"Dey Boboiboy , kau betul dan yakin ke dengan pilihan kau?"soal Gopal buat 100 kali . "Haah , aku takut kau menyesal je nanti kau dahlah penting bagi TAPOPS."ujar Si Fang pula.
Boboiboy tertawa pelan , "Kenapa aku nak menyesal? Aku dah sedia dengan pilihan aku dan takkan pernah menyesal sebab bila Ali dekat dengn aku , aku rasa yakin."jelas Boboiboy sambil memeluk pinggang Ali yg kecil itu.
Ali yg sedng sibuk membelek kereta mainan terkejut dengn apa yg dilakukan oleh Boboiboy . "Ish apa ni! Kacau je , Ali tgh syok main kereta ni."rungut Ali sambil memuncungkan bibir nya . Boboiboy mengecup bbir Ali supaya Ali tetap diam dan ianya berhasil.
"Aku harap kau dapat sesuaikan diri kau lah , nanti tiba ii rindu kat kitorang . Nanti kitorang yg susah ma."sindir Ying sambil ketawa.
"Haah lah teringat pula waktu kita terpisah , kau dngn Gopal dduk dgn Tok Kasa . Korang menangis sebab rindu kitorng."sindir Si Yaya pula.
"Dey mana ada kitorng menangis! Kitorng dh besarlah!"acah Si Gopal . Boboiboy hanya menayang poker face apabila mendengar jawapan dari Gopal.
"Eleh menipu je lebih , kau lagi bnyk menangis dari Boboiboy."sambung Si Ochobot . "Dey deh jangan expose aku! Hilang standard aku nanti huhuhu."rayu Gopal smbil memeluk kaki Ochobot- Eh sambil memeluk Ochobot.
Boboiboy dengan yg lain mula ketawa dgn telatah Gopal , tak sangka walaupun dia pling tua tpi perangai masih macam budak ii.
"Kalau ada masa , lawatlah kitorng okay Boboiboy? Kitorng takkan lupakn kau."ujar Fang smbil tersenyum . "Betul! Walaupun kita terpisah! Kita msih boleh chat!"smbung Si Yaya.
"Aku takkan lupakan korang , jangan risau okay? Klau ada masa kita jumpa lagi okay?"ujar Boboiboy smbil tersenyum.
"Anak ii kapal! Kita kena bertolak balik ni! Jom cepat!"ujar Papa Zola . Boboiboy melihat ke arah wajah kawan nya satu persatu , rasa berat hati dia melihat kawan nya pergi.
"Bye Boboiboy! Jaga diri!"ujar mereka lalu masuk ke dalam kapal angkasa . Boboiboy melihat ke arah Ochobot , "Kau kena ikut diorang Ochobot mana blh tinggal dengn aku . Diorng perlukan kau utk buat misi."jelas Boboiboy smbl tersenyum.
Ochobot memeluk Boboiboy buat kali terakhir , "Aku takkan lupakn kau , kau kwn terbaik aku! Kau jaga diri baik ii."pesan Ochobot . Boboiboy mengusp Ochobot , "Aku sayang kau Ochobot."ujar Boboiboy.
Perlahan-lahan pelukan di longgarkan , Ochobot terbang msuk ke dalam Kapal Angkasa . Kapal Angkasa di terbangkan , satu portal besar mncul di hadapan Kapal Angkasa itu.
Boboiboy dan Ali melambai Kapal Angkasa itu , setelah sahaja Kapal Angkasa masuk ke dalak portal . Portal itu tertutup dan langit menjadi mendung.
Boboiboy dan Ali melihat satu sama lain lalu menelefon Kokoci.
"Sedia Boboiboy?"
+ 2 MINGGU KEMUDIAN +
= TAPOPS =Ochobot membelek-belek topi yng sering di paha oleh Boboiboy , dia rindu sangat dengan Boboiboy tapi apakah daya misi sekarang makin bertambah apabila tiada nya Boboiboy.
"Boboiboy , bila kau nak datang sni? Aku rindu kau , yang lain pun rindu kau . Kenapa kau tk dtng ni?"ujar Ochobot sendirian.
"Haa rindu aku eh~"
Satu suara yg familiar mncul dari belakang , Ochobot pusing ke blkng dan seperti apa yang korang jangka sudah tentu itu Boboiboy.
Langsung Ochobot memeluk badan Boboiboy , rindu akan teman rapatnya . Ochobot melihat ke belakang Boboiboy dan mendapati Ali juga ada bersama.
"T-Tapi macam mana kau blh bwa Ali?"soal Ochobot yg sedng keliru . Boboiboy dan Ali saling bertatapan.
"Ali dngn Boboiboy dah bincang betul ii dengn Laksamana , Komander dan MATA! Lepas je habis practice MATA cakap kekuatan dan ketahanan Ali mkin improve! Ali sama kuat macam korang! Sebab tu lah Ali di izinkan tinggal dengan korang!"jelas Ali panjang lebar.
Ochobot berasa lebih gembira , dia lepaskan pelukan lalu menari tangan Boboiboy dan Ali bergerak ke Kantin.
"Jom! Aku belanja korang makanan sedap ii!"ujar Ochobot dengan semangat.
Boboiboy dan Ali berpaling ke arah satu sama lain , sementara Ochobot tengah leka berjalan . Mereka berdua berhenti sebentar lalu scene kiss berlaku disitu.
Mereka melepaskan ciuman itu lalu saling bertatapan dan tersenyun manis.
"I love you Super Ejen."
"I love you too Elemental Boy."
+ THE END +
AKHIRNYA CERITA NI HABIS DISINI!? AUTHOR NAK BERTERIMA KASIH SEBAB KORANG SETIA MEMBACA CERITA YANG SENDU NI
AND STILL MENUNGGU UPDATE DARI AUTHOR ANDA YG BUSY NI
AUTHOR HARAP BOOK NI DAPAT SAMBUTAN YANG TINGGI , MANA THU NNTY ADA BOOK LAIN 🌝
THANKS FOR 1K READS AND 250+ VOTES!? I REALLY LOVE YOU GUYS!?
THANKS FOR EVERYTHING , SEE YOU NEXT TIME!?
TATAAAA , LOPE YOU ALL
YOU ARE READING
Cinta Salah Server | bbb x ali [C]
FanfictionApabila Boboiboy teleport ke Cyberaya apa akan jadi nanti? '-' Start : 10 March 2022 End : 11 May 2022