BAB 5

1.2K 50 6
                                    

Aisyah hanya diam saja sepanjang perjalanan.Nak borak apa dengan anak buah suaminya.Muka ketat macam asam,senyum lun tidak.

"Puan Muda kita dah sampai."kata anak buah suaminya.

"O-oh,okey.T-terima kasih."ucap Aisyah.

Dia keluar saja alangkah terkejut dia melihat hampir 20 orang lelakibervadan tegap berbaris sambil menunduk.

"Sapa ni?Kau terpengaruh tak bagitau aku pun."kata Atif sambil menolak bahu kakaknya.

"Bukanlah.Nah,makan."kata Aisyah sambil menghulurkan makanan yang sudah dibungkus.

"Terima kasih kakak ku yang cantik dan comel mengalahkan kucing."kata Atif.

Dan tanpa sengaja Atif menolak luat tubuh Aisyah hampir terjatuh.Tapi,seseorang menyambut tubuh Aisyah.

"Kau okey?"soal Adam.

Dia datang untuk melihat isterinya.Itu pun sesudah diarah oleh mummynya.

"O-okey."balas Aisyah.

Mata Adam memanah tajam pada Atif pula.Aisyah yang melihat itu hanya diam.Tidak berani bersuara.Atif sudah terkejut.

"Kau apahal sentuh kakak aku?!"kasar pertanyaan Atif pada Adam.

Seluruh anak buah Adam sudah mengeluarkan senjata api masing-masing.

"Atif!Apa tanya kasar macam tu."marah Aisyah pada adik dia.

Walaupun hanya adik pada sahabat dia.Tapi dia sayang Atif seperti adik dia sendiri.Mahu luruh jantung dia melihat anak buah suaminya sudah mengeluarkan senjata api.

"Kau sini!"tinggi nada Atif.

"Ni suami oranglah."bisik Aisyah.

Atif PoV

"Ni suami oranglah."bisik Aisyah pada telinganya.

Terdiam.

Terkedu.

Terkaku.

Itu yang Atif rasakan.Sungguh dia tidak sangka.Rsa takut mmenghurung diri Atif.Dia memandang Aisyah.

"B-bang.Saya adik Aisyah."kata Atif ada gagap juga.

Suami pada kakaknya itu hanya memandang dia dengan tatapan tajam saja.

"Kau jangan tolak lebih-lebih.Dia mengandung."kata Suami kakaknya.

Dia hanya menganguk.Selesai mengucap terima kasih dia beredar.Mahu terkencing dia melihat muka begis dan ketat Adam termasuklah anak buahnya.

End Pov.

"Awak buat apa kat sini?"soal Aisyah.

"Mummy suruh aku ikut kau.Takut apa-apa jadi dekat kau.Lain kali hati-hati."pesan Adam.

Aisyah menganguk kecil.Dia berjalan untuk pulang.

"Puan Muda!"jerit orang kanan Adam.

Aisyah tidak berpaling.Adam memandang susuk tubuh sang isteri.Mengeluh perlahan.

"Kau nak pergi mana?"soal Adam.

Dia memegang lengan isterinya.

"Baliklah.Takkan nak tidur kat sini."nalas Aisyah.Mata tunak memandang sang suami.

"Tadi aku cakap mummy suruh aku datang kan?Jadi kau balik dengan akulah.Kenapa kau ni bengap sangat."kata Adam.Dingin dan beku.

𝙰𝙳𝙰𝙼 𝙰𝙸𝚂𝚈𝙰𝙷 [𝙾𝙶]Where stories live. Discover now