{13}

445 15 0
                                    

POV Meike
Ash wil je me naar Anouk brengen, ik had vandaag met haar afgesproken vraag ik. Ja is goed zegt Ash en ze staat op. Ik 0ak mijn krukken en sta op. Ik loop naar de hal en pak mijn schoen voor mijn goede voet en doe die aan en ik pak mijn jas. Ash pakt de autosleutels van Koen want ze mag zijn auto even lenen. Ik neem plaats op de bijrijdersstoel en Ash rijdt me naar Anouk. Zij is mijn beste vriendin. We kennen elkaar al jaren. Ze woont in een pleeggezin, haar ouders zitten in de gevangenis, door een wietplantage. Ze is weg gehaalt door de kinderscherming. Er zit voor haar nog een rechtzaak aan te komen. De 3de keer voor haar, maar nu moet ze zelf getuigen. Haar pleeg ouders zijn heel aardig. Het zijn 2 mannen waarvan een van hun hetzelfde heeft meegemaakt waar Anouk nu doorheen gaat. Ze helpen beide Anouk heel erg met wat ze heeft meegemaak. Anouk weet ook een beetje van onze ouders. Als we er zijn stap ik uit en pak ik mijn krukken en bel aan. Ze doet de deur open. Hey Meike zegt Anouk. Hey Anouk zeg ik en ik loop naar binnen. We geven elkaar een knuffel. Hey Meike zeggen Thomas en Nick (de 2 vaders van Anouk). Hey zeg ik. Wat is er gebeurt vraagt Anouk en ze kijkt naar mijn been en de blauwe plekken op mijn gezicht. M'n ouders zeg ik zuchtend. Je moet er echt een keer wat aan gaan doen het kan zo niet langer, ga een keer naar de politie zegt Nick. Ik durf dat niet en als ik het wil doen moet ik het eerst met Ash en Robbie overleggen. Maar nu is het vooral lastig aangezien Robbie in het ziekenhuis ligt zeg ik. Wat is er dan gebeurt vraagt Anouk.  Neergestoken door Jamie en haar broer die vlak daarvoor vreemd is gegaan zeg ik. Wat erg zegt Anouk en de 2 mannen knikken.

Anouk zullen we even naar buiten gaan vraag ik. Ja is goed zegt ze en we trekken onze jas aan en Anouk nog haar schoenen en we lopen even een rondje, maar halverwege zie ik opeens mijn vader en moeder uit een auto stoppen. Ik wil Anouk waarschuwen maar het is te laat. Mijn moeder pakt mij en duwt me op de grond en mijn vader duwt Anouk hardhandig op de grond. Om onze handen wordt een touw gebonden en we worden een busje in geduwd en er wordt een blinddoek omgedaan bij ons beide. Ik hoor Anouk heel hard huilen. En ik voel dat we beginnen te rijden. Na een tijdje stop de auto en worden we uit de auto gehaalt. En we worden opgetild en een huis binnen gebracht. Het is oud en verlaten we worden op de zolder gegooit en de blind wordt afgedaan. Ook de touwen worden afgedaan. Ik zie Anouk nog steeds huilen en ik kruip naar haar toe. Ik zie dat der arm bloed ik pak mijn vest en bind die goed vast om haar arm. Meike mijn linkerbroekzak zegt ze dan fluisterend. Ik pak een klein apparaatje uit haar broekzak. Ze pakt het met haar linkerarm aan, en zet hem aan en ze fluisterd maar toch heel erg paniek en in pijn: Pap, Meike ouders, ontvoerd, verlaten huis en ze geeft hem aan mij. Ik stop het in haar broekzak. Die heb ik altijd bij me. M'n vaders hebben hem beide ook en ik gebruik hem altijd in noodgevallen.

Zoals nu ik spreek dan altijd steekwoorden in. En hun horen dat dan en als het nodig is naar de politie. Ik laat hem dan ook altijd aanstaan want mijn locatie kunnen ze dan zien zegt ze fluisterd. Handig zeg ik. En Anouk knikt en ik voel haar wegzakken. Blijf nog even er bij zeg ik. Ik hoor de deur open gaan en er wordt wat neergezet en de deur gaat weer dicht en opslot. Ik hinkel er heen en pak het en kijk er in het is eten en drinken. Ik pak het op en hinkel weer terug naar Anouk en geef haar een appel. Anouk eet dit pls. O-oké zegt ze. En ze pakt hem aan de eet hem. Moet jij niets? vraagt ze. Ik schud mijn hoofd geen trek zeg ik. Anouk heeft het meer nodig als ik. Ze heeft weinig kracht in haar rechterarm en is heel moe. Ik help haar met het eten en als hij op is valt ze in slaap met haar hoofd op mijn been. Ze heeft heel veel bloed verloren. En nu opeens valt het me ook op dat haar linkerbeen bloed. Ik pak de vest van Anouk en bind die om haar been. Dan komt mijn vader binnen je zult vast denken waarom Anouk? Ja dat denk ik idd zeg ik. Nou........ dat vertel ik later wel zegt mijn vader terwijl hij naar binnen loopt en mij vastbinden en een blinddoek om doet. Na 10 minuten doet hij de blinddoek weer af en maakt me los en loopt de kamer uit en doet de deur weer opslot. Ik zie een mes bij Anouk liggen ik ga snel naar haar toe en voel haar pols. Kut geen hartslag zeg ik. Zie een snee in haar nek zitten. Ik pak het ding uit haar broekzak en kijk er op. Ik zie dat er een melding is. Ik open hem en ik hoor Thomas zeggen. Oké We lichten de politie en de familie van Meike in hou vol!

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Dit hoofdstuk is geschreven door @Anouk8891.
Super leuk geschreven Anouk, dank je wel.

Morgen weer een deeltje
Liefs Meike

Soulmates ~ BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu