ALI POV
Akhirnya , hari yang di nantikan dalam hidup aku telah tiba . Setelah 5 tahun aku menunggu , sepanjang 5 tahun ni juga aku bersama dia.
Dia melamar aku di hadapan semua orang dan juga kawan ii dia . Perasaan yang aku dapat jelaskan ? Happy , aku happy sangat . Aku takkan pernah menyesal dengan lamaran dia tu , sebab dia lah aku jadi gembira dari sebelum ni.
END POV
AUTHOR POV
Gopal menepuk bahu Boboiboy perlahan . "Ala jangan lah sedih ii , kau kena gembira . Hari ni Ali kan khawin."ujar Gopal cuba kembalikan semangat Boboiboy.
"Semua ni takkan sama tanpa dia Gopal , aku dah tunggu tapi apakah daya."keluh Boboiboy menahan air mata nya dari mengalir.
Gopal memeluk Boboiboy , "Janganlah nangis Boboiboy! Kau nangis a-aku pun nangis nanti!"ujar Gopal menahan tangis nya.
Boboiboy mula menangis , "Huwaaa Gopal , aku nak ayah aku datang majlis khawin nii! Hari ni hari penting hiks huwaaaaa."
Akhirnya air mata jantan Boboiboy mengalir turun , Gopal yang melihat sahabat nya menangis dia juga ikut menangis.
"Huwaaa kau jahat Boboiboy! Sampai menangis aku di buat nya huwaaa!!"nangis Gopal.
Faihu yang sedang merangkak berhenti melihat Gopal dan Boboiboy yang sedang menangis.
"Nyaa nyaa nyaa nyaa ( dah tua un nangis lagi )"sindir Si Faihu sambil hisap ibu jari nya
Fang yang dari tadi mencari Faihu merata tempat masih tidak menjumpai anak nya , Fang mendekati Sai.
Dia menepuk bahu Sai kuat , "Kau lah ni! Tengok anak kita entah hilang kemana!"marah Fang sambil pout.
Sai sedang sibuk membersihkan topi nya tersentak apabila di marahi Fang . "Hey sayang saya letak Faihu sebelah sya je tadi , entah kemana dia merangkak . Saya tgh kemas pampers dia dahlah berak busukk nasib anak tau."jujur Si Sai.
Fang cemberut lalu menyilang tangan nya . "Saya tak kira! Pergi cari anak kita!"arah Fang.
Dengan pantas kilat nya Sai hilang dari pandangan Fang . Situasi Ali macam mana? Mari kita saksikan.
"Aduh! Yaya sakit sakit! Ouch Ying! Slow sikit"rintih Si Ali
Yaya dengan Ying yang masih tak mulakan kerja mereka menayang poker face . "Ali , kitorang tak sentuh awak lagi . Make up pun belum."ujar Yaya.
"L-Lah ye ke hehe i-ingatkan dah start."balas Ali dengan malu ii anj- eh kucing nya.
Ying menggelengkan kepala nya , dia mendekati Ali lalu menyikat rambut Ali perlahan-lahan . "Rambut Ali cantiklah! Lembut je!"puji Ying , Ali tertawa pelan cuba menahan malu.
"Terima kasih Ying , rambut Ying pun cantik! Lagi ii klau Ying tak ikat rambut."puji Ali kembali . Pujian Ali membuatkan Ying ketawa.
"Ish pandai eh Ali ambil hati kakak Ying hum"usik Yaya sambil memakai make up ke muka Ali.
Ali hanya tersenyum , "Ali bahagia sangat hari ni! Tak sabar."jelas Ali.
YOU ARE READING
Cinta Salah Server | bbb x ali [C]
FanfictionApabila Boboiboy teleport ke Cyberaya apa akan jadi nanti? '-' Start : 10 March 2022 End : 11 May 2022