Jag tittade på Jakob och pussade honom på kinden. Han tittade mot mig och log. Vi lyssnade på rektorn som pratade. I kyrkan satt minst 100 personer. Hela högstadiet. Jag letade efter Jakobs hand led min och tog tag i den. Jag kramade den hårt. Plötsligt ställde sig alla upp och orgeln började spela. Jag ställde mig upp och höll fortfarande i Jakobs hand. Vi sjöng den blomstertid nu kommer. Efter sången fick några stipendier. Sen pratade rektorn igen och efter det fick vi äntligen gå!
Vi trängdes bland alla människor och vi höll nästan på att tappa bort varandra. Vi ställde oss utanför kyrkan och jag tog tag i Jakobs andra hand.
"Min pappa kommer snart..." suckade jag
Han släppte mina händer och suckade. Jag tog tag i hans händer och han tittade på mig. Jag böjde mig upp mot honom och kysste honom på munnen. Han kramade mig hårt. Jag gick ur kramen.
"Hejdå Jakob." Sa jag och gjorde en luftkyss. Han vinkade lätt och gick iväg. Jag stod kvar och tittade på honom."Hallå Elise kommer du?" Ropade han surt.
"Jag kommer." Suckade jag. Jag gick fram till bilen och satte mig bredvid pappa.
"Skönt med sommarlov?" Frågade han.
"Ja det är det väl." Svarade jag.
"Gå inte runt och fjäska med pojkar nu på lovet!" Sa han surt.
"Det är ändå ingen mening!" Muttrade jag. Det blev lite dålig stämning i bilen. Hela vägen hem vårt det tyst. När jag kom in på mitt rum slängde jag mig i sängen och tog fram mobilen.·
Hoppas ni gillar första delen! Klaga inte så är ni snälla jag kommer utvecklas med tiden. // Moa
YOU ARE READING
Hemlig kärlek
Teen FictionElise 15 år gammal har alltid varit kär i Jakob i hennes klass och äntligen blir dem tillsammans. Men det svåra är att hålla det hemligt för hennes rika affärspappa som inte tillåter någon kille i hennes liv...