Del 4 Otrogen

120 5 1
                                    

När jag kom fram till tjejerna satt dem och skrattade. Jag suckade och satte mig ner på min handduk.

"Var det kul?" Fnissade Jessie. Jag glodde surt på henne.
"Nej, han var en idiot!" Utbrast jag.
"En snygg idiot." Påpekade Camilla.
"Du tycker alla killar är snygga!" Sa jag och skrattade. Helene och Jessie började också skratta.
"Det är inte sant! Jag tycker inte dem fula killarna är snygga!" Utbrast hon. Vi gapskrattade.
"Du och dina killar." Skrattade Helene.

En stund senare...

"Elise, din pappa är här." Sa Jessie och skakade om mig. Jag satte mig upp och tog av mig solglasögonen.

Jag kände en kall hand på min axel och tittade upp, det var min pappa.

"Har du haft kul?" Undrade han. Jag nickade och log till svar.

Jag ställde mig upp och tog på mig sarongen och packade ner mina saker i min strandväska.

"Hejdå tjejer." Sa jag och gick mot bilen.
"Hejdå Elise." Sa alla.

Jag gick in i bilen och spände fast bältet. Pappa startade bilen och vi började åka hem. Pappa tittade mot mig.

"Vad gjorde ni?" Frågade han och log.
"Vi badade, solade, pratade och bara tog det lungt." Svarade jag och log tillbaka.

När vi kom fram till huset så gick jag raka vägen in på mitt rum. Resten av dagen spenderade jag på att göra ingenting.

På kvällen tittade jag på en film. Någon kärleksfilm såklart. När filmen var slut gick jag och la mig. Imorgon kanske jag kunde ringa Jakob?

Jag vaknade av fåglarnas kvitter utanför mitt fönster. Jag satte mig upp i sängen och gäspade stort. Jag tog en snabb titt på min mobil och kollar klockan. Den var kvart över nio. Jag klädde på mig ett par tajta jeans och ett vitt linne med spets på baksidan av den. Jag tog också på mig ett par vita korta strumpor.

Jag gick ner till nedervåningen och tittar i kylskåpet. Jag tog ut en risifrutti och åt snabbt upp den. Efter det tog jag fram mobilen och ringde Jakob.

"Hej sötnos." Svarade han.
"Heej, jag bara undrade om du ville göra något idag?" Frågade jag och pillade med mitt hår framför en spegel.
"Ehh njaa jag kan inte idag." Svarade han snabbt. Han lät nervös. Varför?
"Varför?" Frågade jag fundersamt.
"Jag ska ehm göra en grej, nu måste jag gå hejdå!" Sa han snabbt. Jag hann inte säga hejdå innan han la på.

Va underlig han var. Har någon hänt? Jag skakade av mig tanken och gick in till badrummet. Jag tog fram mitt smink och min borste och började fixa mig. Efter det borstade jag tänderna. Jag funderade lite. Vad kunde jag göra idag? Jag kom på att jag kunde åka till stan!

Jag tog på min svarta skinnjacka och mina vita converse. Jag tog min handväska och gick ut och låste efter mig. Jag gick och satte mig vid närmsta busshållplats. Efter några minuter kom bussen. Jag åkte i ungefär tio minuter tillåt jag klev av.

Jag hann inte gå långt innan jag såg Jakob. Vad gör han här!? Då såg jag en tjej med mörkbrunt lockigt hår gå fram till honom och dem kramade varandra. Sen kysste Jakob henne!! Tårarna börjar rinna ner för mina kinder. Jag gick med bestämda steg fram till  dem. När jag var framme kollade Jakob med stora ögon på mig och tjejen likaså, men hon såg inte rädd ut.

"Hur kunde du!?" Skrek jag mot honom.
"Jag... äh varför ljuga! Det hade aldrig funkat vi var tvungna att hålla det hemligt för din idiot pappa och vi kunde knappt träffas!" Utbrast han.
"Varför inte bara göra slut då!?" Skrek jag och tårarna rann ner fler och fler. Han stod bara och tittade på mig. Jag gav honom en käftsmäll och sprang därifrån med tårarna rinnandes ner från mina kinder. Hur kunde han...?

·

Oj oj lite drama cx. Ni kan väll checka in min nya berättelse, Ärr för livet. Hoppas ni tycker den är bra♥ // Moa

Hemlig kärlekWhere stories live. Discover now