~4~

51 0 0
                                    

08-07-2022

~Koen~
We zitten met een man of 10 in de woonkamer van het kantoor. We hebben nu de meeting van de video ideeën. Milo, Raoul en ik hebben onze ideeën al verteld. Nu staat Robbie op en loopt naar de grote tv die aan de muur hangt. Hij sluit zijn laptop aan en een powerpoint presentatie verschijnt op het grote scherm. De titel was Efteling Night Challenge. Nou ik ben benieuwd.

"Nou ik heb een best goed idee al zeg ik het zelf. Het is wel ambitieus, maar ik dacht ik ga het jullie toch vertellen." begint Rob en hij gaat naar de volgende slide. "Okay. Ik heb dus bedacht om een challenge te doen in de Efteling, maar dan 's nachts. Dan nemen we een random groepje van vijf jongeren uit de bezoekers die dan de strijd met ons aangaan." 

Ik kijk om me heen en zie dat iedereen aandachtig zit te luisteren naar Robbie. Hij is nu alle challenges aan het uitleggen. Hij vertelt ook dat het drie nachten moet duren en dat wij en het andere team in een huisje moeten zitten in Bosrijk. 

"Nogmaals, ik weet dat het een heel ambitieus plan is, maar ik hoop dat jullie het toch willen overwegen." Rob pakt zijn laptop en haalt de HDMI kabel eruit. Het is muisstil in de ruimte. Dan begint Milo ineens te klappen en voor ik het wist zaten we allemaal te juichen. "Wat een geweldig idee Rob!" zegt Raoul, "Laten we kijken of we dit kunnen regelen." "Ho ho! Heeft Matthy niet nog een idee?" vraag ik. Iedereen kijkt naar Matt, maar die schudt zijn hoofd en loopt weg. 

Ik sta op en loop achter hem aan. "Matt, wacht ff!" roep ik. Ik ren naar hem toe en neem hem mee naar een van de opnamekamers. "Weet je zeker dat het goed gaat met je?" vraag ik hem. Hij ploft op de bureaustoel en legt zijn hoofd in zijn handen. Ik zie zijn schouders zachtjes schokken. Oh god. Wat moet ik doen. Normaal is het Raoul die iedereen troost. Ik loop naar hem toe en hurk voor hem neer. Mijn hand leg ik op zijn been. "Vertel me alles wat je dwars zit. Je weet dat je me kan vertrouwen." 

Hij kijkt omhoog en zijn ogen zijn nat en rood van het huilen. Ik doe mijn andere hand in mijn mouw en veeg langs zijn ogen. "Ik heb haar gister in de stad gezien. Toen we die eetvideo op gingen nemen in Utrecht. Ze zat op het terras en. en..." De tranen staan weer in zijn ogen. "Ze zag mij en keek me met een grijns aan en begon die gore kwal te zoenen. Ik haat haar! En die lelijke vent trouwens ook!" Hij slaat met zijn vuist op het bureau. Ik deins achteruit. "Matt, doe alsjeblieft rustig. Ze zijn het niet waard om je zo waardeloos te voelen. Als het allemaal lukt gaan we over twee weken die stream doen in de Efteling. Ik weet hoe gek je bent op de Efteling. Focus je voor nu daarop okay. Tot die tijd hebben we nog video's liggen dus je hoeft je daar geen zorgen over te maken." Ik loop weer naar hem toe en geef hem een klopje op zijn schouder. "Kom eens hier." Ik spreid mijn armen. Hij kijkt me aan en staat op. Ik geef hem een stevige knuffel en merk dat Matthy zich een beetje ontspant. "Dankjewel Koen. Dit had ik echt even nodig. De andere jongens weten niet wat er gister is gebeurd. Dat wil ik ook liever niet dusss..." "Matthy, van mij horen ze niks. Beloofd." Hij kijkt me met een kleine glimlach aan en we lopen weer terug naar de rest. 



Efteling Night Challenge ft. BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu