Jag letade upp min snyggaste bikini i garderoben. Den var nästan längst ner. Jag tog på mig den och satte på mig en vit sarong med mörk rosa blommor på. Jag packade också ner en bok och tog på mig ett par pilot solglasögon.
"Jag är klar nu pappa" ropade jag samtidigt som jag gick ner för trappan.
"Vad snabb du är" svarade han mig. Jag nickade till svar och gick ut till bilen. Jag kollade på mobilen tills pappa äntligen kom.Jag saknade Jakob redan och det hade bara gått två dar sen skolavslutningen. Men nu ska jag tänka på annat och ha kul med mina vänner.
Jag tittade ut igenom fönstret. Fastnade med blicken på träden och alla människor. Undra hur dem lever? Om dem är fattiga eller rika, många i familjen eller få. Jag bodde bara med min pappa och betjänten. Eller hon städade mest. Min mamma dog när jag var två år gammal i en flygplans olycka. Därför hatar jag att flyga fast jag har varit mycket utomlands. Min pappa är oftast på resor. Affärsresor, dem är korta men långt bort och för det mesta brukar jag hänga med. Jag avbröts i mina tankar.
"Vi är framme nu" konstaterade pappa. Jag mumlade okej och steg ut ur bilen.
"Jag kommer tillbaka om två timmar du får ringa om du vill bli hämtad innan och prata inte med främlingar!" Han tittade strängt på mig. "Jag kan ta hand om mig själv." Suckade jag och stängde bil dörren. Jag gav honom en lätt vink och gick mot stranden. Jag såg mina kompisar stå och snacka."Hej hej." Ropade jag till dem och vinkade. Dem log och sprang fram till mig och kramade mig. Camilla Helene och Jessie, såna perfekta vänner. Camilla med brunt lätt lockigt hår och hennes otroliga smak för kläder, Helene som är Camillas tvillingsyster är inte alls lik Camilla eller ja dem är identiska på utseende, Helene är vegetarian och köper bara ekologiskt. Hon tänker bara på andra. Sen har vi Jessie. Min allra bästa vän. Vi har varit vänner sen dagis och inget kan skilja oss åt. Jessie har orange/rött rakt hår och några enstaka fräknar vid näsan. Hon och jag har likadan klädsmak och är lika på allt.
"Ska vi slå oss ner här?" Frågade Camilla ivrigt.
"Okej" svarade Jessie och la ner hennes handduk på marken. Jag la min handduk bredvid henne och på min andra sida hade jag Helene. Vi satt och pratade en stund."Kan vi inte svalka oss lite det är så varmt" utbrast Jessie.
"Ja visst" svarade jag glatt.·
Detta var då andra kapitlet. Det kan ta någon vecka mellan varje kapitel men på sommarlovet (om jag inte är klar då) så kommer det bli bättre uppdatering! Hoppas ni tycker om min berättelse och att ni fortsätter läsa! Det vore jättekul för skrivning är det jag brinner för♥ tack för att ni lyssnar! // Moa
YOU ARE READING
Hemlig kärlek
Teen FictionElise 15 år gammal har alltid varit kär i Jakob i hennes klass och äntligen blir dem tillsammans. Men det svåra är att hålla det hemligt för hennes rika affärspappa som inte tillåter någon kille i hennes liv...