"Přece nemohla jen tak zmizet, Marku?" Petr se snažil najít Lady X, ale moc možností neměl. Jediní, kdo mu mohli cokoli říct, byl Marek s Vojtou. Oba ale byli vázáni přísahou a nemohli dělat nic. Viky učinila rozhodnutí a oni ho museli respektovat.
"Petře, nezlob se, ale ona nechce být nalezena. Smiř se s tím, že je konec," řekl Vojta, protože Marek se neměl k odpovědi. Zdá se, že i on na něj zanevřel jako Břéťa.
"Tomu nevěřim," řekl Petr.
"Budeš muset," zasáhl do toho Marek ostře a vztekle odhodil útěrku: "ona Tě vidět nechce. Jak řekl brácha, je konec. Je konec Lady X, protože ta už se nevrátí, je konec mezi vámi dvěma a opovaž se sondovat u Viky, protože tu si zranil taky, víc než si myslíš," s těmito slovy naštvaně odešel.
"Jak to myslel?" Zeptal se Petr Vojty.
"Petře, já Ti to asi úplně nedokážu, nebo respektive nemůžu, vysvětlit, ale Lady X byla vždycky blízko Tebe, blíž než vůbec tušíš."
"Samozřejmě, je to sestra Viky - její dvojče," nechápal stále Petr.
"Promiň, ale tohle Ti fakt nevysvětlim," řekl Vojta a vrátil se k své práci. Petr se tedy smířil s tím, že z nich nic nedostane a odešel z baru, kde se pak ještě dlouho dobu neukázal. Pochopil, že i Marek s Vojtou jsou proti němu, tak jako Břéťa.
Petr dorazil domů a tvářil se jako hromádka neštěstí. Markéta ještě nebyla doma, Viky byla s dětmi v pokojíku, paní Lišková připravovala oběd a jeho matka seděla v kuchyni u počítače a pracovala.
"Ahoj, Petře," pozdravila ho máma.
"Ahoj, mami," oplatil jí pozdrav a políbil jí na tvář. Zněl sklesle, čehož si matka všimla.
"Co se to s Tebou v poslední době děje? Vůbec se netváříš jako čerstvě zasnoubený chlap," řekla mu trochu posměšně.
"Ještě Ty do mě rej," odsekl jí Petr, zatímco mu Ilonka dávala kávu na stůl.
"Tady, pane soudce, kávička Vám udělá dobře a přinesu Vám k tomu makovou buchtu, kterou máte tak rád."
"Děkuju, Ilonko," poděkoval s úsměvem a napil se kávy: "potřebuju se svěřit, mami, a asi ze mě nebudeš nadšená, až zjistíš, co jsem udělal."
"To zní vážně, Ilonka tu nevadí?" Zeptala se Danuše a ukázala na hospodyni.
"Já se klidně vypařim," řekla hned pohotově, protože jí bylo jasné, že asi budou potřebovat soukromí.
"Ne, Ilonko, pojďte si s námi dát kávu, vždyť už jste něco jako moje druhá máma," odpověděl jí a pokynul jí, aby se přidala. Ilonka se hrdě usmála a přinesla mu slíbenou buchtu a sobě kávu. Posadila se vedle paní soudkyně a obě napjatě vyčkávaly, co z něj vypadne.
"Udělal jsem hroznou věc," začal Petr: "Markétě, sobě, jedné tajemné dívce a v konečném důsledku i naší Viky." Obě ženy se po sobě šokovaně ohlédly a pak se znovu podívaly na Petra. Obě totiž věděly, kdo je Lady X, nečekaly ale, že se mezi dvojnásobnou Viky a Petrem něco děje.
"Co tím chceš říct? I když, asi předpokládám, že tou tajemnou dívkou myslíš Lady X?" Zeptala se Danuše opatrně.
"Jo... já jsem se do ní zamiloval, mami. Nejdřív jen platonicky, ale pak se to nějak semlelo," vysvětlil jí syn.
"No nazdar," ulevila si Ilonka: "omlouvám se, tohle je šokující. Zvlášť od Vás. Vy jste takový pro fair play. To bych spíš věřila, že bude podvádět slečna Markéta než Vy a to Vás nijak nesoudím, to vůbec ne, jen mě to překvapilo."
"Ano, s tím souhlasím. Co Tě to napadlo?" Přitakala Danuše.
"Prostě se to stalo. Požádal jsem o schůzku s ní, chtěl jsem si s ní promluvit. Nic víc. Ty si přece, mami, poznala hned na poprvé, že mě totálně očarovala. Ale nějak se to zvrtlo, prostě ten pocit byl vzájemný a vymklo se nám to z rukou, protože jsme se párkrát ještě sešli a... Bylo na ní vidět, že má výčitky, já měl výčitky, Viky se začala chovat odměřeně, pokaždé když tu byla, když mě viděla s Markétou - je mi jasné, že jí to sestra řekla..."
"Pane Bože," ulevila si najednou Danuše: "Petře, Ty si úplně mimo. Tohle musíme vyřešit hned."
"Tohle nemá řešení, mami," skočil jí do toho Petr: "Saša Janečková v baru přestala zpívat. Marek rozpustil Lady X a odmítá mi říct, kde jí najdu. Dokonce mi zakázal ptát se na to Viky, nicméně já nemám jinou možnost. Nemůžu zůstat s Markétou, když mám rád jinou ženu. I kdybych Sašu už nikdy nenašel, nemůžu s ní zůstat. To by nebylo správné. Já prostě potřebuju zoufale najít Sašu," dokončil monolog Petr, zatímco obě kroutily hlavou v negativní odpověď a čas od času se na sebe podívaly.
"Vůbec to nechápete, pane soudce, žádná Saša..."
"Počkejte, Ilonko, my nemáme právo o tom mluvit," řekla Danuše: "myslím, že v první řadě musíš vyřešit vztah s Markétou. Nemůžeš hledat ženu, kterou miluješ a kterou si ztratil a zároveň tu cukrovat se snoubenkou a už vůbec ne před Viky. Jednou pochopíš, proč to říkám."
"Musíte to skončit," potvrdila Ilonka úvahu paní soudkyně, která přikývla.
"Přesně, musíš to skončit - to je teď na prvním místě, pak si řeš Lady X, jak chceš. Já Ti pomůžu, ale nejdřív to vyřeš s Markétou. Nemám jí ráda, ale zaslouží si fér jednání."
Petr už na to nic neřekl, jen přikývl.
ČTEŠ
Naučím Tě milovat
Short StoryKrásná chůva, hezký a bohatý tatínek, dvě zlobivé děti a jedna prohnaná čarodějnice. Viki Janečková je díky expříteli po uši v dluzích. Zanevřela na lásku a hlavně na chlapy. Životní krize jí ale donutí přijmout práci chůvy dětí soudce Petra Kříže...