{7}

649 21 1
                                    


Robbie
Ik voel dat ik in een bed lig. Ik wil mijn ogen openen maar het lukt niet hoe hard ik het ook probeer. Ik hoor gepiep. Vaag kan ik me herinneren wat gebeurd is. Ik hoor een deur open gaan. Ik hoor een stoel schuiven en daarna is het stil. Zou Robbie wat mee krijgen van wat er allemaal gebeurd? hoor ik Raoul zeggen terwijl ik voel hoe iemand ik denk Raoul zijn hand op de mijne legt en met zijn vingers over de rug van mijn hand wrijft. Raoul ik hoor alles wil ik zeggen maar mijn lippen bewegen niet. Niets doet het, alles voelt verdoofd. Ik wil bewegen, laten merken dat ik nog leef. Er komt iemand binnen. Heren hoor ik een onbekende mannen stem. Het blijft stil. Ik voel een koude hand mijn pols aan de andere kant optillen en voelen. Ik voel hoe mijn deken wordt opgetild en dat mijn shirt omhoog wordt getrokken ik voel de koude handen op mijn buik. Een pijnscheut schiet door mijn lichaam. Ik wil schreeuwen maar er komt nog steeds niets uit. Weer gaat de deur open. Dokter van der Kruijs de OK is klaar hoor ik een vrouwen stem zeggen. Oke hoor ik de mannen stem weer zeggen die blijkbaar dokter van der Kruijs is. Ik voel beweging aan mijn bed. Ik heb het idee dat mijn bed rolt. Wanneer mijn bed weer stil staat hoor ik gerommel. Niet veel later zak ik weer in een diep donker gat.

Matthy.
Na 2/3 uur in de lege kamer te hebben gezeten gaat de deur open. Rob wordt de kamer ingereden. Er wordt gevraagd of we de kamer uit gaan zodat ze hem kunnen installeren. We lopen naar buiten en wachten tot ze hem geïnstalleerd hebben. De dokter komt naar buiten gelopen. De operatie is goed gegaan. We verwachten dat hij zo uit de narcose zal ontwaken. Mogen we naar binnen? Hoor ik Raoul achter me vragen. Hij knikt. Ja natuurlijk en jullie mogen tegelijk. Dank u. De dokter loopt weg. Ik zucht Thank God. We geven elkaar een knuffel het gaat goed komen met Rob!  We lopen naar binnen. Het geluid van de piepende hartmonitor vult de kamer.  Rob ziet er wat beter uit nog wel bleek maar minder. Zal Rob zich nog wat herinneren vraag ik. Geen idee. Ik zucht en sta op. Ik ga even een rondje lopen zeg ik. Is goed hoor ik Raoul zeggen. Ik pak mijn jas en loop naar het parkje dat voor het ziekenhuis ligt. Even mijn hoofd leeg maken. Na een half uur gaat mijn telefoon. Met Matthy. Jo Mat hoor ik Koen aan de andere kant van de lijn. Het is Rob. Hij is wakker aan het worden. Wat?! Ik kom er aan. Ik ren naar de kamer van Rob. Ik loop de kamer in. Rob? Raoul kijkt me aan. We hebben het idee dat hij zijn ogen probeert te openen. Ik loop dichterbij en kijk afwachtend naar Robbie.  Kom op Rob! Robs ogen knipperen. Langzaam gaan zijn ogen open. Rob? Hij sluit zijn ogen weer. Het licht mompelt hij. Koen loopt naar de lichtknoppen en doet de lampen uit. Robs ogen gaan weer open. Hey zegt Rob zacht met een schorre stem. Hoe voel je je? Kut zegt Rob. Rob probeert wat meer omhoog te zitten. Blijf liggen zegt Raoul en hij duwt hem naar beneden. Wat is er gebeurd? vraagt Rob. Weet je dat niet meer? Rob kijkt me vragend aan. Het laatste wat ik weet is dat ik bij Jamie was en dat ze wilde praten. Ik kijk de rest van de jongens aan. Raoul schud zijn hoofd. Dat komt later wel zegt hij. Rob knikt. Er komt een arts binnen. Ah u bent wakker meneer van de Graaf. Hoe voelt u zich? Goed zegt hij iets te enthousiast. We kijken Rob aan. Rob... zeg ik. Oke sorry. Ik voel me alsof ik ben aangereden door een vrachtwagen. De arts knikt en noteert wat op haar klapbord. Ik ga dokter van der Kruijs om pijnstilling voor je vragen zegt ze. We knikt. Dank u. En ze loopt de kamer uit. Mag ik wat drinken vraagt Rob met een schorre stem. Ik loop naar de wasbak en vul een bekertje met water. Ik loop terug naar het bed en help Rob voorzichtig overeind. Ik zet het bekertje tegen zijn lippen.  Rob heeft zijn armen op het bed gezet om zichzelf een beetje te ondersteunen. Wanneer Rob het bekertje leeg heeft help ik hem weer liggen. Beter? Hij knikt. Thanks Matt. Rob sluit zijn ogen en slikt. Moe? vraagt Milo. Rob knikt. Ga maar slapen. Wij blijven hier. Zeker? vraagt hij verlegen. Zeker zeg ik en knik. Rob sluit zijn ogen en al snel is er licht gesnurk te horen.

Matthy
Ik sta op. Ik ben even naar de wc zeg ik. Ik zie Raoul knikken. Ik loop de kamer uit en loop naar de wc's. Wanneer ik klaar ben loop ik naar de wasbakken. Ik was mijn handen en droog ze af. Ik loop terug naar Robs kamer. Als ik aan kom lopen zie ik de jongens op de gang staan. Ik ren op ze af en zie ze alle 3 huilen. Ik kijk de kamer in en zie een stuk of 4 doktoren in Robbie's kamer staan. Wat is er gebeurd? vraag ik in paniek. We..we waren gewoon aan het praten en toen viel hij ineens weg zegt Koen. Hij kreeg een hartstilstand hoor ik Raoul zeggeb. Terwijl hij het vertelt rollen er tranen over zijn wangen. Ik kijk de kamer in via het raam de kamer in waar de doktoren druk bezig zijn met Robbie. De tranen beginnen over mijn wangen te rollen. Ik voel hoe Raoul me tegen zich aan trekt.  Na 20 minuten komt er een arts naar buiten. Raoul laat me los en loopt er direct op af. En? vraagt hij. Robbie heeft een terugval gehad. Hij heeft een hartstilstand gehad. We hebben hem 10 minuten moeten reanimeren. Hij slaapt nu. Het is afwachten hoe hij hier uitkomt hoor ik de arts zeggen. Mogen we naar binnen? vraagt Koen. De arts knikt. We lopen de kamer in. Robbie ligt te slapen. We gaan weer rondom zijn bed zitten. Ik kijk naar Rob. Ik leg mijn hand op zijn hand. Raoul is de enige die weet hoe ik me voel bij Rob.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Hey lieve mensen
Weer een nieuw deel
Nog ideeën?

Liefs Meike

Soulmates ~ BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu