Gopal dengan wajah selama-tinggal-sahabat-jumpa-di-alam-sana
Gopal melarikan diri selaju mungkin sambil menjerti "HUWAAA KOMANDER SAYA GURAU JE!?!?"
"SINI KAU GOPAL!?!"
SKIP
Boboiboy mencucuk benjol di atas kepala Gopal "Ha sedap kan kan"sindir Si Boboiboy.
Papa Zola mula mengusik Gopal "Dua tiga Kokoci makan cendol , padan muka kan kepala dah benjol" ( author noob bgi pantun 🌝 )
"Huhu apalah nasib , amma adakah anak kamu ni terlalu nakal . Kalau betul nakal , lemparlah selipar amma"
Tiba ii satu pasang selipar terbang dan mendarat tepat ii di muka gopal , selipar itu tertulis "bukan nakal je , bebal juga"
"Pft bertepek-tepek kau kena"ujar Si Fang , Gopal mula broken heart di hujung kapal angkasa
"Dah dah sekarang misi kamu ialah pergi ke Planet Gurunda untuk pastikn tiada Power Sphera disitu dan kamu juga akan di bantu oleh Kapten Kaizo , bergerak skrng"arah Si Kokoci
"BAIK KOMANDER!"
Yaya dan Ying mula memasukkan lokasi untuk ke Planet Gurunda , setelah selesai mereka mengambil tempat masing ii.
"Buka teleportal Ochobot!"arah Boboiboy
"Baik! Kuasa teleportasi!!"
Teleportal yang besar muncul di hadapan kapal angkasa mereka , Papa Zola terus mengawal kapal angkasa masuk ke dalam portal tersebut ( eh ayat 🌝 )
Tanpa mereka sedr , mereka telah memasuki portal yang salah iaitu portal ke CYBERAYA!?
DI CYBERAYA
Ali berlari keluar rumah dengan tergesa-gesa , yelah dah lambat dah nak gi sekolah sape je tak panik kawan ii.
Dia mengambil skuter baru sahaja dia ingin menunggang skuter tersebut dia mengesan ada kapal angkasa yang mendarat berdekatan dengan kawasan rumah dia.
Dia yang rasa curiga mula berlari ke arah kapal angkasa tu.
"Dey apa ni Ochobot , ni bukan planet gurunda . Kau teleport kemana ni?"
"Nampak nya aku tersalah masukkan lokasi lah hehe."
"Aduhh anak murid ku , kapal angkasa kita ni dah rosak lah . Mungkin sebab terlanggar pokok tadi."
Ali yang penuh dengan rasa ingin tahu mendekati pintu kapal angkasa itu lalu mendengar perbualan yang di langsungkan.
"Kapten Kaizo , apa kita kena buat ni? Kita kena keluar ke?"
"Takde pilihan lain , kita kena periksa luar kapal angkasa tu."
Ali menyandarkan diri nya pada pintu tu , tanpa dia sedar pintu kapal angkasa itu terbuka dan membuatkan Ali terjatuh ke tanah.
"ADEH! Aduh sakitnya."
Ali melihat ke arah Boboiboy dan kawan ii nya , dia tersenyum kekok
"Erk hai hehe."sapa Ali
Boboiboy dan yang lain memandang Ali dengan wajah pelik . Ali hanya tersenyum sambil menggaru kepala nya yg tak gatal.
"Awak sape?"
BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
Cinta Salah Server | bbb x ali [C]
FanfictionApabila Boboiboy teleport ke Cyberaya apa akan jadi nanti? '-' Start : 10 March 2022 End : 11 May 2022