22-07-2022
~Evy~
We zijn onderweg naar de droomvlucht. "We kennen elkaar pas een uur maar het is echt al gezellig!" roept Jack blij. Jack is samen met Billy de drukste van het stel. Die twee lopen continu te kloten met elkaar. Billy heeft zwart kort haar en is ongeveer even lang als Jack. "Wij zitten trouwens in een huisje in Bosrijk voor de aankomende drie dagen." zeg ik blij. "Dat meen je niet!", roept Billy, "Wij ook, maar dan alleen vannacht. Wij zitten in het Efteling hotel." Dat is toevallig. Wat mega leuk ook. Dat betekend dat als het leuk blijft we vandaag en morgen met z'n vijfjes kunnen doorbrengen. Als we het plein bij de Vila Volta, Ravelijn en de Droomvlucht op lopen zien we een camera man staan met een reporter. De vrouw heeft lang bruin haar dat in een hoge paardenstaart bij elkaar zit gebonden. Opeens kijkt ze onze kant op. Dan zegt ze iets tegen haar camera man en komt resoluut op ons af lopen."Goedemorgen mensen. Hoe gaat het met jullie?" vraagt ze en ze duwt een microfoon onder mijn neus. "Ja... Met ons gaat het prima." zeg ik hakkelig. Ik ben een beetje overrompeld door deze onverwachte wending. "Zijn jullie ooit 's nachts na sluitingstijd in de Efteling geweest?" vraagt ze aan Billy. "Nee, dat is onmogelijk. Het is dicht, dus dan is het de bedoeling dat je weg bent." antwoord hij droogjes. Suus en ik kijken elkaar aan en we beginnen beide zachtjes te lachen om zijn opmerking. "Wat nou als ik jullie een voorstel doe. Jullie kunnen meedoen aan de Efteling night challange en zo een jaar abonnement winnen voor de Efteling. Doen jullie mee?" Mijn ogen worden groot en mijn mond valt open. Dit moet een grap zijn. "Dit is geen geintje. De aankomende drie nachten vindt het plaats hier in de Efteling." En zo zet ze een streep door mijn gedachten. Ik kijk ons groepje rond en ik we beginnen allemaal te knikken. "Count us in!" roept Jack uitbundig. "Geweldig," ze draait om naar de camera en zegt, "dan hebben we hierbij het team gevonden die het op gaat nemen tegen de Bankzitters. Ik hoop dat jullie morgen nacht onze live stream in de gaten gaan houden. Ieder team zal op de voet
worden gevolgd door een camera. Tot morgen!" De camera man steekt zijn duim op en de vrouw draait zich naar ons om. "Zo ik zal me even voorstellen. Ik ben Sofie en ik vind het leuk dat jullie meedoen aan een stream zonder dat jullie weten wat er gaat gebeuren." zegt ze lachend. "Ja, ik ben ook een beetje verbaasd." Bas heeft een bezorgde uitdrukking op zijn gezicht. "Aah dat komt wel goed. Ik vermoed dat we zo informatie gaan krijgen van Sofie." zeg ik en ik leg mijn hand op zijn schouder. "Dat klopt, jullie krijgen alle informatie zodra jullie in het Bosrijk huisje zijn die we voor jullie hebben gereserveerd." Ik kijk Suus aan. "Wij hebben al een huisje voor de aankomende drie dagen." zeg ik met grote ogen. "Ooh dat maakt helemaal niet uit. We helpen jullie wel met verplaatsen. Jullie zullen in het meest luxe huisje van ons park verblijven. Het is een soort boomhut en is de meest bijzondere locatie. Vannacht om half 10 worden jullie opgehaald. Er zal ook meteen een camera aanwezig zijn. Dan weten jullie dat maar vast. Jullie worden nu verzocht om naar de receptie van het hotel te gaan om in te checken in jullie Themahuisje Boomzicht. Veel plezier." Dan loopt ze weg ons verbaasd achterlatend. "Nou mensen! Waar wachten we nog op! Eerst in de droomvlucht en dan naar ons huisje. Goed plan?" zeg ik en iedereen stemt daarmee in.In de rij van de droomvlucht raken we maar niet uitgepraat over het interview en de opdrachten die we vannacht zouden kunnen krijgen. We hopen allemaal dat we die hoofdprijs winnen. "Tegen de Bankzitters? Dat zei ze toch? Zal dit dan voor een video van hun zijn?" Vraagt jack. "Dat zou goed kunnen Jack." zegt Bas. Mijn hoofd tolt van alle informatie. De Bankzitters is mijn favoriete kanaal op YouTube. Ik vind ze echt geweldig. En nu, uit het niks, gaan we tegen ze strijden in de Efteling de aankomende drie nachten. Drie nachten. Daarna ben ik echt gesloopt! "Jongens, we moeten wel echt met een goed plan komen, willen we dit winnen." Ja hoor. Daar heb je Suus weer met haar plannen. Nog even en ze stippelt haar leven tot op de seconde uit. Das toch saai. "En als we nou eens geen plan maken en gewoon gaan kijken waar het schip strand? We weten nog niet eens wat de opdrachten gaan zijn die we krijgen." zeg ik en ik zie dat de rest knikt. We gaan de droomvlucht in. Ik zit samen met Bas in het gondeltje. De andere 3 zitten een gondelsetje voor ons. We vliegen rustig langs de planeten. "Kijk nou! Dit blijft toch echt mooi." zeg ik enthousiast . Als we bij het stukje met de elfjes komen slaat Bas ineens een arm om me heen en drukt me tegen zich aan. Ik voel een schokje door mijn lijf, maar het voelt zo relaxed dat ik mijn hoofd comfortabel tegen zijn borst leg. We zwaaien naar de koning als we daar voorbij gaan en vliegen zo lekker verder terwijl ik bij hem blijf liggen. Ik kijk naar hem en hij naar mij. "Waarom ben jij zo mooi?" vraagt hij uit het niks. Hij krijgt een speels lachje op zijn gezicht. "Dat moet je aan mijn ouders vragen." Hij barst in lachen uit.
Als we bij de boom zijn zitten we nog steeds in elkaars ogen te staren. En dan als we bijna beneden zijn kust hij me. Het voelt zo fijn. Zijn warme lippen op die van mij. Maar dan word ons moment ruw verstoord door een felle witte flits. We trekken terug en dan besef ik me ineens dat daar een fotomoment zit. Shit! Daar had ik even niet aan gedacht! Oh nee, we moeten doorlopen. "Shit, dat was de camera. We moeten ervoor zorgen dat we meteen naar buiten lopen zo. Anders komen de anderen erachter." zeg ik paniekerig. "Maar eerlijk gezegd wil ik de foto wel hebben. Als sleutelhanger. Jij niet?" vraagt hij. Door zijn lach smelt ik compleet. "Ja eigenlijk wel. Misschien dat je kan zeggen dat je alle foto's koopt en dat ze alleen nog niet mogen zien hoe de foto's zijn geworden. Dat is wel een goeie smoes." zeg ik en hij knikt en geeft me nog snel een kus voordat we uitstappen.
"Jongens ik heb een idee." Bas probeert de aandacht te krijgen van iedereen en dat lukt. We blijven even stilstaan om naar hem te luisteren. Ik hoop dat ons plan werkt. "Ik ga de foto's van ons kopen, maar jullie mogen buiten pas zien hoe ze zijn geworden." zegt hij zelfverzekerd en zonder op antwoord te wachten loopt hij weg richting het winkeltje. "Iedereen moet dus dorlopen en niet naar de foto's kijken die op de schermen staan! Anders krijg je een klap op je achterhoofd." zeg en we lopen met z'n vieren naar de uitgang. Ik kijk naar Bas en hij geeft me een knipoog.
Na een tijdje komt hij naar buiten met de sleutelhanger in zijn hand. "Ik heb ze!" zegt hij met een grote glimlach. Hij deelt ze uit en geeft mijn hanger als laatste. Ik kijk naar de foto en hij is zo schattig. Ik stop hem snel in mijn jaszak en zeg tegen de rest, "Zullen we nu naar onze huisjes toe gaan en inpakken? Dan kunnen we nog even uitrusten voordat ons grote avontuur begint." "Dat is wel een slim plan ja. Anders zijn we al kapot voordat we beginnen." zegt Suus.
JE LEEST
Efteling Night Challenge ft. Bankzitters
FanficHoe zou het zijn om in de nacht challenges te moeten doen tegen je favoriete youtubers. De winnaar krijgt een jaar abonnement bij de Efteling. Een heel jaar lang gratis naar de Efteling is toch de droom van iedere Efteling lover!