"Nanti kite pergi rumah aku terus." kata Adam.
Aisyah mengangguk saja. Malas nak jawab nanti adalah perkataan menyakitkan hati keluar dari mulut lelaki itu.
Sampai saja dirumah mereka. Kembar memang sudah berada disitu.
"Assalamualaikum." ucap Aisyah sebelum masuk ke dalam rumah.
Adam terus menerpa ke arah kembar yang berada dia baby coat di ruang tamu.
"Mandi dulu awak. Nanti kembar sakit pula." kata Aisyah sambil berjalan ke dapur.
Dia lapar. Adam pula mengikuti dia dari belakang. Adam bersandar pada meja yang berada di dapur itu sambil memandang sang isteri.
"Kau nak buat apa?" soal Adam.
"Masak saya dah lapar. Awak nak tak saya masak sekali." soal Aisyah.
"Perempuan murah macam kau ni bole ke masak? Nanti mana tau ko letak pil khayal dalam makanan or minuman aku."kata Adam.
Aisyah memandang lelaki itu dengan geram. Kalau ikutka ada je tangan yang naik ke muka lelaki itu. Disabarkan je hatinya.
" Kalau taknak tak perlu nak cakap macam tu. Saya tak hingin punlah dekat awak tu. Saya terima nak rujuk dengan awak ni pun sebab kembar tau. Kalau tak muka awak pun saya taknak tengok. Jijik. " kata Aisyah
Dan itu benar-benar mencabar kesabaran Adam. Tanpa dipinta wajah cantik itu ditampar kuat oleh Adam.
" Kau jangan biadap Aisyah! "marah Adam.
" Awak cakap macam-macam dekat saya, saya kena hormat je ke?! Saya ada perasaan lah Adam bukan awak je! Kalau awak tak reti hormat saya buat apa saya nak hormat aw-- ARGHH!! "jerit Aisyah.
Terkejut dia apabila badan dia di dukung oleh Adam dan dibawa ke tingkat atas.
" Lepaslah Adam! Awak dah gila ke? "kata Aisyah.
Adam membawa dia menuju ke bilik utama iaitu bilik Adam sendiri. Kemudian tubuh kecil itu dicampak ke atas katil.
" A-awak nak buat apa ni Adam? "soal Aisyah ketakutan.
" Taknak menjerit lagi? Biar aku ajar kau macam mana nak jadi isteri solehah. "kata Adam.
Terpejam erat mata Aisyah apabila pakaian lelaki itu dibuka. Menjerit dan menangis tiada guna. Berserah jelah.
.............
" Aisyah baju aku. " pinta Adam.
" Sabarlah. Saya nak uruskan anak awak ni. Saya dah gosok awak amiklah kat bilik pakaian awak. kata Aisyah.
" Kau pulak mengarah aku? " soal Adam.
Geram Aisyah dibuatnya. Dia mengeleng saja. Selesai menyiapkan kembar beralih pula pada si bapak mereka.
"Nah. Seluar pun saya dah letak. Jangan kacau kembar ye, penat saya nak tidurkan mereka." kata Aisyah.
Tapi Adam ni bukan boleh percaya sangat. Sudah banyak kali Aisyah memberi amaran tapi kadang diendahkan saja. Dengan alasan die rindu anak.
"Suka hati akulah. Kau mak diorangkan? Kalau anak menangis tak tau nak buat apa baik tak payah jadi mak." balas Adam sambil memakai baju.
"Memanglah! Saya penat jugak layan kembar,layan awak,buat kerja rumah." kata Aisyah.
"Layan aku penat,layan jantan lain suka! Dasar murah!"cemuh Adam sambil keluar dari bilik.
"Ya Allah,sabar jelah." kata Aisyah dalam hati.
YOU ARE READING
𝙰𝙳𝙰𝙼 𝙰𝙸𝚂𝚈𝙰𝙷 [𝙾𝙶]
Action[Series Vol.3] "Saya dah lama sukakan awak..." Adam Leo Rizky- Seorang lelaki yang sangat tegas dan dingin.Dia juga anak tunggal dari hasil perkahwinan Baba dan Mummynya.Diminati oleh semua wanita diluar sana.Sengan wajah yang tampan dan bermata bir...