~5~

47 0 0
                                    

22-07-2022

~Bas~
We lopen nu weer terug naar de hoofdingang van het park. We gaan allemaal onze spullen pakken in ons huisje. Na een minuut of tien komen we aan bij de ingang van het vakantiepark. "Okay, zullen we als we klaar zijn hier weer verzamelen? We konden trouwens de receptie bellen om onze spullen te laten verplaatsen dus dat scheelt weer." zegt Suus. Iedereen stemt in met ons plan en we gaan naar ons huisje toe. "Bas, jij had de sleutel hè?" vraagt Jack aan mij. Ik knik en haal de sleutel uit mijn jaszak. Dan valt mijn sleutelhanger uit mijn zak. Nog voordat ik hem kan oprapen heeft Billy hem al. Zijn ogen worden groot en hij laat de foto zien aan Jack.

"Zo zo." zegt Jack, "Jij hebt het leuk gehad." Ik merk dat ik rood word. "Kom jongens, we moeten onze spullen gaan pakken." zeg ik om onder hun ondervraging uit te komen. Dat lukt alleen niet. "Ja dat klopt, maar dan kunnen we het er nog wel over hebben." lacht Billy. We lopen alle drie naar boven en zoeken onze spullen bij elkaar. "Vind je haar echt zo leuk dat je haar meteen gaat zoenen?" vraagt Billy. Dan zeg ik volmondig, "Ja. Ik vind haar echt heel leuk. Voor mij was het liefde op het eerste gezicht. Ze is zo mooi en zo lief en ook wel een beetje gek. Daar hou ik echt van." Ik let even niet goed op en struikel bijna over mijn paar sneakers als ik naar mijn koffer wil lopen. "Ik ben blij voor je." zegt Jack en hij geeft een klopje op mijn schouder. "Ik zeg ook niet dat ik niet blij voor je ben hoor. Ik had het alleen niet verwacht van jou. Je bent met meiden altijd zo verlegen en terughoudend." Billy heeft daar wel een punt. Ik ben altijd ongemakkelijk rond meiden.

Nadat we alles hebben ingepakt, pak ik mijn telefoon uit mijn broekzak. Ik bel naar de receptie om te vragen of ze onze koffer op kunnen komen halen. "Natuurlijk! Heel veel plezier met het spel vannacht." zegt de receptioniste aan de andere kant van de lijn. "uuh.. Ja dankjewel." zeg ik. Ik hang op en loop terug naar de jongens. "Ze komen er zo aan." zeg ik en we gaan naar buiten met onze spullen.

Na een minuut of vijftien zie ik en golfkar aankomen rijden. Hij stop voor onze neus. Ik zie dat er al twee koffers in de kar zitten. Ah, de meiden zijn dus al klaar. "Een hele goedemorgen." zegt een jonge jongen en hij stapt uit de golfkar. "Goedemorgen. Bedankt voor de goede service." zegt Billy en we zetten onze spullen in de Golfkar. "Is dit alles wat ik mee moet nemen?" vraagt hij en we knikken alle drie. "Mooi zo. Dan ga ik alles naar het andere huisje brengen. Fijne dag nog!" Hij stapt weer in en rijdt met onze koffers weg.

"Kom dan gaan we naar de ingang toe. De meiden zullen daar al wachten denk ik." zegt jack en we beginnen te lopen.

Als we bijna bij de ingang zijn, zie ik de meiden al staan. Billy zwaait enthousiast. Ik zie dat Evy enthousiast terug zwaait. Ik blijf maar naar haar staren. Evy... Ze is echt mooi. Haar ogen om in te verdrinken. Zo mooi blauw dat ze zijn. Ze is ook zo mooi slank en lang. "Kan je het zien, Bas?" vraag Evy mij. Ik schrik op uit mijn gedachten. Ik had helemaal niet door dat we al bij ze waren. "uuuuhm, ja ik denk het wel." zeg ik zacht en kijk naar de grond. Ik voel mijn wangen rood worden. Alweer.

"Zullen we maar naar de receptie gaan?" vraagt Suus en zonder op antwoord te wachten loopt ze richting de receptie. De rest volgt. Evy komt naast me lopen en kijkt me met een lieve glimlach aan. Dan pakt ze uit het niks mijn hand vast . Ik kijk naar onze handen en dan weer naar Evy. Ze geeft me een knipoog en geeft me een luchtkusje. Ik krijg een brede glimlach op mijn gezicht. Wat doet zij met mij...

Bij de receptie staat er een jongeman achter de balie. "Goedemorgen, waarmee kan ik jullie helpen." vraagt hij vriendelijk. Jack gaat aan de balie staan en zegt, "Wij komen inchecken. We zijn van huisje gewisseld." Dat was blijkbaar voor de medewerker een teken om weg te lopen naar achter. Na een minuut komt hij weer terug met een man achter zich aan. "Loop maar met hem mee. Hij brengt jullie erheen." zegt de receptionist.

We lopen met de man mee naar buiten. Ik schat hem niet ouder dan 30 en hij heeft kort bruin haar. We stappen in een zespersoons golfkar en ik en Evy gaan op de achterkant zitten. "Wat leuk dat jullie meedoen met dit avontuur. Ik ben Joris. Ik ben van de productie van de Bankzitters. Dit gaat echt een onvergetelijke ervaring worden dat durf ik jullie nu al te zeggen." We rijden door het vakantiepark en vlak voor een open plek stopt hij de golfkar. "Wacht hier even tot ik jullie op kom halen."

Ik zie in de verte vijf silhouetten op een rij staan. Zullen dat de Bankzitters zijn?

Efteling Night Challenge ft. BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu