Jag sprang upp till stranden och skrattade högt. Efter mig kom Camilla, Jessie och Helene. Dem skrattade med mig.
"Jag trodde verkligen att det var en haj!" Skrattade Helene fram.
"Det var en liten pojke!" Sa Jessie skrattandes.
"Men han simmade in i mitt ben, jag blev livrädd!" Skrattade hon medans vi gick till våra handdukar.
"Han blev nog räddare för dig än vad du blev för honom." Skrattade jag och satte mig ner på handduken.
"Döm mig inte." Försvarade hon sig. Vi satt och skrattade en stund till.Jag kramade ur mitt blöta blond/bruna hår och satte på mig mina solglasögon. Jag satt och njöt av solen en stund och tittade runt på alla vid stranden. Jag såg en kiosk längre bort.
"Jag tror jag ska köpa lite glass." Sa jag och rotade i min väska efter pengar.
"Gör du det." Svarade Camilla som låg och solade. Jag hittade min plånbok och började gå mot kiosken. När jag kom fram var tre personer framför mig.Jag kollade ner på mina sandiga fötter och började leka med tårna.
"Hej vad kan jag hjälpa dig med?" Frågade en ljus röst. Rösten var från en tjej. Jag tittade snabbt upp och gick fram en bit. Tjejen hade axel långt blont hår och hon var nog i 20 års åldern. Jag släppte blicken från henne och tittade på alla glass smaker.
"Jag tar melon och blåbär i strut." Sa jag och log. Hon log tillbaka och tog fram en skopa. Glassen kostade 15 kronor. Jag betalade och tackade sedan gick jag därifrån.
Jag åt lite på min glass och såg inte vart jag gick. Plötsligt gick jag in i någon och fick min glass på min bikini.
"Vafan kan du inte se dig för!?" Sa jag surt och tittade upp. Där var den en kille med blont hår och ljusblåa ögon. Han såg muskulös ut men han hade ett snällt ansikte.
"Förlåt mig." Sa han och flinade. Varför flinade han det här var inte ett dugg kul!?
"Du är skyldig mig 15 spänn!" Sa jag ännu surare.
"Ja ja, jag kan hämta det men först ska vi tvätta av dig." Sa han och tittade på glassen på min bikini. Glassen hade runnit ner för magen.
"Vadå tvätta av mi..." hann jag säga innan han lyfte mig upp över hans axel och började gå mot vattnet. Jag blev helt paff men arg. Jag började sparka med benen och slå på hans rygg."Låt mig vara för i helvete!" Skrek jag. Han bara skrattade. Då såg jag mina kompisar, dem hade såklart sett mig och gapskrattade. Jag tittade surt mot dem och dem slutade direkt. Fast Jessie kunde inte sluta fnissa.
Jag tittade ner mot marken och nu hade killen vattnet enda upp till knäna.
"Släpp ner mig nu!" Röt jag.
"Okej" sa han. Innan jag han göra något hade han släppt mig och jag föll ner i det svalkande vattnet. Näe jag kom upp igen skrattade han. Jag tittade surt på honom."Vafan är det för fel på dig." Sa jag och gav honom en mördande blick. Han skrattade.
"Jag tvättade av dig." Skrattade han. Jag fnyste och gick förbi honom upp till stranden. Men då sprang han ikapp mig och ställde sig framför mig. Han tog tag om mina axlar.
"Du ska få dina pengar först! Vänta här" sa han och sprang iväg. Hans röst lät annorlunda. Konstigt. Efter en stund kom han fram med 15 kronor. En tia och en enkrona. Jag tog emot pengarna och var på väg att gå innan han stoppade mig igen."En sak till." Sa han och tittade på mig.
"Vad?" Frågade jag surt.
"Vad heter du?" Jag tittade på honom. Varför vill han veta mitt namn?
"Elise." Svarade jag snabbt "och du?"
"Ted." Svarade han och log. Jag gav honom ett litet leende. Plötsligt böjde han sig fram mot mig. Han försökte kyssa mig. Jag agerade snabbt och puttade bort honom. Han tittade förvånat på mig.
"Jag har en pojkvän" fnös jag och gick mot mina vänner..
Del 3 kom redan idag! Nästa del kanske kommer imorgon så ni vet! Hoppas ni gillar denna delen! Åh juste! Hittade ingen bra bild på glassen hon köpte så hoppas att ni nöjer er med den jag tog!// Moa♥
YOU ARE READING
Hemlig kärlek
Teen FictionElise 15 år gammal har alltid varit kär i Jakob i hennes klass och äntligen blir dem tillsammans. Men det svåra är att hålla det hemligt för hennes rika affärspappa som inte tillåter någon kille i hennes liv...