"Aisyah nanti kau taukan Syahrin ada buat perjumpaan?"soal Firdaus.
"Ouh,ada Iman ada kata."balas Aisyah.
"Kau pergi?"tanya Firdaus.
Aisyah hanya menganguk.Firdaus tersenyum.
"Esokkan?"kini Aisyah pula bertanya.
"Haah,dia kata doa selamat dulu kat rumah mak dia.Lepastu,malam tu mak dia buat makan-makan tuk kawan mak diaand dia."kata Firdaus.
Aisyah menjatuh kan kepalanya beberapa kali.
..........
"Aisyah aku malulah nak jumpa Adrean."kata Iman sambil memandang Aisyah.
Aisyah kelihatan comel memakai baju dress berwarna biru dan kain putih.Dipadankan tudung putih.
Mereka akan ke majlis doa selamat dahulu.
"Ngadalah kau.Dah siap jom."kata Aisyah.
Dia menarik tangan Iman.
Iman sibuk membetulkan awning tudung dia.
"Kau dah cantik...Kalau Adrean tak terima tak tau lah aku nak cakap apa."kata Aisyah sambil memegang wajah kawannya.
Iman menganguk..Kena yakin!!
Iman dan Aisyah terus menuju ke rumah Syahrin.
"Kita dah sampai."kata Aisyah.
Dia memandang Iman.Iman menganguk kecil.Mereka melihat didalam itu sungguh ramai.
Mereka pun keluar dan masuk ke dalam rumah agam itu.Syahrin memang berasal dari keluarga yang berada.
"Assalamualaikum."sapa Iman pada Mama Syahrin.
"Waalaikumusalam..Ya Allah Iman,Aisyah."nampak riak terkejut di wajah itu.
Syahrin yang sedang lepak bersama Adrean,Firdaus dan sepupu yang lain itu berpaling kepada mereka.
Iman tergelak kecil.
"Woi!Lama siak tak jumpa korang!"jerit Syahrin.
Iman dan Aisyah berpaling.Mereka tersenyum apabila melihat rakan lama mereka.Mata Iman dan Adream bertembung.Mata Adrean yang penuh dengan dingin dan mata Iman yang polos.
Mereka terkedu sebelum Iman melarikan anak matanya.Segan.Kepala menunduk.
"Kau dah kahwin Aisyah?!"soal Syahrin terkejut.
Aisyah menganguk kecil.Dia memandang Adrean.Lelaki itu sungguh lain.
Daripada lelaki yang banyak senyum sekarang berubah pada lelaki yang sangat dingin.
"Sorry lambat Sya...."kata seorang wanita dibelakang Aisyah.
Automatik Aisyah berpaling.Dia pula terkedu.Keluarga Adam!
"Tak pe saya faham."kata Mama Syahrin.
Mereka berpelukan sebelum mata Mummy Adam jatuh pada dia.
Mata dia dan Adam pula bertaut.Sebelum suara Mama Syahrin menyelah.
"Mari masuk.Majlis nak mula dah."kata Mama Syahrin.
Mereka menganguk.Aisyah dan yang lain mula masuk.Mereka duduk di tempat masing-masing.Aisyah duduk disebelah Mummy Adam.
"Aisyah bole Mummy sentuh."kata Mummy Adam.
Aisyah memandang tangan Mummy Adam.Dia senyum lalu menganguk.Perlahan-lahan tangan itu mula menyentuh perutnya.
Dan itu berjaya mendapat tendangan si kecil yang berada di dalam.Bibir Aisyah merengek sakit.Tapi dia tersenyum pula.
YOU ARE READING
𝙰𝙳𝙰𝙼 𝙰𝙸𝚂𝚈𝙰𝙷 [𝙾𝙶]
Action[Series Vol.3] "Saya dah lama sukakan awak..." Adam Leo Rizky- Seorang lelaki yang sangat tegas dan dingin.Dia juga anak tunggal dari hasil perkahwinan Baba dan Mummynya.Diminati oleh semua wanita diluar sana.Sengan wajah yang tampan dan bermata bir...