Tet tet tet tet.. tet tet tet tet tet tet tett , tet tet tet tet tet tet tet tet ( nada mario )
Berbunyinya jam penggera itulah tanda untuk Si Remaja Bertopi Jingga bangun dari alam mimpinya , dia menoleh ke kiri , depan , atas belakang lalu kanan ( ha asal ikut 🌝 )
Apabila dia berpaling ke kanan sekujur tubuh remaja yang muda darinya berada di samping nya yang masih tidur lena.
Apa yang meng-anehkan keadaan kenapa mereka berdua tidak berbaju 🌝 jangan tanya saya , tanyalah Raju
Boboiboy cuba mengingatkan kembali apa yang berlaku namun otak nya berfikir negative
"A-Aku dengan Ali be-bersetubuh ke?"soal Boboiboy pada dirinya secara tiba ii kepala nya di ketuk oleh Ochobot.
"Hotak kau bersetubuh , semalam korng main air aku pun buka lah baju korng."jawab Ochobot yang sudah muak mendengar pikiran negative dari Si Boboiboy
Boboiboy hanya tertawa pelan sambil menggaru kepala nya yang sudah tentu tidak gatal.
"Dah dah pegi bangun , mandi , sarapan . Tadi kita dapat panggilan dari komander katanya komander dah hantar pertolongan supaya kita boleh balik ke Tapops."jelas Ochobot panjang lebar.
Boboiboy hang mendengar perkataan 'balik' menghentikan diri nya dari berjalan , dia berpaling ke arah Ochobot . Apabila Ochobot melihat muka Boboiboy , Ochobot mendapati yang Boboiboy sedang menangis dengan hingus yang terkeluar dari hidung.
"Eh kau dah kenapa? Tiba ii nangis , aku ada salah cakap ke?"soal Ochobot yang risau akan Boboiboy.
Boboiboy melutut dan memeluk kaki eh badan Ochobot . "Hiks ochobot! Aku taknak balik! Aku nak duduk sini! Aku sayang ali! Aku suka dia!?"bantah Boboiboy yang merayu pada Ochobot supaya tidak pulang ke Tapops.
"T-Tapi Boboiboy kau tau kan ini arahan dari komander kita tak boleh bantah kalau bantah kita dikira tidak patuh"ujar Ochobot sambil mengusap pipi Boboiboy.
Boboiboy tak berhenti menangis malah tangisan nya makin kuat dari sebelum nya . Tangisan dari Boboiboy menarik perhatian Si Ali , Ali berjalan ke arah Boboiboy dan Ochobot.
"Kenapa ni?"
[ ..... ]
"HUWAAAA ALI BOBOY TAKNAK BALIK!? BOBOY NAK STAY SINI DENGAN ALI HIKS!? BOBOY TAK READY!?"
Sudah lebih 15 minit Boboiboy menangis , Ali dan Ochobot mula buntu tidak dapat berfikir cara untuk memujuk Boboiboy.
"Boboy sayang , ini kan arahan dari komander mana boleh Boboy tak ikut nnty boleh di buang! Mana boleh macam tu"pujuk Ali.
Boboiboy memuncungkan bibirnya , "T-Tapi Boboy nak dduk dengan Ali! Taknak pegi Tapops tu takde yang penting! Bosan adalah"jelas Boboiboy yang masih berkeras.
"But how? Kan Tapops dah hantar pertolongan untung baiki kapal angkasa ni jadi kita tak boleh buat apa dah , you have a plan?"soal Ali sambil mengangkat sebelah kening nya
Boboiboy menganggukkn kepalannya laju , "Ofc i have! Kita sabotage pertolongan dari Tapops! Biar diorang takleh baik kapal angkasa tu!"jelas Boboiboy tentang rancangan terboek nya.
"But Boboy kalau kita berdua je sabotage semua tu akan ambil masa yang lama and tak mungkin sabotage tu akan menjadi."ujar Ali
Boboiboy menundukkan kepala , "Siapa cakap korang berdua je?"
Ali dan Boboiboy berpaling ke belakang melihag Fang , Yaya , Ying dan Gopal sedang tersenyum manis.
"Kitorang akan tolong kau Boboiboy! Lagipun aku dah suka duduk kat sini! Makanan kat mamak tu sedap!"ujar Gopal dengan semangat.
"Betul betuk pastu donut lobak merah pun banyak!"sambung Si Fang , Boboiboy dan Ali saling berpandangan dan tersenyum.
"So macam ni.."
BERSAMBUNG...
YOU ARE READING
Cinta Salah Server | bbb x ali [C]
FanfictionApabila Boboiboy teleport ke Cyberaya apa akan jadi nanti? '-' Start : 10 March 2022 End : 11 May 2022