Ep 17 : IDWBIHT

565 34 0
                                    

( I don't want but I have to )

Boboiboy termenung ke arah wajah Ali , cuba menahan air mata nya dari mengalir . Dia mengusap rambut Ali lembut , perlahan-lahan tngn dia main rambut Ali takut terjaga anak Ghazali tu.

Boboiboy mengimbas kembali perbualan antara dia dengan Kokoci dan Laksaman Tarung.

+ FLASHBACK +

Boboiboy dan kawan ii serta Papa Zola dan Kaizo sedang meluangkan masa lapang mereka secara tiba ii mereka menerima panggilan dari Kokoci.

Dengan pantas Fang terima panggilan itu . "Selamat pagi semua , seperti apa yang telah di maklumkan oleh Kapten Kaizo pada aku tentang Kapal Angkasa korang . Korang perlu bertolak balik pada hari esok , aku tahu korang gembira tinggal di sana tapi aku dah pesan itu buat sementara bukan selamanya."ujar Kokoci panjang lebar kalah book author.

"Baik Komander."ujar kawan ii Boboiboy kecuali Boboiboy yang masih berdiam diri . "Kapten Papa , sebelum bertolak tolong buat pemeriksaan lagi sekali pada enjen kapal . Bersihkan kapal tu juga , kotor tau tak , berhabuk."pesanan tegas ditujuka pada Papa Zola.

"Haih tau mengarah je."sindir Papa Zola perlahan . "APA KAU CAKAP KAPTEN PAPA!?"soal Kokoci dengan suara yang lebih tegas . "EH EH T-TAKDE APA KOMANDER KOKOCI AAA AAA KEBENARAN NAK KEMAS NI AAA TATA TITI TUTU."ujar Papa Zola dengan ketakutan , lantas dia berlari mengambil mop dan penyapu.

Dia bernasib baik tidak di bebel oleh Kokoci , Kokoci menepuk dahi nya . Boboiboy menggigit bibir bwah nya , cuba menanya kan soalan tetapi takut.

"Boboiboy? Kenapa dengan kamu ni?"soal Laksamana yg mncul tiba ii . Boboiboy menghembus nafas , dia melihat ke arah Laksamana Tarung dan Kokoci.

"Macam ni Komander , Laksamana . Saya ingat nak bawa Ali ikut kami pulang ke TAPOPS-"

"APA KAMU MEREPEK HAH?!"

Kata-kata Boboiboy terhenti apabila dirinya di tengking oleh Laksamana Tarung . Boboiboy menundukkan kepalanya , "Kamu ingat misi TAPOPS ni sama mcm diorng ke hah!? Kita ni lawan Alien!? Diorang tu lawan manusia!? Perbezaan nya diorng di bumi dan kita di galaxy!? Cuba kamu fkir apa akan terjadi klau kita bawa Ali dan dia belum bersedia! Apa ii je boleh jadi dekat dia!"marah Si Laksamana Tarung , dari kulit berwarna putih terus bertukar merah.

"Sabar Laksamana , kita kena bincang dengan MATA pasal ni . Kita tak blh marah Boboiboy macam tu je."ujar Kokoci cuba menenangkan Laksamana supaya keadaan tak jadi lebih tegang.

Laksamana mengambil nafas panjang dan cuba kawal kemarahan dia , "Kita cuba bincang dengan MATA . Saya akn maklumkan sama ada MATA terima atau tak."jelas Laksamana kemudian berjalan pergi dari situ.

+ END FLASHBACK +

Akhirnya air mata Boboiboy mengalir turun ke pipi , dia telah dapat maklumat dari Laksamana dan MATA tak izinkan dia bawa Ali pulang.

'Kenapa semua org kejam , aku takleh hidup tanpa Ali! Aku sayang dia , aku takut ada orang cederakan dia or culik dia macam hari tu'

Ochobot yang dari tadi perhatikan Boboiboy juga rasa simpati dgn apa yg di hadapi oleh Boboiboy.

Dia terbang ke arah Boboiboy dan peluk bdn Boboiboy erat . "Aku tahu kau tgh keliru nak pilih , aku ada untuk kau! Kawan ii kau pun ada! Kitorng akn cuba utk tlg kau buat pilihan."ujar Ochobot

Boboiboy memeluk power sphera kesayangan dia tu atau lebih tepat Kawan Baik dia.

"Aku tak kuat Ochobot hiks aku tak dpt buat keputusan dlm satu masa yg sama . Aku lemah , lemah! Aku lemah hiks aku takkan jadi kuat mcm ayah."jelas Boboiboy smbil menangis

"Tapi aku tk rsa kau lemah! Kau pernh kalahkan Ejojo , Borara , Retak'ka and banyak lagi! Kau hebat! Yg penting jangan terburu-buru buat keputusan , kau kena fikir beratus kali baru boleh."pesan Ochobot.

Boboiboy tersenyum manis.

"Baiklah pilihan aku is..."

BERSAMBUNG..

Cinta Salah Server | bbb x ali [C]Where stories live. Discover now