Házasodj vagy Takarodj! - Bevezető

175 12 0
                                    

Bevezető

A nap már kora reggel erősen tűzött. A szoba behúzott bordó sötétítő függönye hanyagul volt behúzva, mintha hirtelen rántották volna be, így középen egy ujjnyi részen belopakodott a vidám fény. 

A szoba közepén egy hatalmas ágyon egy férfiú aludt a hátán. Szőke, tüskés fürtjein játszadoztak a napsugarak, ahogy mélyen szuszogva aludt. Félénk kopogás hallatszott a nagy szoba szükségtelenül magas fa ajtajának másik oldaláról. Mozgolódás híján újabb kopogás hallatszott. Aztán egy izgatott szobalány sétált be, ezüst étkeztető kiskocsin tolva a bőséges reggelit. Megállt a szoba közepén, majd pukedlizés közben suttogva szólt:
- Herceg! A reggelije tálalva! - izgatottan pislogott a félmeztelen királyi sarjra, amint ő morogva ült fel az ágyon.
- Szarul húztátok be a függönyt! És már az első kopogással felvertél! - szavaira összerezzent, majd sűrű bocsánatokat hadarva kiszaladt a szobából. Az ifjú herceg fintorogva nézte a menekülő szobalányt. Mielőtt kiért volna, utána kiáltott egy kedveset:
- Ki kellett volna húznod a függönyt, te görbelábú! - túrt a hajába, és kikászálódott az ágyból. Morogva odasétált a reggelihez, és válogatni kezdett. 
Éppen az első falatot nyelte le, amikor a király és a felesége sétáltak be. 
- Jó reggelt édes fiam! - köszönt udvariasan az uralkodó. Nyugodt, megfontolt és kedves természete teljesen ellentéte volt a fiának. Alattvalói körülrajongták és tisztelték őt és keménykezű feleségét. Fiúk hanyagul rájuk pillantott, de nem viszonozta a reggeli köszöntést. A királyné kevésbé volt türelmes, hamar elszakadt nála a cérna, és mint máskor most is hangosan leszidta egyszem fiát.
- Katsuki! Legyél tisztelettudóbb! Az emberek, akik körülvesznek megérdemlik, hogy illően bánj velük! - fia felhúzta a szemöldökét, és pofátlanul reggelizett tovább.
- A legjobb okításban részesültél, hogy ha eljő az idő jó királlyá válj! De a viselkedésed évek óta elkeserít minket. - folytatta a király. A fia befejezte a reggelit, majd kirántotta a függönyt.
- Születésem jogán leszek király. Nem érdekel senki lelkivilága! - a szülei hátrahőköltek.
- Fiam! Idén töltötted a 17. életévedet, így jövőre komolyan kell venned az uralkodói teendőidet. Jobb lenne ha… - de a fia a szobájából nyíló fürdő helyiségbe indult, amikor az anyja rákiáltott:
- Feleséget kell választanod, jövőre megházasodni és felvenni az uralkodói teendőidet! Ha nem teszed, kitagadunk! - szavaira a fia dölyfösen megfordult. Megdöbbent hirtelen, és szóhoz sem jutott.
- Pár nap múlva megismerheted a szomszédos királynő lányát. Légy vele udvarias!
- Egy elkényeztetett libával? Nem erőszakolhattok bele egy házasságba! - üvöltött.
- Minden korodbeli lány retteg tőled, és az alattvalók is elkerülnek. Senki sem kedvel a kiállhatatlan természeted miatt. Talán egy idegen hercegnő majd megkedvel… - mutatott rá az anyja, majd dolguk végeztével kiléptek a szobából. 

A herceg csak állt a szoba közepén, mérgét és dühét nyelve, miközben az elhangzott szavakat igyekezett elfogadni.

A herceg csak állt a szoba közepén, mérgét és dühét nyelve, miközben az elhangzott szavakat igyekezett elfogadni

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.
Házasodj vagy Takarodj!Donde viven las historias. Descúbrelo ahora