"Atif cepat sikit."kata Aisyah apabila melihat Atif yang sedang terkial-kial menarik bagasi.
"Hang sabar sat boleh.Berat gila."balas Atif.
Aisyah memanjangkan leher memandang sekeliling.Mencari kelibat abang angkatnya.
"Boleh tak tu?"tanya seorang lelaki pada Atif.
Aisyah memandang wajah lelaki itu.Abang dia!Tetapi bila pandang lelaki di sebelah abangnya di berkerut.Hensem!
"Ha sampai dah.Abang tolonglah,bawak minah ni bukan berguna."kata Atif.
"Meh sini."kata Arlan.Dia mengambil bagasi itu.
"Aisyah malam ni majikan abang duduk dengan kita tau."kata Arlan.
Aisyah menganguk.Dan selesai pendaftaran semua Atif dipindahkan ke asrama.Atas permintaan budak tu sendirim
"Tuan Muda boleh ikut sini."kata Arlan.
Aisyah hanya memandang.Dan sampai dirumah mereka.Adam masuk terlebih dahulu.
"Tuan saya keluar sekejap tau nak beli makanan.Nanti saya datang semula."kata Arlan.
Dia tidak tahu yang Aisyah ada juga didalam rumah.Dan apabila mendapat peluang ini Aisyah tidak melepaskan.
Dia menghukurkan air yang dibuat pada Adam.Terkejut Adam.Tapi tidak pula menolak,dia mengambil air itu dan bergerak ke biliknya.
Tapi bila sudah habis diminum rasa badan dia semacam.Dia mencari Aisyah semula.Bila nampak Aisyah lagi dia rasa lain.
"Kau letak apa,sial!"jerkah Adam.
Aisyah menunduk dan dia terus memeluk Adam erat.Adam pula memejam mata.Nak menolak tak berdaya,nak biarkan dia teringat tunangnya.
Dan tidak lama dia tumpas.
"Apa Tuan buat ni!"jerkah Arlan apabila berada di dalam bilik Tuannya.
Dia melihat Aisyah dan Adam sekatil.Bila dijerkah terkejut mereka berdua.
"Kita bincang dekat luar."kata Arlan dan terus keluar.
Adam memandang tajam Aisyah.Dia terus menyarungkan pakaian dan keluar.Aisyah pula memandang kelibat itu pergi.
Tiba-tiba dia berasa sebersalah pula.Dia dengan longlai menyarungkan pakaian dan keluar menghadap Arlan dan Adam.Adam menjeling dia tajam.
"Saya nak Tuan Muda kahwin dengan Aisyah."kata Arlan.
Dengan kata-kata itu menyentakkan Adam.Dia memandang anak buahnya tajam.
"Dia yang perangkap aku sial."balas Adam.
Kesabarannya sekarang senipis kulit bawang saja.Bila-bila saja barannya boleh meletus keluar.
"Tapi Tuan dah buat.Tapi,dalam masa yang sama saya tak percaya juga.Takkan Aisyah nak perangkap Tuan."kata Arlan.
Adam memandang Arlan dan beralih ke Aisyah.
"Kau cakap dengan dia."kata Adam pada Aisyah.
"A-Aisyah yang p-perangkap A-Adam.Aisyah suka dengan Tuan Adam."kata Aisyah.
Adam tersenyum sinis.
"Kalau alasan kau sebab kau suka aku.Banyak lagi perempuan kat luar tu yang suka aku."kata Adam.
Aisyah menunduk.Arlan sudah terkaku.Adik yang disangka baik rupa-rupa merancang segala-galanya.
"Tapi saya tetap nak Tuan bertanggungjawab."kata Arlan.
Adam mengusutkan rambutnya.Dan akhirnya dia menganguk setuju.
"Aku kahwin dengan dia tapi ada syarat.Aku nak perkahwinan ni antara kau aku dan dia.Kalau parents aku tahu,kau dan dia mati."kata Adam dingin.
Arlan pulak sudah kecut perut tatapi dia bersetuju saja.Mafia terkenal kot.Sapa tak takut.
Mereka bersiap untuk ke pejabat agama.Mais cukup ringkas,Adam tidak mahu sesiapa pun tahu tentang hal ini.
"Aku terima nikahnya Aisyah Humaira binti Mat Taha dengan mas kahwinnya RM 600 ringit tunai."kata Adam sekali nafas.
Pada Aisyah pula dia seperti mahu menangis.Perkahwinan yang tak pernah dia dambakan.Tetapi di disebabkan perangkap dia,dia terpaksa berkahwin begini.
"Kau dengar sini perempuan.Aku takkan pernah datang rumah haram tu lagi,dan lagi satu kalau boleh aku taknak tengok muka kau langsung.Kalau kita berjumpa kau jangan pernah tegur aku walau sekali pun.Aku jijik beristerikan perempuan murah macam kau.Sebabkan cinta bodoh kau,sanggup jatuhkan maruah.Murah betul diri kau."kata Adam.
Aisyah menunduk saja.Hanya membiarkan lelaki dihadapan ini menghinanya.
"Aku rasa keturunan kau pun tak de maruah agaknya.Heh,bagi nombor akuan kau.Aku bank in duit nafkah.Pandai-pandai kau hidup,betina."kata Adam.
Aisyah menganguk.Dia beri jua nombor akuan dia.Dia berjalan mendekati abang angkatnya.
"Abang Aisyah mintak--"
PANG!
Terteleng wajah Aisyah apabila mendapat tamparan pertama Arlan.Pijar pipinya.
"Kau bukan adik aku.Kau berambus dari rumah tu.Aku taknak tengok muka kau.Dasar betina murah!"marah Arlan.
Dia terus melangkah pergi apabila Adam mengisyarat mahu balik.Dia hanya biarkan saja Aisyah disitu.
Terasa?Ya,itu yang Aisyah rasa.Terasa dengan kata-kata suaminya,terasa dengan sikap abangnya.Dan paing dia sakit apabila Arlan menyuruh dia keluar dari rumah itu.
YOU ARE READING
𝙰𝙳𝙰𝙼 𝙰𝙸𝚂𝚈𝙰𝙷 [𝙾𝙶]
Action[Series Vol.3] "Saya dah lama sukakan awak..." Adam Leo Rizky- Seorang lelaki yang sangat tegas dan dingin.Dia juga anak tunggal dari hasil perkahwinan Baba dan Mummynya.Diminati oleh semua wanita diluar sana.Sengan wajah yang tampan dan bermata bir...