Ep 10 : Sabotage started !

585 40 2
                                    

FLASHBACK

"Jadi rancangan nya macam ni , Fang dan Gopal korang cuba tarik perhatian alien yang bantu kita . Yaya dan Ying korang perhatikan kapal angkasa yang mendekati ,terus laporkan ke aku . Ali , Ali ikut boboy . Setiap barang ii yang alien tu bawa kita sorokkan tapi jangan sampai kantoi . Kita kena buat kerja clean kalau nak stay kat sini! Faham?"

"Faham!? Kita boleh!?"

END FLASHBACK

Yaya dan Ying memerhati langit dengan fokus nya , "Masih tiada kedatangan kapal angkasa yang pelik."jelas Yaya pada Boboiboy melalui jam kuasa.

Boboiboy mengangguk kepala nya , "Teruskan memerhati dan jangan lalai."pesan Boboiboy lalu mematikan jam kuasa nya . Dia berpaling ke arah Ali , Ali yang sedang bermain bersama-sana Comot dan Cattus ketawa terbahak-bahak kerana 2 ekor kucing itu menjilat pipi mulusnya.

"Ahahaha gelilah! Jangan jilat geli!"

Meow meow~

Cattus dan Comot masih berdegil dan teruskan menjilat pipi Ali tanpa henti , Boboiboy mengangkat tubuh kecil Ali sambil pout.

"HE.IS.MINE!? UMPH!? SESUKA HATI JE JILAT"marah Boboibot pada Cattus dan Comot . 2 ekor kucing yang bingung itu mula menyengetkan sedikit kepala mereka berdua tanda curiga.

Ali yang mendengar perkataan itu mula memerah dan malu secara tiba ii.

"BOBOIBOY ADA KAPAL ANGKASA YANH MUNCUL!? BUKAN SATU TAPI EMPAT!?"jelas Ying sambil menjerit

"HAH APA!?"

Boboiboy menurunkan Ali lalu melihat kapal angkasa yang mendarat berdekatan dengan kapal angkasa mereka.

Alien yang berbentuk seperti mop keluar dari kapal angkasa dan mula memeriksa kapal angkasa milih Papa Zola.

"Mop mop mop mop mop."ujar seorang Alien Mop berwarna ungu , "Mop mop!"jawab alien mop yang lain.

"Fang , Gopal . Sekarang waktu korang"ujar Boboiboy

Fang dan Gopal mendekati beberapa Alien Mop yang sedang sibuk memeriksa dan menyediakan barang-barangan untuk bekerja mengalihkan pandangan mereka pada Fang dan Gopal.

"Badut bayang!"

Fang mengeluarkan seorang badut yang di perbuat dari bayang , badut itu mula membuat persembahan simple iaitu lambung ii bola.

"Mop mop , mop mop"ujar alien mop berwarna pink

"Dey Fang  , cliché sangtlh ni . Meh aku tolong"

Gopal muka berselfie bersama Alien ii itu , setelah selesai selfie dia mengedit gambar itu dan menunjukkan pada Alien tersebut.

Mata Alien itu mula bersinar bermaksud suka akan apa yang di lakukan oleh Gopal , "Mopp , Mop Mop Mop!?"

Alien ii Mop mula berebut untuk bergambar dengan Gopal sampai melupakan tugasan yang harus mereka lakukan.

"Boboy! Ni kesempatan kita! Jom!"ujar Ali , Boboiboy mengangguk lalu bergerak ke arah peralatan yang di bawa oleh alien mop .

Boboiboy dan Ali mengambil lalu menyembunyikan sedikit demi sedikit peralatan mereka sehinggalah tiada satu habuk pun yang di tinggalkan oleh mereka , setelah selesai tugas mereka . Mereka berdua lari dan bersembunyi.

Alien Mop yang sudah puas berselfie bersama Gopal dan Fang kembali untuk menjalankan tugas tetapi malang sekali baranh mereka sudah hilang.

Dengan pantas ketua alien mop berwarna merah mendail Kokoci.

"Mop mop!"

"Ada apa ni? Kenapa macam emergency?"soal Kokoci sambil menghirup sedikit air coffee nya.

"Mop mop mop mop!?"

Tersembur air coffee keluar dari mulut Kokoci yang wangi seperti bau bunga , "APA! MACAM MANA BOLEH HILANG? ITU JE PERALATAN KITA ADA! Kamu terlalu leka sampai tak perasan apa yang berlaku di sekeliling kamu! Pulang ke TAPOPS sekarang juga."arah Kokoci setelah selesai membebel.

Kesemua Alien mop masuk ke kapal angkasa dan bertolak balik ke Tapops   Boboiboy dan kawan ii nya bersorak dengan kuat tanda kegembiraan di hati.

Ali hanya tersenyum melihat gelagat mereka yang seperti anak kecil , dia mendekati Boboiboy.

Boboiboy melihat ke arah Ali dan tersenyum manis , dia memeluk tubuh Ali yang kecil itu dengan erat.

Ali hanya ketawa perlahan , Ali melepaskan pelukan lalu mencium pipi Boboiboy.

"Jom ikut Ali , Ali ada something nak bagitahu."ujar Ali lalu melangkah pergi . Boboiboy yang malu ii kucing hanya mengikut jejak langkah Ali dari belakang.

BERSAMBUNG..

Cinta Salah Server | bbb x ali [C]Where stories live. Discover now