31. PRVNÍ STOPY

290 16 0
                                    

Břéťa vyhlásil celostátní pátrání po Markétě a Kamilovi s tím, že zároveň pustili do éteru i fotku Sid. Doufal, že se někdo ozve, že je viděl. Rodina Sid byla samozřejmě již informována. Všichni se přemístili do vily Novotných, kde byla banda policistů, kopu elektroniky a pátrali. Elektronika tam byla hlavně kvůli odposlechu, kdyby se náhodou únosci ozvali. Břéťa tomu ale nevěřil. Nešlo o únos za účelem výkupného, ale za účelem pomsty. Novotní byli z únosu Sid stejně v háji jako Adam, proto mu nabídli, aby se všichni přesunuli k nim domů. Bylo tam víc místa a Alice s Eduardem se mohli starat o děti, než mladší rodiče vypátrají a zachrání Sid. Od jejího únosu uběhlo pár hodin a všichni už začali být nervózní. Vždyť s ní mohli být už na míle daleko. Až po obědě přišla nová stopa. Na linku 158 volala žena, která spatřila únosce na kraji lesa u jedné staré kůlny. Sebou měli svázanou dívku, kterou strčili do kufru auta. A protože byla žena celkem blízko, zapamatovala si SPZ a nahlásila druh a barvu vozidla. Tento svědek byl jako štěstí z nebe, bez něho by jen těžko mohli pátrat dál. Břéťa přiběhl do vily, kde byli skoro všichni včetně Adama.
"Máme svědka," zakřičel bez pozdravu. Adam k němu hned přiběhl s nadějí v očích.
"Viděli je, není to ani hodina. Známe vozidlo i SPZ. Podle toho, co víme, tak je Sid naživu. Mají jí ale svázanou v kufru auta." Všichni přítomní zaplesali úlevou a všude kolem Adama se ozývaly rozrušené hlasy.
"A co bude teda teď? Budeme sledovat kamerové záznamy na silnicích?" Zeptal se Břéti, který byl překvapený z jeho nápadu. Nakonec ale... byl to voják. Jistě, že věděl, co dělat.
"Přesně tak," potvrdil mu: "zapneme si tady všechny kamery a budeme hledat jejich auto. Respektive tady mí podřízení. Ty, já a Petr bychom mohli jet směrem, kde byli naposledy a kdyby ostatní jejich auto našli, tak nám zavolají a aspoň k nim budeme blíž."
"To je dobrý nápad," řekl hned Petr a zvedl se z gauče od Viky s Miou.
"Ale buď opatrný," řekla Viky a Petr stihl jen přikývnout než všichni tři odešli. Nasedli do auta a jeli směrem k lesu, kde byli únosci se Sid naposledy. Když dorazili na místo, Adam rychle vystoupil a utíkal směrem ke kůlně. Jakoby snad doufal, že tam Sid je, i když na jisto věděl, že není. Vešel dovnitř. Byla tam tma jako v pytli. Našel světlo a rozsvítil. Rozhlédl se kolem a snažil se očima najít jakoukoli stopu. Petr s Břéťou došli, když si akorát Adam přidřepl doprostřed místnosti, kde našel kus provazu. Byl to ten provaz, kterým měla Sid svázané nohy a kterého jí Markéta zbavila, aby mohla dojít k autu. Břéťa si nasadil silikonovou rukavici, vzal provaz do ruky a strčil ho do igelitového sáčku.
"Na co?" Zeptal se Adam: "Je jasné, že je to provaz, kterým jí tu svázali."
"To jasné není," oponoval mu Břéťa: "ale máš pravdu, že s největší pravděpodobností to tak bude. Nicméně pokud se nám podaří je nezraněné zatknout a dostat je až k soudu, tak tohle dost pomůže k jejich usvědčení." Adam jen přikývl. Nebyl schopný na to cokoli říct. Když slyšel slovo 'nezraněné' dost v něm hrklo. Pokud by byli zranění, znamenalo by to, že by mohla být zraněná i Sid a na to nechtěl ani pomyslet. Už jen ta myšlenka, že je zavřená v tmavém kufru auta a svázaná, byla pro něj bolestná. Když byli na odchodu, ještě se na chvíli rozhlédli po kůlně, když si Adam něčeho všiml u zdi. Byl tam tác se zbytkem jídla, který zpočátku nebyl vidět, protože byl zastrčený pod starým plátěným pytlem. Klekl si a zpod tácku vytáhl malou stříbrnou náušnici ve tvaru malého kroužku. Ty náušnice znal, měla je v uších skoro pořád ode dne, co se poznali. Dostala je od babičky do kolébky, když se narodila. Petr s Břéťou mezitím postávali u východu za Adamovými zády.
"Něco máš?" Zeptal se Břéťa. Adam vstal s náušnicí v ruce a otočil se k nim.
"Její náušnice," zašeptal smutně. 
"Najdeme jí," řekl Petr chlácholivě: "uvidíš."
Břéťa chtěl taky něco říct, ale najednou mu zazvonil telefon, který rychle zvedl. Všichni odešli ven z kůlny. Břéťa chvíli poslouchal beze slova a pak jen přikývl a řekl: "Ok, díky za info."
Když zavěsil, podíval se na Petra s Adamem: "Viděli je na kameře sotva před minutou jen pár kiláků odsud. Vypadá to ale, že zmerčili riziko kamer, zaparkovali a táhli Sid někam hluboko do lesa, musíme tam a vydat se za nimi pěšky. Zásahovka je na cestě, pročesáme to tam skrz na skrz."
Adam, Petr i Břéťa tedy nasedli do auta a vydali se směrem k lesu, kde by měla Sid s jejími únosci být. Když dojeli na místo, našli jejich opuštěné auto. Ani se neobtěžovali ho zavřít. Adam rychle zkontroloval vnitřek vozu i kufr, jestli tam nenajde nějakou stopu. Pravda byla, že se hlavně přesvědčoval, že tam nenajde krev. Vypadalo to ale, že tam žádná není, což mu dávalo naději, že není Sid zraněná.

Naučím Tě milovatKde žijí příběhy. Začni objevovat