Del 7 Smoothie incident

99 6 2
                                    

Jag öppnar sakta ögonen. Jag tittar ut igenom fönstret och solen lyser starkt. Jag kollade hur mycket klockan var på mobilen, tjugo i nio.

Jag reste mig upp ur sängen och gick mot badrummet. Jag klädde av mig kläderna jag somnade med igår och gick in i duschen.

Jag satte på vattnet. Först var det kallt. Men sen kom värme. Jag lät det varma vattnet skölja av min kalla kropp. När jag var helt blöt så tog jag schampo, sen duschade jag av mig igen och efter det tog jag balsam och duschtvål och sen duschade jag av mig ännu en gång.

Jag klev ur duschen och virade en handduk om mig. Jag gick tillbaks in till mitt rum och klädde på mig ett vitt linne med en svart text där det stod: The beauty is inside you, och ett par korta jeansshorts. Jag borstade snabbt ut mig hår och gick ner till köket.

Jag tog fram en skål, flingor och vanilj yoghurt. Jag hällde upp yoghurten i skålen och hällde sedan upp flingorna. Jag ställde in allt och åt det vid teven. Om pappa hade varit hemma hade jag aldrig fått äta vid teven men jag skiter i vad han säger.

Efter frukosten gick jag upp på mitt rum igen och ringde Jessie. Hon svarade snabbt.

"Hej Jessie! Vill du följa med till stan?" Frågade jag glatt.

"Haha ledsen, min mormor fyller år idag så vi ska fira henne." Svarade hon och fnissade lite. Jag suckade.

"Jaha, då får jag väl ringa Helene och Camilla, hejdå!" Sa jag och log även fast hon inte kunde se mig le.

"Okej hejdå!" Svarade hon glatt.

Jag la på och ringde upp Camilla först men hon svarade inte. Jag testade att ringa Helene men hon svarade inte heller. Jag suckade högt. Jag får väl åka in själv då. Jag gick fram till mitt "sminkbord" och började sminka mig lätt. Efteråt var jag riktigt nöjd! Mitt hår hade torkat och det såg perfekt ut!

Jag gick ner till hallen och satte på mig mina korta vita Converse. Jag hade svårt att välja mellan jeansjacka eller skinnjacka. Men det blev jeansjacka för det är somrigare.

Jag gick i snabb takt ner till busskuren. Jag satt där och väntade en stund innan bussen kom. Jag gick på bussen och satte mig i mitten av bussen. Efter ett tag var jag framme. Jag hoppade av bussen och tänkte. Vart skulle jag först?

Jag var lite hungrig så jag gick mitt ett fik. Jag öppnade dörren och ställde mig i kön. När jag kom fram beställade jag en Brownie och en blåbärs smoothie. Jag satte mig vid ett tomt bord och började äta.

När jag var klar kände jag att jag behövde gå på toa. Jag gick mot toan men höll inte koll rakt fram så jag gick rakt in i någon och fick smoothie över hela mig! Jag tittade surt upp och kände direkt igen ansiktet.

~~~~~~~~

Hej! Del 7 var det!! Bra va? Hehe undrar ni vem som spillde smoothie på Elise va? Jag tror ni kan lista ut!

Tusen tack till er som läser!! Det betyder mycket för mig! Kommentera och rösta gärna då blir jag glad! Nästa del kommer antingen imorgon eller i helgen! Uppdaterar varannan Ärr för livet och varannan Hemlig kärlek!

Hejdå och ha det bra!! // Moa♥

Hemlig kärlekWhere stories live. Discover now