"ARGH!? ABNG SAKIT!? LEPASKAN SAYA PLEASE HIKS"
Pipi mulus Ali di tampar buat kali kedua oleh Joshua aka penculik dialah . Joshua yang berasa kesal kerana tak dapat memuaskan nafsu nya kerana Ali sedang sakit.
"H-Hari ni t-tak boleh hiks saya sakit s-sngat ni hiks"rintih Ali sambil menahan sakit yang di hadapi nya.
Joshua yang masih geram melakukan perkara yang luar jangkaan , dia menggenggam rambut Ali kuat sehingga ada beberapa urat rambut Ali gugur.
"Kau terlalu degil dan ini hukuman nya."ujar Joshua sambil tersenyum sinis , dia menghantukkan kepala Ali pada dinding dengan kuat.
Hentakan yang kuat itu menyebabkan dahi Ali berdarah dengan banyak , darah mengalir dengan laju sekali . Disebabkan hentakan itu sudah tentu Ali tidak sedarkan diri , tanpa berfikir panjang Joshua melakukan tugas nya yang belum selesai.
Adnan yang merasakan tangan nya gatal mula melihat satu persatu barang Ali , apabila dia melihat ke arah Iris dia mengambil Iris itu lalu membelek-belek iris.
"Macam hebat je , nak try ah."gumam Adnan , dia memakai Iris dan melihat ke kiri dan kanan namun tak jadi apa ii pun.
"Ish hampeh , bosan."
Adnan membuka Iris lalu menyimpan semula Iris , tanpa adnan sedar dia telah memberitahu lokasi sebenar Ali dengan cara mengaktifkan Iris.
MEANWHILE AT ACADEMY
Dayang yang sedang berusaha mencari lokasi Ali langsung tidak putus asa , sudah 2 hari tak makan cuma minum kerana risaukan Ali.
Dia sudah berjanji yang dia akan jagakan Ali untuk Aliya , kalau dia fail . Dia telah patahkan janji nya dengan Aliya.
Secara tiba ii satu titik merah muncul di skrin hologram nya , apabila membaca maklumat tersebut dia amat terkejut dan bersyukur kerana itu ialah Iris atau lebih tepat lokasi dimana Iris dan Ali berada.
Dayang melaporkan pada General Rama soal apa yang dia temui . Apabila mendengar sahaja laporan dari Dayang , General Rama mengumpulkan Boboiboy dan ejen muda.
"Apa yang penting sangat ni?"soal Boboiboy yang bersikap dingin semenjak kehilangan Ali . "Saya telah jumpa lokasi Ali."jelas Dayang
Boboiboy berpaling ke arah Dayang , "Berikan aku lokasi dia , aku nak selamatkan Ali."ujar Boboiboy.
"Tapi kau tak boleh pergi sendiri , kau belum tahu siapa penculik tu , aku risau dia penjahat 7 orang yang berbahaya tu je."ujar Rudy
"Aku setuju apa Rudy cakap Boboiboy , kita tak tahu apa strategi diorang lagi . Kau tak boleh betindak melulu macam sebelum nya."sambung Ying.
Boboiboy yang berasa makin kesal menedang kerusi yang berdekatan , suasan di ruangan itu menjadi tegang.
"JUST GIVE ME THAT LOCATION!? KORANG TAK PERLU NASIHAT AKU!? BAGI SEKARANG."tengking Boboiboy , mereka mendapat ada sedikit petir ii di tangan Boboiboy ( fahamkan lah anuck anuck 👁👄👁 )
Dayang yang malas memanjangkan masalah terus memberikan Boboiboy lokasi Ali . Boboiboy berjalan keluar dari ruangan itu sebelum pergi dia sempat mengeluarkan beberapa patah perkataan.
"Aku tak perlukan pertolongan korang aku boleh buat semua ni sendiri . Korang tak rasa apa yang aku rasa sebelum ni."
BERSAMBUNG..
YOU ARE READING
Cinta Salah Server | bbb x ali [C]
FanfictionApabila Boboiboy teleport ke Cyberaya apa akan jadi nanti? '-' Start : 10 March 2022 End : 11 May 2022