Del 5 Låt tårarna rinna

125 4 1
                                    

Jag sprang. Jag sprang så långt ifrån Jakob som jag kom. Jag älskade honom... och han förråde mig såhär!

Jag sprang tills jag såg en park. Jag saktade in och satte mig på en bänk. Jag torkade bort mina tårar och andades.

In ut, in ut, in ut.

Efter en stund mådde jag bättre. Jag tog upp min mobil och ringde Jessie. Hon svarade direkt.

"Hej Elise!" Sa hon glatt. Hon var alltid så glad. Det var en av tusen saker jag älskade med henne.

"Hej." Svarade jag dystert.
"Vad har hänt?" Undrande hon.
"Det var det jag ville prata om..." sa jag tyst.
"Jo... jag ringde Jakob och undrande om han ville göra något, men han var jätte konstig och sa nej." Sa jag och snyftade till.
"Fortsätt." Sa Jessie intresserat.
"Så jag åkte in till stan, och då såg jag honom kyssa en tjej! Jag gick fram och pratade med honom och han sa att han var trött på att hålla vårat förhållande hemligt, så jag gav honom en käftsmäll och sprang därifrån..." snyftade jag fram.
"Men åh gumman, kom hem till mig så vi kan snacka." Svarade hon förestående. Jag kvävde mina snyftningar och sa hejdå.

Sedan gick jag till närmsta busshållplats och väntade. Jag fick vänts i tjugo minuter innan bussen kom. Jag satte mig näst längst fram och tittade ut igenom fönstret.

En stund senare

Jag knackade försiktigt på dörren och Jessie öppnade. Hon kom fram och kramade mig. Jag kunde inte låta bli att gråta.

"Kom." Sa hon tyst och drog in mig i hallen. Jag tog snabbt av mig mina ytterkläder och vi gick in till hennes rum. Hon satte sig i sängen och gjorde en gest att jag skulle sätts mig bredvid.

"Berätta igen vad som hände." Sa hon tyst. Jag berättade igen och bröt ihop tre gånger. Efter kramade Jessie mig igen.

"Vet du vad? Du förkänar en bättre kille! En som skulle göra allt för dig! Men just nu ska du inte tänka på killar! Vi kan se en film istället." Sa hon och log mot mig. Jag log tillbaka och kramade henne.

"Tack för att du är en sån bra vän." Sa jag och log. Hon log ännu mer. Vi tog hennes dator och la oss i hennes säng och kollade på dumma mej 2. Vi gillade att kolla på barnsliga filmer. Vi poppade popcorn och åt lite godis till. Jessie vet exakt hur hon får mig glad.

Hemlig kärlekWhere stories live. Discover now